וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקת "האלבומים": הרוק הישראלי והטלוויזיה חוברים למתקפה

עינב שיף

4.1.2012 / 9:25

השקת "האלבומים" הפכה מאירוע ברנז'אי קלאסי לקרב הגנה על הקשר בין רוק ישראלי וטלוויזיה איכותית מול התרבות הישראלית 2012

לא ברור אם במקרה או בתכנון מדוקדק, השקת "האלבומים", סדרת הדוקו החדשה של ערוץ 8 של HOT שתעלה ב-14 בינואר, שובצה מול התוכנית השנייה לעונה של "האח הגדול". אין צורך להיגרר לקלישאות סנטימנטליות של גבוה מול נמוך ולדיונים ארכאיים בנושא - הם כבר בילט אין בתוך ההקשר עצמו: במועדון התיאטרון ביפו הופיעו אביתר בנאי ואיפה הילד מול עיניהם של בכירי תעשיית המוזיקה והטלוויזיה האיכותית בישראל. בערוץ 2, אביבית ושי דיברו על יהלומים.

חמי רודנר. אביב חופי
ועכשיו הם פתאום שואלים איך קרה שנפלו השמיים. איפה הילד בהופעה במועדון התיאטרון/אביב חופי

גם על הבמה, הודגש הטון הלוחמני, ש"האלבומים" מהווה חוד החנית שלו: יורם מוקדי, סמנכ"ל התוכן של HOT, סיפר מעל הבמה כיצד הם החלו את השנה שעברה עם הפקת "רד בנד" וציין כי HOT היא האחרונה שעוד אכפת לה ממוזיקה וכי "האלבומים" מהווה את העילית שבהשקעת סכומים גבוהים בערוץ 8 של HOT, "הבית של היצירה הדוקומנטרית".

אחריו עלה מנהל ערוץ 8, אייל אופנהיים, ש"האלבומים" נחשבת לבייבי אהוב עליו במיוחד, בהיותו איש מוזיקה לא פחות משהיה איש ספורט בערוץ הספורט ולא פחות מהיותו איש טלוויזיה עם ניסיון בשני ערוצים מרכזיים בשיח הציבורי בישראל. "עכשיו שמישהו יגיד לי שהרוק הישראלי מת", הוא אמר מיד אחרי הצגת כמה קטעים בסדרה. אופנהיים השתמש בשם הקוד "רוק ישראלי", שלאחריו התואר "מת" מגיע כמעט באופן אוטומטי, אבל הוא יודע שהמלחמה היא גם על הטלוויזיה שהוא מנסה לנהל בערוץ 8, כמו המלחמה על ניצוץ החיים של המחאה החברתית שדפני ליף, שהיתה באירוע, עדיין מנהלת. כשאיפה הילד עלו להופיע עם שירי "זמן סוכר" הישן והטוב ופתחו עם הדיסטורשן, הבכיינות שיש בבסיס הטענות של שני הז'אנרים הפכה למשהו אחר. היא הפכה לקריאת קרב.

העורך הראשי של "האלבומים" הוא, באופן לא מפתיע, יואב קוטנר, מי שיצר את "סוף עונת התפוזים", הסדרה הדוקומנטרית שתיארה את התפתחות הרוק הישראלי, ש"האלבומים" היא סוג של המשך טבעי שלה. גם הוא, בדבריו, הדגיש שיצירות כמו "האלבומים" הם יותר שליחות מכל דבר אחר. "עשינו סדרה על אלבומים שאנחנו אוהבים", אמר קוטנר על הבמה. "למי ששואל למה לא עשינו על אלבומים אחרים - אני אומר לכו ותעשו".

אביב גפן, דפני ליף. אביב חופי
אותו הקרב. אביב גפן ודפני ליף/אביב חופי

"זה עצוב שאנחנו צריכים להילחם על זה, על התכנים האלה", אמר אופנהיים לוואלה! תרבות בסיום האירוע. "אנשים שוכחים שלא משנה איפה הם היו ומה הם עשו בחיים שלהם, בלימודים, בצבא, כשהם התאהבו, כשהיה להם עצוב - תמיד היה שיר ברקע. וזה כל הסיפור".

*וואלה! תעביר ביום חמישי בשידור חי מהאוזןבר בתל אביב את מופע המחווה לאלבום הבכורה של אביתר בנאי, העומד במוקד סדרת "האלבומים"

"האלבומים": נינט טייב ואביב גפן בהשקת האירוע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully