וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדת "מצב האומה": הצופים זועמים, רשת "בוחנת את האפשרויות"

27.12.2012 / 18:20

לאור מחאת הצופים אחרי ההודעה הדרמטית על הורדת תוכנית הסאטירה מהאוויר מוקדם מהצפוי, הזכיינית הודיעה כי תבחן אפשרויות לפתרון הנושא. בין המוחים: ציפי לבני ואביב גפן

(עדכון אחרון - 21:10)

לאחר שמוקדם יותר היום (חמישי) הודיעה הזכיינית רשת שתוכנית הסאטירה "מצב האומה" תרד מהאוויר ביום רביעי ה-9 בינואר, כשבועיים מוקדם מהצפוי, עמוד הפייסבוק הרשמי של התוכנית הוצף בתגובות רבות של צופים נזעמים הדורשים להשאיר את התוכנית באוויר. כמו כן, נפתח עמוד פייסבוק בשם "לא מורידים את מצב האומה – קבוצת המחאה", אליו הצטרפו עד כה מאות גולשים.

דעה: למה אסור להוריד את "מצב האומה" דווקא עכשיו

נוסף לקבוצת המחאה בפייסבוק, עלתה לרשת עצומה הקוראת גם היא לאיסוף חתימות רבות ככל האפשר צד הצופים, בכדי להביע את חשיבות התוכנית ואולי להביא לידי כך שתימצא לה משבצת שידור ראויה שתאפשר את המשך הפקתה. נכון לכתיבת שורות אלו, על העצומה חתמו מאות אנשים.

לפי הזכיינית, הסיבה להפסקת שידורי התוכנית מוקדם מהמועד המתוכנן נובעת משיקולי שיבוץ, מכיוון שעל פי חוק עליה לשדר תשדירי בחירות בשעות בהן בהן משודרת התוכנית.

תוך כדי כך, הודיעה רשת כי היא מודעת לפניות הרבות, ואישרה כי גם האתר הרשמי של התוכנית וגם המרכזייה הטלפונית של החברה מוצפת בפניות של צופים. בתגובה לנושא נמסר מהזכיינית ש"אנו בוחנים מספר אפשרויות לפתרון בעניין זה".

מנכ"ל רשת: "נעבוד קשה כדי למצוא פתרון"

תגובה יותר מפורטת ופחות פורמלית הגיעה דווקא מאבי צבי, מנכ"ל הזכיינית, שפרסם בחשבון הטוויטר שלו שורה של ציוצים: מערכת בחירות בכל מדינה מתוקנת היא דלק לתעשיית הפרסום בטלוויזיה. בישראל, חוק מלפני 20 שנה מחייב את ערוץ 2 לשדר תעמולה בחינם"; "עינב, אורנה, גורי ושליין יחד עם צוות כותבים מהולל מייצרים את הסאטירה הטובה בישראל. לפחות לטעמי. אבל כשחוק בן 20 פוגש סאטירה בשנת 2012 קורים דברים רעים"; "לאור התגובות והתמיכה, לאור הויכוח של בעד ונגד - אני מבטיח כי בתחילת שבוע נעבוד קשה כדי למצוא פתרון להשאיר את 'מצב האומה' באוויר".

עורך התוכנית: "הביעו את מחאתכם"

אבי כהן, עורך "מצב האומה", אמר מוקדם יותר היום לוואלה! תרבות ש"אני ממתין שההמונים יצאו לרחובות, או לפחות לפייסבוק. אם תהיה מחאה המונית - אולי ישנו את השיקולים, אולי זה יכול לעזור כי חבל - זה רגע לפני הבחירות וזו היתה הזדמנות להיות חלק מהדבר החשוב הזה".

בהמשך כהן כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "לכל מי שמזועזע מירידת 'מצב האומה' - קדימה לדף הפייסבוק של התוכנית, הביעו את מחאתכם. הזכיין קורא את זה". ואכן, בעמוד הפייסבוק הרשמי שח התוכנית הצטברו תגובות רבות של צופים שהביעו תמיהה על ירידת התכנית מהאוויר, במיוחד לאור העובדה כי עליית תשדירי הבחירות לאוויר במקום התכנית היו ידועים מראש לזכיינית. פירוש הדבר הוא שהיה זמן מספק למציאת פתרון שיאפשר את השארת התוכנית באוויר.

אבי כהן. נמרוד סונדרס
אבי כהן/נמרוד סונדרס

"תגידו לנו איפה לחתום, למי לפנות, או על מי לזרוק כוסמת לא מבושלת - העיקר שנשאר עם סאטירה פוליטית שלוקחת את עצמה בקלילות במקום בדיחות פוליטיות שלוקחות את עצמן ברצינות!", נכתב באחת התגובות בעמוד הפייסבוק של "מצב האומה". תגובה אחרת לא הניחה לתיאוריות הקונספירציה (אותן כהן הכחיש – נ.ה), בהן נכתב כי "לפני שבוע צחקתם על ליברמן (שהוא לא מגיע לאולפן). יש קשר לזה שאתם עכשיו יורדים מהאוויר בפתאומיות?".

גם עינב גלילי, אחת מארבעת חברי פאנל התוכנית, התייחסה לנושא ואמרה בתגובה ש" אני ממש בשוק, יש לי צער נוראי. להוריד אותנו שלושה שבועות לפני בחירות זה פשוט להפוך אותנו ללא רלוונטיים וזה עצוב מאוד. אני גם יודעת שזה מסיבות של שיבוץ, ומי שמכיר אותי יודע שמבחינתי אף פעם לא מוקדם מדי לצאת לחופש, אבל במקרה הזה אני מתבאסת ממש עמוקות. זה קצת כמו שהשוטרים מגיעים ברבע לחצות ומפוצצים את המסיבה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"זה קצת כמו שהשוטרים מגיעים ברבע לחצות ומפוצצים את המסיבה". עינב גלילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אביב גפן: "לפגוע בסאטירה זה לפגוע בדמוקרטיה"

אל מחאות הצופים ואנשי התוכנית, הצטרפה גם יו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני, שהתארחה לאחרונה בתוכנית, וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "שמעתי שהתוכנית 'מצב האומה' יורדת כדי לפנות מקום לתשדירי תעמולת הבחירות. חבל. עדיף שהציבור ישפוט אותנו באופן בלתי אמצעי ולא דרך תעמולה מטעמנו. ובכלל, צריך לחשוב מחדש על בזבוז כספי הציבור בשביל שידורי תעמולה שמעטים צופים בהם".

בנוסף, המוזיקאי אביב גפן ומנטור בתוכנית "דה וויס" של רשת, שאחראית לא מעט על קפיצת הרייטינג לה זכתה "מצב האומה", התבטא בחשבון הטוויטר שלו נגד הורדת התוכנית מוקדם מהמועד המתוכנן וכתב: "'מצב האומה' זו התוכנית הכי טובה כרגע על המרקע נקודה! לפגוע בסאטירה זה לפגוע בדמוקרטיה".

העונה הנוכחית של "מצב האומה" היתה מהמצליחות בתולדותיה, עם שיאי צפייה בולטים, חלקם, כאמור, בשל הגדלת היקף הצפייה בפריים טיים של הזכיינית עם עליית "דה ווייס" לאוויר. כך לדוגמא, אתמול (רביעי) השיגה התוכנית נתון של 27.8% בעוד שבשבוע שעבר נהנתה התוכנית משיא צפייה של 33.1%. "מצב האומה" מסיימת עונה חמישית עם רייטינג ממוצע של 23.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully