וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמרת אמנדה פאלמר פרסמה שיר אוהד למחבל הצ'צ'ני

22.4.2013 / 12:47

"שיר לג'וחר", שפורסם בבלוג האישי של הזמרת, פונה ישירות אל אחד משני החשודים בביצוע הפיגוע בבוסטון, ומעורר סערה ברשת עקב מה שנתפס כגילוי של חמלה כלפיו

שבוע אחרי הפיגוע בבוסטון, יש כבר מי שמגלה אמפתיה לחשודים בביצועו: המוזיקאית אמנדה פאלמר פרסמה שיר בבלוג שלה שככל הנראה נכתב עבור ג'וחר צארנייב. צארנייב, שנפצע קשה במהלך המצוד המשטרתי אחריו (אחיו, שככל הנראה תיכנן איתו את הפיגוע, נהרג), זוכה ב"שיר לג'וחר" של פאלמר לשורות המרמזות על יחס חיובי, ואלה כמובן עוררו סערה ברשת.

"אינך יודע כמה אורגזמית יכולה להיות שאיפת חמצן עד שאתה מתחבא מתחת למים", כותבת פאלמר בשיר, ובשורה אחרת היא מוסיפה ש"אינך יודע כמה זמן הבטרייה של האייפון שלך יקר עד שאתה מתחבא בתחתית של סירה" – שתי התייחסויות ישירות למקום בו ג'וחר נמצא בסוף המרדף אחריו. בשורה אחרת מוסיפה פאלמר כי "אינך יודע כמה ההורים שלך היו משוכנעים שלהביא ילדים יהיה, לגמרי, הדבר הנכון לעשות".

השיר עצמו אמנם מעט מופשט, אך בעיני טובקיסטים רבים הוא נתפס כהתייחסות חומלת לצארנייב, בין היתר משום שפאלמר ידועה בנטייתה לעורר שערוריות (בעבר, למשל, נתנה למעריציה לצייר על גופה העירום, הסתכסכה בפומבי עם חברות תקליטים וגייסה מוזיקאים שינגנו עבורה בחינם באמצעות הרשת). חלק מהמגיבים לא העריכו את החמלה: "אמנדה, הוא הרג ילד בן שמונה", נכתב באחת התגובות בחשבון הטוויטר של פאלמר, שגם זכתה לריטוויט מצידה. "הוא היה הורג גם 100 ילדים אם היתה לו הזדמנות. איך לעזאזל זה ראוי לאמפתיה?".

אמנדה פאלמר. GettyImages
נתפס כגילוי של חמלה. אמנדה פאלמר/GettyImages

מאידך, מגיבים אחרים התרגשו מהמחווה של פאלמר. "חמלה", נכתב באחד הציוצים. "הכרה בכך שכל פעולה היא מעשה של אהבה או קריאה לעזרה. תודה לך". "לבי נשבר מחדש", נכתב בציוץ נוסף. "לעתים קרובות כל כך אנחנו שוכחים את האנושיות".

פאלמר עצמה נראתה מופתעת מעט מעוצמת התגובות, ופרסמה בעצמה ציוץ שהתייחס לנושא. "וואו", כתבה. "אני ננזפת בבלוג שלי על כתיבת שיר. לא ציפיתי לזה, בכנות". בציוץ אחר הוסיפה ש"השיר עוסק למעשה בהרבה יותר דברים ממה שנדמה לכם. קראו אותו שוב".

מה חשבתם על השיר של פאלמר? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully