וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינט איסטווד נכנס בברק אובמה הדמיוני

31.8.2012 / 9:20

הקולנוען הוותיק נאם בוועידה הרפובליקנית וניהל שיחה דמיונית עם הנשיא, שלא היה נוכח. הוא זכה לתשואות מהקהל, אך עורר תרעומת וגיחוך ברשתות החברתיות

הקולנוען הוותיק והמוערך, קלינט איסטווד, הופיע אמש (חמישי) בוועידה הרפובליקנית בפלורידה והביע תמיכה במועמד שלה לנשיאות ארצות הברית, מיט רומני. השחקן והבמאי ההוליוודי לא נשא נאום תמיכה רגיל, אלא העלה מופע ביזארי למדי בו ניהל שיחה דמיונית עם הנשיא הדמוקרטי ברק אובמה, שלכאורה ישב על הכיסא הריק שהוצב על הבמה אך כמובן לא היה נוכח. "איך אתה מתמודד עם ההבטחות שהבטחת? מה אתה אומר?", זרק איסטווד לחלל האוויר והמשיך וביקר את אובמה על כך שלא הצליח לטענתו לשקם את הכלכלה ועל רצונו לסגור את מחנה המעצר האמריקאי הידוע לשמצה גוואנטנמו בקובה. "אני יודע שיש אפילו אנשים במפלגה שלך שהיו מאוכזבים מזה שלא סגרת את גאוונטנמו", אמר. "מה זאת אומרת שתוק?!", שאל איסטווד את אובמה הדמיוני בפנים זועמות. "חשבתי שזה רק בגלל שלמישהו היה רעיון מטומטם לנסות לבצע פיגועי טרור בניו יורק".

הקולנוען בן ה-82 המשיך ועשה עצמו כאילו הוא מאזין לדבריו של אובמה שתוקף לכאורה את רומני. "אתה משוגע לחלוטין!", אמר איסטווד לאובמה הדמיוני, "אתה הופך לגרוע כמו ביידן (סגן הנשיא)".

השחקן והבמאי ההוליוודי המשיך ודיבר על התמיכה של אופרה ווינפרי בנשיא ועל המלחמות בעיראק ובאפגניסטן. הוא האשים את הנשיא בכך שלא עמד בהבטחותיו וטען כי הגיע הזמן שרומני ירש את מקומו. "כשמישהו לא עושה את העבודה שלו, הוא צריך ללכת", אמר איסטווד. הקהל הריע לאיסטווד וצעק את השורה המפורסמת שלו - "Go ahead, make my day". השחקן היה הנואם היחידי בוועידה שלא הקריא מטלפרומפטר או מדף אלא אלתר את הנאום כולו בעל פה.

הנאום של איסטווד אמנם זכה לקריאות תמיכה נלהבות מבאי הוועידה אך עורר סערה מיידית וגיחוך מצד רבים שהביעו את מורת רוחם בטוויטר. דקות אחרי תחילת הנאום, מישהו אנונימי יצר בטוויטר את חשבון InvisibleObama שכבר סחף אחריו 17 אלף עוקבים.

מארגני הוועידה רמזו לאורך השבוע האחרון בנוגע לנואם המסתורי שיישא דברים במהלך האירוע, אך רק אמש העניקו לכך אישור רשמי. איסטווד, שסרטו החדש "Trouble With The Curve" מתוכנן לצאת לאקרנים ב-21 בספטמבר, הודיע מוקדם יותר החודש על תמיכתו במיט רומני. גם בשנת 2008, כשהתקיימה מערכת הבחירות הקודמת לנשיאות ארה"ב, איסטווד גילה מעורבות והביע את תמיכתו בג'ון מקיין, נציג המפלגה הרפובליקנית שהתמודד במירוץ לנשיאות מול ברק אובמה.

מוקדם יותר השנה, במהלך משחק הסופרבול, שודרה פרסומת מלאת פאתוס של יצרנית הרכב קרייזלר, בה דיבר איסטווד על הרוח האמריקאית, זו שעזרה לחברה לצאת ממשבר כלכלי עמוק בו היתה שרועה ולהמנע מפשיטת רגל, כשבפועל היתה זו הלוואה משמעותית מטעם ממשל אובמה שעזרה לה לשרוד. לאחר השידור נפוצו ספוקלוציות בנוגע לאפשרות שאיסטווד תומך באובמה, מה שהוביל להכחשה גורפת לאי נקיטת עמדה מובהקת עד לאחרונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully