וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העירייה נגד "אינדי סיטי": למה בוטל האירוע בלילה הלבן?

רוני אפרת

20.6.2012 / 14:25

מפיקי "אינדי סיטי" חשבו שהעירייה תעזור להם בקיום אירוע במסגרת אירועי הלילה הלבן, כפי שהיה בשנה שעברה. העירייה החליטה אחרת בטענה לבעיות בטיחות

את אירועי הלילה הלבן בתל אביב-יפו בשנה שעברה, הנהיג פרויקט ה"אינדי סיטי", במקור פרויקט קליפים במימון העירייה, שקרא ללהקות אינדי עלומות ומפורסמות פה אחד, לנגן לאורך כל הלילה וליצור פסטיבל שלם של מוזיקה מקורית. עיריית תל אביב, שתמכה בפרויקט בשנה שעברה, החליטה לאסור את קיומו השנה, תחת הטענה שהוא "מפגע של רעש סביבתי", לאחר התייעצות עם ארגונים לאיכות הסביבה.

"מדובר בפרויקט שזכה לתשבחות ושבחים שנה שעברה ואף זכה לשיתוף פעולה מלא עם מחלקת הדובר בעיריית תל אביב", מספרת המנהלת האמנותית של הפרויקט, בטינה פיינשטיין, "גם השנה נתנה העירייה אור ירוק להפקת האירוע במתכונת דומה, אך כחודש וחצי בלבד לפני האירוע, הודיעו לנו בשיחת טלפון שהעירייה לא תתמוך באירוע. באופן תמוה גם כאשר מצאנו בית חם שעוזר תקציבית בדמות "דיזנגוף סנטר", לא ניתן האישור לקיום האירוע במסגרת הלילה הלבן בטענה כי מדובר במפגע של רעש סביבתי. כידוע בלילה הלבן מתקיימים בתל אביב רשימת אירועי מוסיקה לאורכה ולרוחבה של העיר במיקומים מרכזיים. לכן לא ברורה התעקשותה של העירייה לא לאפשר אירוע במימון עצמי של הרכבים עצמאיים ושל אמנים ויוצרים החיים בעיר".

הקליפ של נינט טייב בפרויקט אינדי סיטי:

"העירייה לא תסכים לקיים את האירוע במתכונת של מסיבת גג, מסיבות בטיחותיות וכחלק ממדיניותה שלא לאשר מסיבות המוניות על גגות בניינים", נמסר מהעירייה. "הצלחת האירוע בשנה שעברה לא מהווה אישור גורף לקיומו החוזר גם השנה, והנחת המפיקים שכך יהיה מבוססת על רצונם, אך לא על אישור רשמי מהעירייה". בעירייה אמרו כי סדרת הקליפים של "אינדי סיטי" מופקת במימון העירייה כבר שנתיים, ונהנית מחשיפה גדולה ומהצלחה רבה. "בשנה שעברה, לאור הצלחתה, תורגמה הסדרה למופע בלילה הלבן, שגם הוא זכה להצלחה גדולה", אמרו בעירייה. "בעצם קיומה של הסדרה והאירוע שנולד ממנה, העירייה מבטאת את תמיכתה בתרבות בכלל, באמנים וביוצרים הפועלים בתחומה, ובסצנת מוזיקת האינדי בפרט".

אנטיביוטיקה בערב אינדי סיטי:

"סצנת האינדי תמצא את המקום ואת הזמן לקיים את האירוע", מוסיפה פיינשטיין בתגובה לדברי העירייה, "אנחנו נשמח לעזור לה לעשות זאת, מבחינתנו זאת סוג של שליחות תרבותית בעידן מתדרדר תרבותית". מחברת CPR הפקות, המפיקה את האירוע, נמסר בתגובה לדברי העירייה: "קיימים פערים בין הודעת הדובר המוצגת לתקשורת לבין ההסבר הניתן למפיקים מפי מחלקת הרישוי בעירייה. על אף שקל להשתמש בימים אלו בנושא רגיש כמו בטיחות, הסירוב אשר הגיע לידינו מדבר על נושא של הקמת רעש ומוגדר כ'מפגע סביבתי'. חשוב לציין כי תיק הבטיחות לאירוע נבנה עם אנשי המקצוע המובילים בתחום בטיחות האירועים בישראל, ועל טענות של הקמות רעש בלילה הלבן אין מה להוסיף. חוסר העקביות והפערים מציירים תמונה בלתי ברורה. לצערנו הנפגעים העיקריים מהחלטת העירייה הם האמנים וקהל שוחר התרבות תושבי העיר שרצו להשתתף במיזם ייחודי ומצליח זה. אנו בטוחים שבקרוב נמצא את הזמן והמקום לקיים את האירוע בשיתוף פעולה מלא עם עיריית תל אביב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully