וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער סקלי: "פסיכיאטר ב'האח הגדול' - טעות בשיקול הדעת"

רוני אפרת

15.5.2012 / 15:27

מתמודד העונה האחרונה תקף את השימוש בפסיכיאטרים בבית. ארז טל: "היתה טעות בבחירת האנשים והיא נבדקת". יורם זק: "האח הגדול היא מציצנות במובן הטוב של המילה"

"האח הגדול היא יצר המציצנות במובן הטוב של המילה", כך אמר יורם זק, העורך הראשי ובמאי "האח הגדול" הישראלית בפאנל בנושא הריאליטי המצליח במדינה בפסטיבל "שובר מסך" במכללת עמק יזרעאל. "לפחות 41% מאיתנו כאלה. מטיחים בנו את זה כל הזמן, אבל זה לא בהכרח רע. לראות את משפחת שליט מתכוננת במצפה הילה זה לא מציצנות? כולנו חוטאים בה. בסופו של דבר, מדובר פשוט בתוכנית טלוויזיה טובה ומבדרת, שיש בה את כל מה שצריך כדי לגרום לנו לצחוק".

"אפשר להציץ בהרבה מובנים ובהרבה זוויות", הוסיף זק. "דואגים שהמציצנות תהיה לאנשים ולא לתחתונים של האנשים. לא תראו דברים שקורים במקלחת או בשירותים. המציצנות היא לנפש האנשים. אנחנו מספיק רגישים כדי לשמור על פרטיותם ולדעת לספר את סיפורם, על אף שדברים יוצאים מדי פעם משליטה".

מנחה התוכנית, ארז טל, סיפר כי בהתחלה סירב להנחות את התוכנית: "אמרתי 'לא' בגלל השערוריות שהיא עוררה ברחבי העולם. 'האח הגדול' הוא נשק רב עוצמה שיכול לעשות טוב ולא טוב. אבל הבנתי שאת 'האח הגדול' בישראל יעשו האנשים הטובים בארץ, האנשים שזק בוחר לעבוד איתם הם האנשים הטובים ביותר. הדיירים כאן יעידו שאכפת להם. הנשק הזה נמצא בידייים טובות".

ארז טל. נמרוד סונדרס
בהתחלה אמר לא. ארז טל/נמרוד סונדרס

לאחר הסבב הראשון, עברו המתמודדים לדבר. ראשון הדוברים היה סער סקלי, שסומן בתוכנית כ"מתמודד השמאלן" בשל דעותיו הנחשבות רדיקליות. סקלי, שהצהיר כי הוא בז לתוכנית בכניסתו, הודה כי עצם השתתפותו היא נצחון של המכונה: "ידעתי כל הזמן שאני כלי משחק", אמר סקלי, אותו הגדיר זק כ"אחד הליהוקים המבריקים בתולדות 'האח הגדול'. "זה לא שהאח לא היה מקבל אחוזי צפייה בלעדיי. אם אני מחרים את התוכנית ולא נכנס בגלל זה, זו חתיכת מגלומניה".

תמיר ורדי, שממעט מאוד בהופעות פומביות מאז יצא מהבית כסגן המנצח, קותי סבג, סיפר על החיים שאחרי: "אני עדיין שואל את עצמי למה עשיתי את זה", סיפר ורדי. "כרגע אני לא מצטער על זה, אני חושב שזה עשה לי טוב בהרבה מובנים, אבל גם פה צריך להיזהר כי הזמן יגיד את שלו". "החיים לא השתנו", הוסיף ורדי. "חזרתי מהר מאוד לשגרה כדי להזכיר לעצמי להישאר עם רגליים על הקרקע. המצב הזה הוא מסוכן, ממסטל, יכול למכר. לא נתתי לו להשתלט עליי".

גם סופי קרביצקי התוודתה כי החיים אינם ורודים אחרי "האח הגדול": "אנשים חושבים שאיזה כיף לי ונכון, כיף לי שמזהים אותי ברחוב, אבל אתה בבלאגן. פחדתי שאאבד את החברים שלי ואת בן הזוג שלי. אין הכנסה, זה לא פשוט. זו תקופה זמנית חד פעמית, הרי מתי יזמינו אותי לשבת פה שוב".

תמיר ורדי וסופי קרבצקי. נמרוד סונדרס
החיים שאחרי. סופי ותמיר/נמרוד סונדרס

אחת השאלות המרתקות בנושא "האח הגדול" וכזו שקיבלה פוקוס רחב בעקבות פרשת הכדורים הפסיכיאטריים והסכסוך בין הפקת התוכנית לסער שיינפיין, היא ההתמודדות עם היום שאחרי היציאה מהבית. יורם זק התבדח כשנשאל איך מתמודדים עם הנושא וענה "כדורים", לקול צחוק הקהל. "יש ליווי של הפסיכולוגית שעבדה איתם לפני העונה, פגישות שבועיות כדי לוודא שהם מתמודדים אפילו עם אהבת הקהל", הסביר זק. "לא היו כדורים ואין לי סבלנות לזה", אמרה קרביצקי. "זה מרגיש כמו דירת שותפים ואנשים לא מבינים את זה. כנראה שיש אנשים שצריכים את הכדורים האלה".

"יש הבדל בין הסיטואציה הבסיסית של כניסה לבית, לבין עצם זה שנכנס פסיכיאטר, שהיא טעות של שיקול דעת", אמר סקלי, שמיד נענה על ידי זק: "גם בעונה הזו היתה פסיכיאטרית, אבל היא לא הגיעה לראות אתכם". סקלי ענה: "עצם העובדה שצריך לטפל במישהו בכדורים פסיכיאטריים במקום הזה זה דבר נורא". טל התערב ואמר: "בסופו של דבר התוצאה היא שזה לא שינה כלום גם לתדמית. אנשים צקצקו, אבל בסופו של דבר זה לא שינה". סקלי השיב: "זו לא שאלה של תדמית, זו שאלה של אתיקה".

"הסיבה שהיה שם פסיכיאטר זה כדי לשמור על אתיקה", השיב טל. הטעות של בחירת האנשים נבדקת והמסקנות יוסקו. על האיום האירני לא כתבו בידיעות אחרונות 12 עמודים. בואו נשמור על פרופורציות".

סער סקלי. נמרוד סונדרס
איפה האתיקה? סקלי/נמרוד סונדרס

זק גם השיב על פרשת דנה רון המפורסמת, במסגרתה נתפס כשהוא מעיר הערה בעלת תוכן מיני בוטה כלפיה בזמן שהיא בבית "האח הגדול" ולא יכולה לשמוע: "אני יכול לצבוע הכל בדיבור על עבודה קשה וחוסר שעות שינה, זה יישמע לא רע", אמר ואז צחק: "אבל הסיפור הוא שבסופו של דבר טוב שהתפוצצה פרשת הכדורים שכיסתה את כל העניין. "דנה לצערי הודחה וידענו את זה יום קודם. ידעתי מראש שאם היא תודח תתעורר תיאוריית קונספירציה. אין לנו שום יכולת לשחק עם ההדחות וגם אם כן - לא היינו עושים את זה באותו שלב".

עוד ב"שובר מסך":
במאי "עבודה ערבית": "בקשת פחדו ממינון השפה הערבית בסדרה"
פרס "כד החלב" הוענק לאורלי וילנאי וגיא מרוז: "להיות עיתונאי חברתי זה לא נוצץ"
עורכי "המירוץ למיליון": "האמריקאים רוצים לאמץ אלמנטים שלנו"
כוכב "חטופים": "לא נכון להשליך את הסדרה על גלעד שליט"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully