וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שומרי הסף" ו"חמש מצלמות שבורות" לא זכו באוסקר

25.2.2013 / 4:47

שני הישראלים שהתמודדו בקטגוריית הסרט התיעודי הפסידו את הפרס ל”מחפשים את שוגרמן”. יוצר ”חמש מצלמות” לוואלה! תרבות: ”החלום הוא שהסרט יגיע לבתי ספר בישראל”

למרות הסטטיסטיקה של שני סרטים מישראל שהתמודדו על פרס הסרט התיעודי הטוב ביותר בטקס האוסקר שהתקיים הלילה (ראשון) בלוס אנג'לס, היוצרים הישראלים והפלסטינים של "שומרי הסף" ו"חמש מצלמות שבורות" ישובו לארץ ללא הפרס היוקרתי, זאת לאחר שנקטף על ידי הסרט "מחפשים את שוגרמן" (שישודר ב-yes דוקו ב-5 במרץ), בדיוק כפי שציפו התחזיות בשבועות האחרונים. את הפרס הגיש השחקן ובמאי הסרט "ארגו", בן אפלק.

"חמש מצלמות שבורות" שיצרו גיא דוידי ועימאד בורנט, הופק בשיתוף עם ערוץ 8, ומתעד את המאבק כנגד גדר ההפרדה בבילעין; "שומרי הסף" בבימויו של דרור מורה ובתמיכת קרן רבינוביץ' והערוץ הראשון, מציג ראיונות עם שישה ראשי שב"כ לשעבר.

על אף חשיבותם הפוליטית והחברתית של שני הסרטים, מאז ההכרזה על מועמדותם לפרס האוסקר, לא היתה אליהם כל התייחסות מצד ראש הממשלה או שרת התרבות, שכן שניהם, כל אחד בדרכו, יוצאים נגד מדיניות ממשלות ישראל בעבר בכלל, ובפרט זו הנוכחית.

"החלום הוא שהסרט יגיע לבתי ספר בישראל"

"אין בי תחושת אכזבה ולו הקטנה ביותר", אמר דוידי לוואלה! תרבות דקות לאחר ההכרזה על הסרט הזוכה. "'שוגרמן' זה סרט שמדבר על צניעות וענווה, ואני חושב שבשיח הפוליטי זה נושא חשוב, ואני שמח שיצירה כזו שעוסקת בצניעות זוכה באירוע כמו האוסקר".

עוד הוסיף דוידי שהיו לו שני חלומות כשהסרט יצא: "חלום אחד הוא שהסרט יוקרן בערוץ בערוץ 2 (כפי שאכן קרה – וואלה! תרבות), והחלום השני הוא שהסרט יגיע לבתי ספר בישראל. בינתיים, יותר קל להכניס סרט לאוסקר מאשר שמשרד החינוך יאפשר לו להיות מוקרן בבתי ספר. המשך המסע עם הסרט יהיה להגשים את החלום הזה – להקרין את הסרט בפני תלמידים לצד שיח אינטיליגנטי ומעמיק".

תוך כדי כך, ג'ודי ניר מוזס, אשתו של סילבן שלום, המשנה לראש הממשלה, פרסמה הבוקר ציוץ בחשבון הטוויטר שלה בו נכתב (שגיאות ההגהה במקור): "מעולה להתעורר ולקרא שגם חברי האקדמיה בדעתי.מקוה שהאחראים על עזרה תקציבית, מכספי משלם. המיסים, לסרטים שרוצים לקבור אותנו ישלמו בכיסאם". גם טרם הטקס התייחסה לסרטים המדוברים וכתבה: "מאחלת לנציגי ישראל באוסקר שלא יזכו בכלום".

חברת ההפקה הצרפתית של "שומרי הסף", les films du poisson, פרסמה בתום הטקס הודעת פייסבוק בה נכתב: "ברכות לשוגרמן - סרט נהדר שראוי לזכייה. 'שומרי הסף' ממשיך את המסלול שלו וישודר בארטה ב-5 במרץ".

מלבד "שומרי הסף" ו"חמש מצלמות שבורות", בעבר התמודדו 11 סרטים ישראלים על פרס האוסקר: “הערת שוליים” של יוסף סידר שהתמודד בטקס בשנת 2011; “עג’מי” של סכנדר קובטי וירון שני שהתמודד בשנת 2010; “ואלס עם באשיר” של ארי פולמן שהתמודד בשנת 2009; "בופור", גם הוא של סידר, שהתמודד בשנת 2008; "מאחורי הסורגים" של אורי ברבש שעשה זאת בשנת 1983; "מבצע יונתן" של מנחם גולן בשנת 1977; "הבית ברחוב שלוש" של משה מזרחי בשנת 1973; סרט נוסף של מזרחי, "אני אוהב אותך רוזה" בשנת 1972; "השוטר אזולאי" של אפרים קישון בשנת 1971 ו"סאלח שבתי", גם הוא של קישון, שהיה למועמד הישראלי הראשון בטקס היוקרתי בשנת 1966. לצד סרטים אלו, שהתמודדו בקטגוריית הסרט הזר, בשנת 1975 היה מועמד גם בקטגוריית הסרט התיעודי "המכה ה-81" של חיים גורי, ז'אקו ארליך ודוד ברגמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully