וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"The Dark Knight Rises": באטמן החדש מקבל הצצה מרתקת

טירוף באטמן החדש מתחיל בהצצה קצרה ל-"The Dark Kngiht Rises" המופצת בארה"ב. המסקנה מתוכה: יש סיבה ממש טובה לחכות לסרט המלא בקיץ

כריסטופר נולאן, הבמאי שהמציא מחדש את באטמן עם שני הסרטים הראשונים מתוך שלושה בסדרת "האביר האפל", רוצה להשאיר חותם על תעשיית הקולנוע. הכוונה היא לא רק לסרטיו, כי אם גם לטכנולוגיות חדשניות בהן הוא משתמש כדי ליצור אותם. ואחד הכלים המעניינים ב"האביר האפל" מ-2008, שמקבל במה שוב ב"עליית האביר האפל" העתיד לצאת בקיץ הקרוב, הוא IMAX.

נזכיר: איימקס היא טכנולוגיית צילום והקרנה שמותאמת לאולם קולנוע מיוחד. אולם איימקס חייב לכלול מסך ענק ומערכת סאונד מתקדמת, כשההקרנה מתבצעת מפילם ספציפי לאיימקס. כיוון שהדרישה היא שבפריים יהיה מספיק מידע כדי למלא מסך עצום מבלי להציג תמונה מטושטשת, סרטי איימקס חייבים לעבור עיבוד או להצטלם במצלמה מיוחדת ומסורבלת. נולאן הוא אחד הבמאים ההוליוודיים הראשונים שדרש לצלם באיימקס, אך גם הוא יכול לצלם בטכנולוגיה הזו רק חלק מהסצינות בסרט, בגלל מגבלות טכניות.

הטיזר הראשון ל-"The Dark Knight Rises":

כדי להראות לאנשים מה כל כך טוב באיימקס, ולשכנע אותם לראות את "עליית האביר האפל" רק באחד מ-528 אולמות איימקס שפזורים ברחבי העולם (עדיין לא בישראל), החליט נולאן לשחרר את הסצינה הראשונה - 6 דקות אורכה - כחצי שנה לפני השקת הסרט. גם בחורף 2007 עשה זאת, וסצינת שוד הבנק שפותחת את "האביר האפל" צורפה ל"אני אגדה". הפעם צורף הפתיח ל"משימה בלתי אפשרית 4", בהקרנות איימקס ברחבי ארה"ב.

יש הטוענים שאיימקס הוא עתיד הקולנוע. כשלרבים יש מערכות קולנוע ביתי ואין תמריץ לצאת לקולנוע, סרטי איימקס נהיים חשובים יותר, פשוט כי הם נותנים לצופה חוויה אותה הוא לא יכול לשחר בינתיים בבית. וכך, שלוש הדקות הראשונות של ההקרנה מוקדשות לפרסומת של הטכנולוגיה. למרות שכבר שילמתם על כרטיס, אנשי איימקס רוצים להבהיר לכם שוב שעשיתם את הבחירה הנכונה.

ואם הפרסומת לא תשכנע אתכם, ההצצה הזו ל"עליית האביר האפל", תעשה זאת. בוודאות.

The Dark Knight Rises. imdb
והוא אפילו לא העניין עצמו. כריסטיאן בייל ב-"The Dark Knight Rises"/imdb

קשה מאוד להתייחס לסצינת בלי להרוס לכם אותה, אך הדבר הראשון אותו חייבים להגיד הוא: אל תתפתו לראות אותה ברשת. שלל הגרסאות שדולפות ממצלמות שהוכנסו לבתי הקולנוע - כולן באיכות גרועה, והחלק החשוב ביותר בסצינה הזו הוא זה הויזואלי. היא לא אמורה לתת לכם פרטים על עלילת הסרט, וברוס ויין לא מופיע בה כלל.

מה שיש שם היא הצגתו של נבל-העל ביין, אויבו הראשי של באטמן בסרט הזה. היא מתכתבת היטב עם סצינת הפתיחה של "האביר האפל" - שתיהן עוסקות בשוד שנראה מדהים, בשתיהן יש שימוש במסכות, שתיהן מצליחות לבסס את הנבל בלי הרבה מילים אך עם הרבה מאוד תוכן. אה, כן, ויש גם אלון אבוטבול.

טום הארדי, מי שנכנס לנעליו של ביין, כבר הוכיח שהוא יכול לשחק פושעים מורכבים ב"ברונסון", אבל ביין כפי שמוצג כאן הוא לא סתם פושע מתוחכם. התנועות שלו, והדברים אותם הוא אומר, מאופקים ומחושבים כאילו מדובר באמן שחמט. הוא מפחיד, הוא ברוטלי, ויש לו תוכנית.

מהי התוכנית? בסוף הסצינה יש טריילר חדש, שמורכב מקטעים קצרצרים. קרב בין באטמן לביין, קטטה המונית, אן האתוויי בתחפושת של קאטוומן, והתמונה האחרונה - ביין מחזיק את מסכתו השבורה של באטמן. מה זה אומר? נחכה לקיץ. הו, כמה שנחכה לקיץ.

אסון במהלך צילומי באטמן החדש: ניצב נהרג
בטירוף לקראת באטמן החדש? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully