וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ירושלים 2012: "שרקייה" של עמי ליבנה זכה בסרט הטוב ביותר

רוני אפרת

13.7.2012 / 17:07

הסרט זכה גם בפרס הצילום והעריכה. "המשגיחים" של מני יעיש זכה בפרס הביכורים. יוסף כרמון ורבקה גור זכו בפרסי המשחק על "חיותה וברל", יחד עם אילנית בן יעקב על "אליס"

הסרט "שרקייה" הוא הזוכה הגדול של פסטיבל ירושלים ה-29. בטקס חלוקת הפרסים שנערך היום (שישי) זכה סרטו של עמי ליבנה, שכתב גיא עפרן, בפרס הסרט הטוב ביותר, בפרס העריכה שהוענק לזהר סלע ובפרס הצילום שהוענק לבעז יהונתן יעקב. לבנה אמר בנאומו כי הוא "מקווה שהסרט יקבל חשיפה ויגרום לשינוי בתפישה לגבי הבדואים". מפיק הסרט איתי תמיר, שהפיק גם את הסרט "אליס", אמר כי "זהו סרט מפתיע, מקווה שגם יפתיע את הקהל".

הסרט, שהגיע לירושלים עטור שבחים מברלין ומקאן, עוסק בקאמל, מאבטח בתחנה המרכזית של באר שבע, המתגורר בכפר בדואי קטן לא מוכר בקרב הרשויות. יום אחד הוא מגלה כי הכפר נידון להריסה ומחליט לביים פיגוע בתחנה המרכזית, על מנת לזכות בתהילה תקשורתית אשר אולי תגרום למדינה לשנות את גורל הכפר.

"המשגיחים" של מני יעיש זכה בפרס לסרט ביכורים (שמוענק למעשה לסרט ראשון או שני באורך מלא). יעיש אמר בנאומו כי
"אנחנו כיוצרים מקבלים מתנה וזכות גדולה לספר סיפור ולהעבירו לקהל, אני חושב שבסופו של דבר אנחנו מקבלים את הכלי לנסות ולשנות השקפת עולם כלשהי. אני מקווה שהסרט הצליח לשנות את תפיסת המבט - ואהבת לרעך כמוך, ננסה לעשות את זה". כוכב הסרט רועי אסף זכה בציון לשבח על משחקו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זכה בתיעודי. "חמש מצלמות שבורות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסרט "חמש מצלמות שבורות" של גיא דוידי ועימאד ברונאט זכה בפרס הסרט התיעודי הטוב ביותר. הסרט מספר את סיפורו של ברונאט, פלאח מבילעין שביקש לתעד את מאבקו נגד גדר ההפרדה. בורנאט אמר בנאומו כי "זה היה חשוב לי להקרין את הסרט בפסטיבל הזה כי זו היתה הקרנה מיוחדת. אמנם הסרט הוקרן בכל העולם אבל זה המקום בו אנו גרים. מקווה שכל הקהל הישראלי יראה את הסרט כדי שנוכל לעשות שינוי ולבנות חיים טובים יותר לכולם".

דוידי הוסיף ואמר כי "פה זה פשוט מעלה כל כך הרבה רגשות כי זה כל כך מוכר. הבחירה של תושבי הכפרים ושל עימאד הייתה בשבילי מקום מיוחד, שלמרות כל הסבל, הפחד והאובדן נאבקים לשינוי ולריפוי".

רן טל זכה בפרס הבימוי בתחרות התיעודית על סרטו "גן עדן".

"חמש מצלמות שבורות" מוציא את ישראל רע אבל מעורר תקווה והשראה

חיותה וברל.
כבוד לשחקנים. מתוך "חיותה וברל"

הסרט "חיותה וברל" זיכה את שני שחקניו - יוסף כרמון ורבקה גור - בפרס המשחק. השניים מגלמים בסרטו של עמיר מנור שני קשישים תל אביבים שאיבדו את המעט שהיה להם, ורגע לפני המוות, נותר להם רק זה את זה.

גור חלקה את פרס השחקנית יחד עם אילנית בן יעקב שכיכבה בסרט "אליס". בן יעקב מגלמת בסרט את אליס, אחות בפנימייה לבנות, שמתמודדת בנסיבות קשות בכל זירות חייה. "אליס" זכה גם בפרס התסריט שהוענק לדנה גולדברג, שזוהי עבודת הביכורים שלה. פרס המוזיקה הוענק למארק אליהו על הסרט "בלדה לאביב הבוכה".

בקטגוריית הסרט הישראלי העצמאי הקצר זכה "טיפות" של פיני טבגר. באותה קטגוריה הוענק ציון לשבח לסרט "קרב עיניים" של אורית פוקס מסם שפיגל. הפרס לסרט סטודנטים הוענק לסרט "טאטע" של יניב לינטון מסם שפיגל.

בקטגוריית הקולנוע הנסיוני זכה שחר פרדי כסלו על סרטו "המוח". מענק אלכס ברנשטיין להפקת סרט גמר של סטודנט מצטיין הוענק לשתי זוכות - אור סיני מסם שפיגל על "ויולטה מי וידה" והלן ינובסקי מאוניברסיטת תל אביב על "מועדון אגרוף ירושלים".

"בלדה לאביב הבוכה": מערבון הספגטי-בורקס הראשון

ליה ון ליר. עומר מירון
בירכה את הזוכים. ליה ון ליר/עומר מירון

ליה ון ליר, מייסדת הפסטיבל ומי שעמדה בראשו במשך שנים, אמרה בטקס כי "הפרס הגדול ביותר הוא לגעת בקהל, לגרום לו להגיב, לדבר אליו ולהרחיב את אפשרויות השיחה שלנו כבני אדם למחוזות חדשים". פרס רוח החופש, לזכרו של וים ון ליר, בקטגוריה התיעודית הוענק לסרט "המקום הכי זעיר" ובקטגוריה העלילתית הוענק הפרס ל"פה ושם" המקסיקני. ציון לשבח בקטגוריית החוויה היהודית הוענק לסרט "לייבוביץ - אמונה אדמה אדם". פרס יד ושם הלך ל"מעופו האחרון של פטר גינץ". בפרס הסרט העוסק במורשת היהודית זכה "פפירוסן".

פסטיבל ירושלים: כל הסרטים, כל הדיווחים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully