וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דה וויס": הערב הגדול של רוני פרי

31.1.2013 / 1:24

רוני פרי השאירה את נעם לשם לאכול אבק, המתמודדים של משינה רצחו שיר של ערן צור, שרית חדד פיתחה עצמאות והחבר'ה של שבת נתנו שואו. וגם: הימורים לגמר. טור "דה וויס"

1. ערב הדו-קרב האחרון העונה הסתיים, החלש ביותר מבין השישה. מעכשיו יותר שירים, פחות בכי, הרבה יותר מאמץ. באיזהשהו שלב בתוכנית, גפן דיבר על איך הוא היה שופך בנזין לים ומדליק. ואז, ברגע קוסמי אחד, כל צופי התוכנית הבינו סוף סוף מה זה קיימות. סיכום קצרצר ובסופו הימורים.

2. לבחירת שיר בתחרויות מהסוג הזה יש משמעות אדירה. שיר מתאים ייקח זמר בינוני לירח וללב הקונצנזוס, שיר גרוע יראה רק את החסרונות. בשביל זמרים כמו אסף גד חנון וצחי אלוש, שיש להם גוון מאוד מסוים וצד יחסית ספציפי שבו הוא נראים במיטבם, שיר מתאים זה עניין קריטי. "בלילות של ירח מלא" של ערן צור הוא שיר מושלם מכל בחינה כמעט, אבל הביצוע שלו על ידי שניהם היה אסון בקנה מידה אזורי. הפומפוזיות העצומה של העיבוד, לשיר הכל כך אינטימי הזה, הבליטה בעיקר את הקושי שלהם בשיאים, וחמור מכך - זה נשמע כאילו לאף אחד לא היה אכפת ממש מהמילים הטריקיות של צור, אלא בעיקר מכך שהפזמון יישמע מספיק חזק. לפני כמה שבועות הוציא צור גרסה חדשה לשיר הזה יחד עם אנסמבל של כלי מיתר. "היהלום בשדה השירים שלי", הוא תיאר אותו, "ואני אומר את זה כי יהלום מנצנץ אחרת מכל זווית שתביט בו". אבל אם צור תיאר הסתכלות רב-מימדית, הרי שחנון ואלוש הציגו אותו שטוח, וחבל בשביל שניהם, כי הם הרבה יותר טובים מזה. זה כמעט מצחיק, אבל הביצוע הראשוני על הפסנתר בחזרה הראשונה, היה הרבה הרבה יותר טוב.

מילים טובות למנטורים וליועצת: חבל על הפרידה מיועצי המנטורים, ואם הזכרנו בשבת את מוש בן ארי שמפתיע לטובה, הרי שלגוש אנחנו עוד עשויים להתגעגע. הגישה היצירתית שלה לעבודה בחזרות יכולה להיראות מוגזמת, אבל בשביל הנבחרת של ברכה ובנאי, שעד כה מצטיירים כמנטורים הבנאליים ביותר מבחינת שיטות העבודה שלהם והבחירות שלהם (ואולי זה הניסיון שהאחרים הרוויחו בעונה הקודמת), ומול כל הפסיכולוגיה בגרוש שמציפה את החזרות - יצירתיות חיונית כמו אוויר לנשימה.

מילים רעות של המנטורים או דיאלוג ממחזה של ברכט או קריאה לטיפול זוגי, דחוף:
בנאי (לברכה): "מזל שלפעמים אני קוטע אותך"
ברכה: "תיזהר שאני לא אקטע לך רגל"
בנאי: "אחי תיזהר שאני לא אעשה לך נזק"
ברכה: "תראה, נזק כבר עשית לי"

3. גם שרית חדד בחרה שיר נפלא בשביל המתמודדות שלה - "מכל האהבות" של הפרויקט של עידן רייכל - אבל גם במקרה שלה, מדובר באחד הקרבות החלשים בשלב הזה. מזי חליבה בת ה-16 ניצחה את צליל כליפי - "חוק הצעירים המנצחים", זוכרים? עובד כמעט תמיד - למרות שהייתה פחות טובה, ואולי גם פחות בשלה לשיר את הטקסט. דרמה קטנה שהוחמצה, אבל אולי טוב שכך: קרב האיתנים בין נציגות מזכרת בתיה ורחובות. צומת ביל"ו מעולם לא הייתה חצויה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

מילים טובות למנטורית: פינת המעקב אחרי הייעוץ של שרית חדד למנטורים האחרים מודיעה בזאת על סיום תפקידה לבינתיים, לאחר ששרית ייעצה לשניים מתוך שלושה, כשבדו-קרב השלישי לא הראו בכלל את עצות המנטורים. יו גו גירל.

מילים רעות של יועץ המנטורית: "לפעמים פרח שצומח בשדה והוא לא בשום משתלה והוא צומח כמו שהוא צומח הוא יפה כמו שהוא". לפעמים קלישאה יכולה להיות איומה עד אין קץ.

4. אצל גפן, רוני פרי בג'ינס, חולצת פלאנל ומראה מיוסר ב"Black Hole Sun" לא השאירה הרבה סיכוי לנעם לשם, גם אם המפגש בין השתיים היה אולי המעניין ביותר הערב. לשם, הילדה הטובה, המנומסת והנקייה, ופרי, נערת הרוק עם הפירסינג וחוסר האונים, יכלו להיות תמונת ראי מעניינת לשתי דמויות אהובות בתוכניות ריאליטי. גפן, בצעד מבריק, הצליח אמנם להפוך אותן במובן הזה, אבל זו עדיין תהיה הסתכלות צרה מדי. פרי היא אנומליה בפריים טיים, זמרת מצוינת שהמדיום לא יודע לאכול. מתמודדים אחרים סוחבים איתם טראומות רחוקות - יחסים עם המשפחה, מוות, חוסר ביטחון - רוני פרי מופיעה כשזה על הפרצוף שלה. זה מקסים כמו שזה חריג, וזו עוד דוגמה לכמה מהגיבורים הטלוויזיונים האותנטים והלא-טריוויאלים בכלל ש"דה וויס" הציגה העונה, ובכלל לא כפריק שואו.

מילה טובה: כבר אמרנו שגפן הוא המנטור היחיד עם חוש הומור מתקבל על הדעת?

מילים רעות של המנטור: התחרות הקשה של הערב היתה בעצם על ההתבטאות המוזרה ביותר של גפן. איפה להתחיל? בקוויאר או בנאום הגלדיאטורית? עזבו, שום דבר לא משתווה להערה לנעם לשם: "נעם היא כמו חנות תכשיטים מדהימה בחוץ וכשאתה נכנס אתה רואה קצב עם מלא גופות ופרות בלי עור שחוטות... ואני מת על זה". ללא מילים.

5. התלת-קרב האחרון, שסגר את המועמדים של שלומי שבת, בין אור בן עטר, נועם מימון וטימור וזאנה, היה כנראה - ללא תחרות אמיתית - הביצוע המוצלח של הערב, גם אם לא היה מעניין במיוחד. התשובה, שוב, נמצאת בשיר שבחר שבת עבור המתמודדים שלו. פרי גנך הוא בחירה שגרתית למדי בשביל תוכניות ריאליטי - הוא כיכב בעבר ב"כוכב נולד" - ובצדק. אם מחפשים את הדרמה בביצוע המוזיקלי, ולאו דווקא בטראומות שהמתמודדים סוחבים איתם, אפשר למצוא אותה כאן בקלות. הספקולטורים יכלו אגב לנחש את זהות המנצח מהידיעה שפורסמה השבוע בוואלה! סלבס על תאונת הדרכים שעבר בן-עטר - באמת זמר נהדר - בדרך לאולפנים בנווה אילן. בהזדמנות הזו, נאחל לו רפואה שלמה.

מילה טובה ליועץ המנטור: פרידה גם ממוש בן ארי, כוח חיוני ועירני לצד שבת, ובעצמו סוג של מנטור בשביל המתמודדים. יש דיבור שבעונה הבאה הוא כבר יישב בעצמו על אחד מהכסאות המסתובבים, וזה רעיון לא רע בכלל.

מילים רעות של המנטור: "השלישיה הזאת אכלה לי את הקורקבן". ש. שבת, ואנחנו איתו, עוד לא רגוע מהבורקסים.

6. סיכום ביניים: עם סיומו של שלב הדו-קרב, הולכת ומתבהרת התמונה לגבי המתמודדים החזקים שעשויים להיכנס לנעליים של קטלין רייטר. מי שצריכה להיות יותר מודאגת מכולם היא שרית חדד, שנשארה עם 6 זמרים טובים, אבל אפילו לא אחד שמסוגל להחזיק גמר. עתליה פירס היא אמנם מצוינת אבל קשה להאמין שתחזיק מעמד מול המתחרים הכבדים בנבחרות האחרות, ויותר סביר להניח שחדד תלך על יהודה מימרן כנציג שלה בשלבים האחרונים. לאחרים, מוצלחים ככל שיהיו, אין ממש סיכוי שם. לשותפה לז'אנר לעומת זאת יש בעיה גדולה מהכיוון השני, עם הנבחרת הכי חזקה במשחק. לינה מח'ול ואנאל ולנזי צפויות להתמודד ראש בראש, אבל אור בן עטר עשוי להפתיע אותן. בנבחרת של משינה אין אף אחד שמסוגל לנצח את רודי בייניסין, והיא מתמודדת כמעט בטוחה לגמר, כשלוסיל בלקרמן ודניאלה מילוא ינסו לשווא לעקוף אותה, ואילו בנבחרת של אביב קשה לראות ניצחון אפשרי על אופיר בן שטרית, גם אם הוא ינסה לשמור את רוני פרי מולה ככל שהוא יוכל, כשגם מאי כהן החמודה יכולה להפתיע.

ההימור שלנו: לינה מח'ול, אופיר בן שטרית, רודי בייניסין ויהודה מימרן.

מי אתם חושבים שיגיעו לגמר? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • דה וויס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully