וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקס פרסי הטלוויזיה: "המקור" של ערוץ 10, "האח הגדול" ו"פלפלים צהובים"

6.1.2012 / 14:58

בצל משבר ערוץ 10 שהורגש היטב, פרסי הטלוויזיה עמדו בסימן שליטה של קשת עם "האח הגדול", "ארץ נהדרת", "פלפלים צהובים" ו"עבודה ערבית". חדשות 10 הפתיעו עם זכייה של "המקור"

משבר סגירתו הצפויה של ערוץ 10 וחוסר הוודאות לגבי עתידה של תעשיית הטלוויזיה הורגשו היטב היום (שישי) בטקס פרסי הטלוויזיה של האקדמיה לקולנוע וטלוויזיה. "המקור", תוכנית התחקירים המוערכת של הערוץ עקפה את מהדורת חדשות 2, "היום שהיה", "עובדה" ו"לונדון וקירשנבאום" וזכתה בפרס תוכנית האקטואליה הטובה ביותר.

מעבר לכך דובר בעתידו של הערוץ לא מעט מעל הבמה. ממלא מקום מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 אורי רוזן עלה לקחת את הפרס במקום רביב דרוקר שנמצא בחופשה ואמר: "אני שואל את עצמי אם אנחנו זוכים לאחרונה בהרבה פרסים כי אנחנו נשכניים יותר או כי הסוף קרוב. כנראה שזה שניהם. אנחנו עושים עיתונות אל מול האנשים הכי חזקים. כל שבוע אנחנו שורפים בגללם (בגלל "המקור": ד.א) עוד גשר אבל אנחנו לא עוצרים אותם ולא נעצור". רוזן הודה לכל עובדי חדשות 10 ופנה לקהל באמרו "יכול להיות שנצטרך ממש בקרוב את הסולידריות שלכם בתקשורת הישראלית, בהפגנות ובתמיכה פומבית". בסיום דבריו זכה רוזן לתשואות רמות מן היושבים בקהל.

הדאגה לעתידו של ערוץ 10 הצליחה לחלחל מתחום החדשות גם לשעשועונים. כאשר זכתה "מונית הכסף" בפרס השעשועון הטוב ביותר עלה המפיק אריק הנינג לבמה ואמר בנאומו כי הוא "מאחל לוורשבסקי (יוסי ורשבסקי, מנכ"ל ערוץ 10: ד.א) שישאיר את ערוץ 10 מעל המים".

מולי שגב , טקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה 2011. נמרוד סונדרס
"יש יוזמות להשתיק אותנו ואתכם, נקווה שזה לא יצלח". מולי שגב ושחקני "ארץ נהדרת"/נמרוד סונדרס

"האח הגדול" הביסה את "היפה והחנון", "הישרדות", "רוקדים עם כוכבים" ו"מאסטר שף" וזכתה בפרס הריאליטי. כזכור, "כוכב נולד" לא זכתה למועמדות בקטגוריה באופן די מפתיע. עם זאת, זה היה יום מצוין לזכיינית קשת, שזכתה ב-12 פרסים מתוך ה-20 שהוענקו.

בגזרת תוכניות הבידור לא נרשמה הפתעה ו"קאמבק", "מועדון לילה", "מצב האומה" ו"צחוק מעבודה" לא הצליחו לגנוב את הפרס מ"ארץ נהדרת". מולי שגב, עורך התוכנית, עלה לקבל את הפרס ונאם גם הוא נאום פוליטי כאשר התייחס בדבריו במרומז לתיקון לחוק לשון הרע.

"זה מרגש גם בפעם השמינית", אמר שגב, "תודה לקשת על החופש להגיד מה שאנחנו רוצים על מי שאנחנו רוצים. יש יוזמות להשתיק אותנו ואתכם, נקווה שזה לא יצלח. יהיה מרגש להפוך לעבריינים בגיל מתקדם , אולי זה יקרה".

טקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה 2011. נמרוד סונדרס
"פלפלים צהובים" גרפה את כל הפרסים החשובים בדרמה. קרן מרגלית/נמרוד סונדרס

הסדרה "פלפלים צהובים" של קשת קטפה את כל הפרסים החשובים בדרמה - הסדרה הטובה ביותר, השחקן הטוב ביותר ליוסי מרשק, השחקנית הטובה ביותר לעלמה זק, פרס הבימוי לקרן מרגלית ואמנון קוטלר ופרס התסריט למרגלית. בנאומה אמרה מרגלית כי "'פלפלים צהובים' לא נכתבה מתוך כוונה לקדם חברתית את האוטיזם, אלא מתוך כוונה לספר סיפור. החובה הפנימית לספר אותו היא חובה פנימית שצריך לשמור עליה גם מול הזכיין".

"עבודה ערבית", גם היא של הזכיינית קשת, זכתה בפרס הסדרה הקומית הטובה ביותר, זיכתה את סייד קשוע יוצרה בפרס התסריט הטוב ביותר לקומדיה ואת קלרה חורי בפרס השחקנית הטובה ביותר לסדרה קומית. פרס השחקן הטוב ביותר בקומדיה הוענק לדביר בנדק על "המשרד" של yes, שזיכתה גם את איתן צור בפרס הבמאי בסדרה קומית.

גם ל-HOT נרשמה הצלחה גדולה עם ארבעה פרסים נחשבים: "הינשופים" של ערוץ 8 זכתה בפרס תוכנית האירוח הטובה ביותר ובקטגורית הילדים והנוער זכתה "חסמב"ה דור 3". "נבלות" של HOT3 זכתה בפרס המיני סדרה ו"מחוברים" זכתה בפרס סדרת התעודה.

גיא פינס, טקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה 2011. נמרוד סונדרס
כן, גם השנה הוא חזר הביתה עם הפסלון. גיא פינס/נמרוד סונדרס

בקטגורית מגזיני הבידור והפנאי היה זה שוב "ערב טוב עם גיא פינס" שלקחה הביתה את הפסלון בפעם המי יודע כמה. ". "מה זה השטויות האלה" של עדי אשכנזי לקחה את פרס הבידור התיעודי בעונתה הרביעית, לאחר שהיתה מועמדת גם בשנים הקודמות אך לא זכתה

יש לציין כי הטקס עצמו לא משודר על ידי אף אחת מהזכייניות בשל חוסר כדאיות כלכלית.

למה טקסי הפרסים בישראל, כולל פרסי הטלוויזיה, כל כך עלובים?
מה דעתכם על הפרסים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully