וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קליפ של נו דאוט עורר סערה בארצות הברית

3.11.2012 / 23:14

תגובות נזעמות נגד קליפ חדש של הלהקה, בטענה שהוא פוגע באוכלוסיה האינדיאנית בארצות הברית, גרמו להסרתו מהרשת והובילו להתנצלות רשמית

להקת נו דאוט עומדת במרכזה של סערה גזענית בארצות הברית, לאחר שקליפ ששיחררה בסוף השבוע עורר נגדה ביקורת קשה. הקליפ לשיר "Looking Hot", הסינגל השני מתוך אלבום הקאמבק "Push And Shove" של ההרכב, מציג - כך לפי הטענות - סטריאוטיפים פוגעניים נגד אוכלוסיית הילידים באמריקה - אינדיאנים, בשפה מכובסת.

"סטפני, אין לך שום כבוד ואת מזלזלת בילידים האמריקאים עם ההצגה המזויפת של התרבות שלנו", נכתב ביוטיוב באחת התגובות לקליפ, שכבר הוסר מהאתר. "מה שאת מתארת בקליפ הזה הוא לעג לתרבות ולדרך החיים שלנו. את גם משפילה את כל הנשים המגיעות מהאוכלוסיה שלנו".

תגובות אחרות ניסו להגן על הלהקה אך האש כבר הוצתה והחיצים נגד נו דאוט החלו מתעופפים וגם עמוד הלהקה בפייסבוק החל להתמלא בתגובות. כאמור, הקליפ הוסר מפרופיל היוטיוב של הלהקה, אך שכפולים שלו כבר הספיקו להעלות באתרים מקבילים. למרות זאת, אלפי התגובות הנזעמות ברשתות החברתיות עשו את שלהן והתנצלות מטעם הלהקה התפרסמה באתר שלה.

"בתור להקה רב-גזעית, הבסיס שלנו בנוי על מגוון תרבויות שונות תוך התחשבות בהן", נכתב באתר הרשמי שלש הלהקה. "הכוונה שלנו בקליפ החדש מעולם לא היתה לפגוע ולהעליב את התרבות, ההיסטוריה או הרלוונטיות של הילידים האמריקאים. למרות שהתייעצנו עם חברים ילידי אמריקה וגם עם מומחים לאוכלוסיה זו מאוניברסיטת קליפורניה, ברור לנו כי פגענו באנשים. זה הפריע לנו מאוד והסרנו את הקליפ מיד. המוזיקה שנתנה לנו השראה כשהקמנו את הלהקה, קהילת החברים והמעריצים שמקיפים אותנו - כל אלו מבוססים על כבוד, הערכה ואחדות. אנו מתנצלים בכנות בפני קהילת הילידים האמריקאים ובפני כל מי שנפגע מהקליפ הזה. להיות פוגעניים כלפי מישהו הוא בפירוש משהו שאנחנו לא".

צפו בסדרת האינטרנט של נו דאוט

מה אתם חשבתם על הקליפ? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully