וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עולם תחתון והעלמת מיליונים: תיק קובי פרץ נחשף

גלעד גרוסמן

20.5.2013 / 0:07

בלעדי: חשד שהסתיר 6.7 מיליון ממס ההכנסה, מתנות החתונה והאיומים - תיק הזמר המצליח, גרסת האמרגן: "הזהרתי אותו שבסוף ניפול". פרץ: "לרשום אותו ל'חי בלה לה לנד'"

במרץ אשתקד הוציא קובי פרץ, מהזמרים הבולטים בז'אנר הים התיכוני, את אלבומו העשירי "כתוב מהשמיים". האלבום אמור היה לסמל את תחילתה של תקופה חדשה שתשאיר מאחור שנתיים קשות, שכללו חקירה של רשויות המס, קשיים משפחתיים ושינויים מקצועיים. מה שהזמר לא ידע, זה שבאותו הזמן אמרגנו לשעבר, יוחאי יעיש, נמצא במשרדי רשות המסים בתל אביב, וגולל בפני החוקרים כיצד פרץ, לדבריו, העלים למעלה משישה מיליון וחצי שקלים ממס הכנסה. יעיש סיפר על מעטפות וצ'קים מזומנים, על חשבוניות כוזבות ועל הופעות בפני ראשי עולם הפשע. פרץ מנגד, טען שמדובר בניסיון של יעיש לנקום בו על כך שהפסיק את ההתקשרות ביניהם. וואלה! חדשות חושף את תיק קובי פרץ.

קובי פרץ. ניב אהרונסון
"לא רצה להגיע להסדר". קובי פרץ/ניב אהרונסון

פרץ, בן 37, החל את דרכו כזמר כבר בגיל 16. בתחילת העשור שעבר פגש את יעיש, שהזמין אותו להופיע ב-2001 במועדון "האוכף" בפתח תקוה שהיה בבעלותו. השניים עבדו יחד, עד שבסוף שנת 2002 יצא אלבומו השישי של פרץ - "בלבלי אותו". שיר הנושא של האלבום הפך את פרץ לכוכב במוסיקה המזרחית. אחרי ההצלחה של "בלבלי אותו" המשיך פרץ להוציא שורה של אלבומים שזכתה להצלחה רבה, כולל אלבומי הפלטינה "כל מה שיש בי" ו"כמה אהבה". פרץ הופיע בקיסריה ובהיכל התרבות בתל אביב, ונראה היה שהוא על גג העולם.
אולם, במרץ 2010 החגיגה נגמרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

רשות המסים עצרה את יעיש ופרץ בחשד להעלמת הכנסות במיליוני שקלים. השניים הכחישו את החשדות, ובפרקליטות לא מיהרו להגיש כתב אישום נגד מי מהשניים. פרץ חזר להופיע אולם היחסים בין השניים עלו על שרטון. יעיש, שמצוי בקשיים מול רשויות מס הכנסה, החליט "לזמר". "כל הסכסוך ביני לבין קובי נבע מכך שהוא לא רוצה להגיע לשום הסדר עם שלטונות המס. הוא אמר לי: 'אני לא מוכן לשלם שקל למס הכנסה'. אני ראיתי שאין לי ברירה ואני מעוקל ולא יכול להמשיך לעבוד וקובי מתעלם ממני, ולכן אני כאן היום", סיפרו לאנשי הרשות.

"זמר, לא בורר"

היחסים ביניהם הסתיימו בטונים צורמים בתחילת 2012. חודש לפני שיעיש התייצב בפני החוקרים, נערכה פגישה בינו לבין פרץ ועורך דינו חיים לוי, בניסיון להגיע לסיכום על סיום הקשר המקצועי בין השניים. לפני הפגישה, שלח הזמר לאמרגנו מסרון מאיים, שבו נכתב: "תקשיב ותקשיב לי טוב. עכשיו ברגע זה אתה מתחיל לעצבן אותי ולפגוע לי בפרנסה ובקריירה, ומי שיפגע בי מי שזה לא יהיה, אני אפגע בו כל החיים ואני בן ... אם אני משקר ואל תבחן אותי עכשיו כי כל התסכולים והעצבים שלי אוי ואבוי אם אני מוציא את זה כל מי שהוא עכשיו אני ממש לא מקנא במי שזה לא יהיה".

יעיש סיפר לחוקרים כי חשש שפרץ יפגע בו. "קובי מתוקשר בכל עולם הפשע ואני לא יכול להגיד שמות", אמר. הוא סיפר שהזמר הופיע בפני כל בכירי עולם הפשע, "מהגדול ועד הכי קטן". יעיש טען כי בפגישה, אותה הקליט, פרץ התנהג באופן מאיים ובשלב מסוים אף אמר לו כי הציל כמה פעמים את חייו. "הוא אמר לי פתאום שהיו כבר שניים שרצו להוריד אותי, כלומר להרוג אותי, והוא עצר אותם", סיפר האמרגן. בחקירה במשטרה לאחר שהוצתה דלת ביתו, מיהר יעיש להפנות אצבע מאשימה לכיוונו של פרץ. "הוא איש מסוכן מאוד, ולפי מה שאני חושד הוא שלח אנשים", אמר.

יוחאי יעיש אמרגנו של קובי פרץ. יותם רונן
היחסים עלו על שרטון. יוחאי יעיש/יותם רונן

בספטמבר האחרון נחקר פרץ במחלק ההונאה של משטרת מחוז מרכז בחשד לאיומים ושיבוש הליכי חקירה, בעקבות שליחת ההודעה. פרץ מיהר להודיע לחוקרים כי בכוונתו להגיש תלונה נגד יעיש. "אני זמר, עוסק בבידור, אני לא ראש משפחת פשע. אני מתעסק במוזיקה נטו". הוא הכחיש כי איים על יעיש, ובאחת החקירות גם אמר שהוא חושש שהאמרגן ינסה לפגוע בו. על המסרון אמר כי נשלח בכעס בעת שאביו היה חולה. "אותו רגע אין לשפוט אדם לא בשעת כעסו לא בשעת צרה... אני לפעמים שולח לאשתי גם הודעות כשאני כועס", אמר. "לא התכוונתי לפגוע בו".
אולם, החוקרים התעניינו בקשריו לכאורה של פרץ עם העולם התחתון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חוקר: יוחאי יעיש מסר בהודעתו במשטרה שאם לא יגיע לפגישה ובאם יפגע בך אתה תפגע בו?

פרץ: יוחאי יעיש זה אחד האנשים הנוכלים והשקרנים והגנבים שקיימים היום במדינה ובחיים שלי בכלל. לא הכרתי אדם שפל כזה ושקרן ברמות של יוחאי.... אני לא יכול לפגוע בזבוב, אני אפגע בו? את החשבונות אני משאיר רק לבוא עולם.

חוקר: האם אתה מכיר ונמצא בקשר עם אנשים עבריינים הקשורים לעולם הפשע, "עולם תחתון"?

פרץ: אותם אנשים שיוחאי מכיר גם אני מכיר אותם דרך ההופעות, הוא מכיר אותם יותר... יוחאי מכיר אותם לפניי כי דרכו הם מזמינים את ההופעות.

חוקר: האם היו סיטואציות בהם סייעת ליוחאי יעיש כאשר הסתבך מול אנשים הנקראים "העולם התחתון" שביקשו לפגוע בו?

פרץ: אנשים אחרים היו עוזרים לו. הוא תמיד פנה אליי מתי שהיה עושה טעויות עם אנשים או שהיו עליו איומים, אמרתי לו אני זמר אני לא בורר.

חוקר: האם חילצת את יוחאי יעיש בכל מיני סיטואציות בהם הסתבך עם גורמים פליליים שביקשו לפגוע בו?

פרץ: אני נראה לך בורר? כמו שיוחאי מכיר אני מכיר. אני יודע ובא לשיר ולא מתעסק בכל הקשקושים שהוא בא וסיפר לכם. יוחאי חי בסרט. צריך לרשום אותו לעונה שלישית ב"לה לה לנד".

"בסוף אנחנו ניפול"

החקירה נגד פרץ מתרכזת בהעלמת הכנסות בין השנים 2005-2009. לטענת יעיש, ב-2002, לאחר שיצא השיר "בלבלי אותו", השניים סיכמו על כך שיחלקו ביניהם את הרווחים מההכנסות של פרץ באופן שווה. הכסף הגיע הגיע לידי יעיש, שניכה ממנו הוצאות והעביר לפרץ את חלקו. לדבריו, אשת יחסי הציבור של פרץ ידעה על ההסכם, והחוקרים סיפרו לפרץ שהיא אישרה זאת. מנגד, פרץ טען כי עד שנת 2009 הרוויח בין 7,000 ל-12 אלף שקלים בחודש, לצד בונוסים שקיבל מיעיש, בהתאם לחוזה שחתם עמו. אולם לטענת האמרגן מדובר בהסכם פיקטיבי שנחתם ב-2006, כאשר לזמר היו "דיונים במס הכנסה", ונוצרה לו "בעיה של הקבלות הכנסות והוצאות בבנק".

יעיש סיפר לחוקרים כי בתחילת דרכו הרוויח פרץ בין 2,500-3,000 שקלים להופעה. אחרי שיצא הדיסק "בלבלי אותי" המחיר עלה לכ-2,000 דולרים להופעה וב-2009 - תקופת השיא של פרץ, הוא גבה כ-40 אלף שקלים עבור כל הופעה .פרץ, לדבריו, הרוויח כ-15 אלף שקלים להופעה. באותה שנה שילמה עיריית חיפה 200 אלף שקלים עבור הופעתו. יעיש סיפר כי פרץ הופיע בין 15 ל-22 פעמים בחודש. עבור חתונה גבה הזמר 35 אלף ל-45 אלף שקלים, ועבור הופעות בפני ועדי עובדים בין 70 אלף ל-100 אלף שקלים. בנוסף להופעות, פרץ הרוויח ממכירת דיסקים, מתמלוגים עבור השמעות ברדיו ובטלוויזיה, רינגטונים בטלפונים הסלולריים, השתתפות בפרסומות ובתכנית "רוקדים עם כוכבים". לטענת יעיש, פרץ הרוויח 200 אלף שקל עבור השתתפות בתוכנית.

לטענת האמרגן, מהופעה רגילה שלשל פרץ לכיסו כ-15 אלף שקלים. את הכספים הוא נהג להעביר במעטפות שהכילו מזומנים בסיום ההופעה. "הייתי שואל את קובי על איזה חלק להוציא חשבונית . בדרך כלל הוא היה רב אתי ולא רוצה להוציא חשבונית. היינו מתווכחים מה גובה החשבונית, קובי תמיד רצה שזה יהיה פחות. הוא עשה חישובים כמה הוצאות יש לו באותו חודש ולפי זה היה אומר לי מה לרשום בחשבונית שלו", סיפר לחוקרים. כשפרץ נשאל על המעטפות לאחר ההופעות השיב כי ”אם זה לא היה מצחיק זה היה עצוב, ואם זה לא היה עצוב זה היה מצחיק".

הזמר הכחיש שהיה סיכום כזה. "בסוף כל חודש הוא היה אומר לי מה היו ההוצאות וההכנסות, אמר לי כמה כסף מגיע לי ומה לרשום על החשבונית שלי. לא הייתי בודק אתו כלום. זו הטעות שלי, שלא בדקתי אותו", אמר לחוקרי המשטרה. "הייתי עסוק אך ורק בלשיר. בלשיר ועוד פעם לשיר. הצד השני היה עסוק בלגנוב ולגנוב ועוד פעם לגנוב", אמר פרץ במהלך עימות שערכו החוקרים בינו לבין יעיש.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יעיש סיפר עוד כי הכסף לא הועבר רק לידי פרץ, אלא גם לאחד מחבריו. "ב-2009 העברתי כסף בשקיות לי', חמש עד 10 פעמים, בסכום של לפחות כ-800 אלף שקלים במזומן", אמר לחוקרים. את הכסף העביר בשטרות של 200 שקלים, עד שהחבר אמר לו שהכספת המלאה. גם את הטענה הזאת הכחיש פרץ.
על פי החישובים של חוקרי רשות המסים, באותן חמש שנים העלים פרץ הכנסות בגובה של כ-6.7 מיליון שקלים. החוקרים הציגו בפני יעיש טבלה שכללה את ההכנסות עליהן דיווח לרשויות, שכמעט כולן נבעו מפרץ, את הסכומים שהעביר לדבריו לפרץ ואת החשבוניות שפרץ העביר לידיו. מהטבלה עולה כי ב-2005 הרוויח פרץ 470 אלף שקל ונתן ליעיש חשבוניות על סכום של 212 אלף שקלים. הרווחים גדלו עד שב-2009, כאשר ההכנסות של יעיש זינקו מעל לשבעה מיליון שקלים, נרשם שפרץ שלשל לכיסו קרוב ל-3.7 מיליון שקלים. אולם, הוא העביר ליעיש חשבוניות על סכום של 523 אלף שקלים בלבד.

"כל השנים תמיד הזהרתי אותו שאני בסוף אסתבך בגללו", אמר יעיש לחוקרים. "תמיד אמרתי לו שיש לי משפחה וילדים והוא מסבך אותי. אמרתי לו שזה לא הגיוני שאני מדווח על מחזור של כשבעה מיליון שקלים והוא מדווח על סכום מצחיק של חצי מיליון שקלים. אני הזהרתי אותו שזה לא הגיוני ובסוף אנחנו ניפול. קובי תמיד אמר לי 'מתי שניתפס נגיע להסדר ונשלם הכול יחד. נעשה כמה הופעות ונשלם להם. נעשה הסדר של שתי הופעות בחודש ונצא מזה. כמה שנשלם כאשר ניתפס, אם נשלם אחר כך זה יהיה נמוך ממה שאנחנו צריכים לשלם באופן שוטף'".

מנגד פרץ טען בחקירותיו כי על כל ההכנסות שלו בין השנים 2009-2005 הוא הוציא חשבוניות כמתחייב בחוק. "הוא עבד עליי. זה אומר שהוא מעל בי, שיקר לי כך במשך עשר שנים. היום, במקום שיהיה לי לאחר 10 שנים, שיהיה לי נחת ובית משלי, אז עם כל העבודה הקשה שלי אני עדיין נמצא בדירת ארבעה חדרים שאני משלם עליה משכנתה 25 שנה", אמר באחת מחקירותיו.

הצ'קים של החתונה

מהחקירות עולה כי במהלך 2011 יעיש, שכבר היה עד מדינה נגד דוד ואנונו בפרשת "רשות המסים 2", החליט להקליט שיחות שניהל עם פרץ. אולם, רק במקרה אחד העלה את העובדה שהשניים סיכמו לחלק ביניהם באופן שווה את רווחיו של פרץ. יעיש נשאל על ידי החוקרים מדוע לא דיבר על כך באופן גלוי באותן שיחות. "מטרת השיחה לא הייתה להפליל אותו למס הכנסה, ההקלטות נעשו כדי לדאוג לעצמי מבחינה כלכלית", אמר. מנגד, פרץ נשאל על כך שלא תיקן את יעיש כאשר טען שחילקו ביניהם את הרווחים באופן שווה אלא ענה לו “אני שר לא אתה שר”, והשיב כי "אני לא רציתי לתקן אותו ולא רציתי להסתכל עליו". עם זאת, הוא התקשה לענות על שאלות החוקרים בנושא.
טענה נוספת של יעיש היא שלאחר שהוא ופרץ נעצרו ונחקרו ב-2010 הם תיאמו ביניהם עדויות. מעבר לכך, הוא טען כי פרץ ניסה לשחד אותו כדי שיודה בעבירות המיוחסות לפרץ מכיוון שהוא נהנה מחסינות בפני העמדה לדין בשל היותו עד מדינה. "רצו שאני אקח את התיק עליי, אקבל כסף - 10% מההופעות של 2012 ו-40% על תשעה תאריכים שונים להופעות. זה היה אמור להיות הכסף שאקבל בשביל לא להעיד נגד קובי ולקחת את כל התיק הפלילי בעבירות המס עליי, כי אני מוגן מהליך פלילי". גם את הטענות הללו הכחיש פרץ. על הטענה שהציע לשלם ליעיש שוחד כדי שיודה בעבירות המיוחסות לו, אמר פרץ כי יעיש "ממציא סיפורי אלף לילה ולילה”. על תיאום הגרסאות אמר כי "זה מצוץ מהאצבע”.

בחקירתו האחרונה נזכר יעיש לספר כי פרץ אמר לו שכדי להלבין כספים הוא נתן כסף לחבריו, שהעניקו לו אותו בחזרה כמתנות לחתונתו. החוקרים מצאו בביתו של פרץ פנקס שכלל רשימת שמות, כשלצד חלקם רשום סכום ולצדו סכום גבוה בהרבה בסוגריים. החשד של החוקרים הוא שמדובר בכספים שקיבלו אותם אנשים מפרץ כדי להלבין אותם כמתנת חתונה. פרץ מצדו השיב כי כנראה רשם את הסכומים יוצאי הדופן בצד כדי שיוכל להחזיר לאותם אנשים בחתונתם או שערך עבורם הופעה בחינם.
בתקופה הקרובה תקבל הפרקליטות החלטה בנוגע להגשת כתב אישום נגד פרץ. בשבוע שעברו העידו יעיש ופרץ במסגרת משפטו של ואנונו. השופט דוד רוזן, שהרשיע את ואנונו, קבע בשעתו כי עדותו של יעיש אמינה, למרות שמתח עליו ביקורת רבה. פרקליטיו של ואנונו, עורכי הדין ירון גיגי וסתיו סער, אמרו לאחר הדיון כי "עדות של אדם מפוקפק כזה לא יכולה לעמוד במרכז הרשעה בפלילים". פרץ ודאי מסכים אתם. יש להניח שקביעת השופט בקרוב בנוגע לעדויות החדשות תילקח בחשבון בפרקליטות, שתצטרך להחליט האם כגרסת הזמר יעיש החליט להתנקם בו ו"לשחוט את התרנגולת שהפסיקה להטיל ביצים", או שכפי שטוען האמרגן, פרץ ניסה ל"בלבל" את רשויות המס במשך שנים.

פרקליטו של פרץ, עורך דין חיים לוי, אמר בתגובה לדברים בכתבה כי מרשי "לא יוכל להתייחס לגופם של דברים מאחר שעסקינן בהליך תלוי ועומד. יחד עם זאת, מצאתי לנכון לציין, כי עד המדינה העיד על עצמו כי שיקר לכל אורכה ורוחבה של החקירה במשטרה בפרשת רשות המסים, כולל בעדותו בבית המשפט. לטענת מרשי, מדובר בשקרן פתולוגי, המשנה את גרסאותיו בהתאם לנסיבות המשתנות על ציר הזמן ובהתאם לטובתו האישית ומשכך, אין לייחס כל חשיבות לדבריו ובוודאי שלא ליתן משקל כלשהו לאמירותיו של מי שמעיד על עצמו, כי הוא שקרן.

"אזכיר רק שעד המדינה נאלץ להודות במהלך עדותו בשבוע שעבר בבית המשפט על כך ששיקר במשפטו של דוד ואנונו ואף הגדיל לעשות כשטען שקיבל על כך אישור כביכול מאת הפרקליטות. אנחנו משוכנעים שהפרקליטות למדה הפעם היטב במי מדובר וכי תדע להסיק את המסקנות המתבקשות לגביו".
פרקליטו של יעיש, עמית בר-טוב, אמר בתגובה: "חקירת רשות המיסים בעניין קובי פרץ עדיין לא נידונה, ולפיכך מרשי כעד מדינה אינו רשאי להגיב או להתייחס לראיות, לפרטים ולעדויות שנאספו בתיק. מרשי מאשר כי התלונן נגד קובי פרץ בגין איומים והעניין בחקירה משטרתית. לטענת מרשי, קובי פרץ הינו היחידי שטען בפניו כי עבריינים מהעולם התחתון ניסו לחסלו. את הטענה העלה קובי פרץ רק לאחר שאיים על מרשי והתגאה בפניו כי הצליח להניא את העבריינים מלפגוע בו לאור קשריו בעולם התחתון. מדוע פרץ לא סיפר למרשי, בזמן אמת כי עבריינים רצו לחסלו אלא רק לאחר מספר שנים ורק לאחר שקובי פרץ איים על מרשי, זוהי חידה, שיש לשאול את מר פרץ".

קובי פרץ נחשד באיומים וקשירת קשר לביצוע פשע. יותם רונן
פרץ לאחר שחרורו בערבות בספטמבר האחרון/יותם רונן

"מדוע פרץ מעלה ומפרסם כיום אירועים שלא היו ולא נבראו כשיש לו אינטרס ברור שלא לקשור את עצמו לעולם התחתון, גם זו חידה שראוי שתיבדק על ידי המשטרה, במיוחד לאור העובדה כי דלתו של מרשי נשרפה מיד לאחר שהודלף לאמצעי תקשורת כי מרשי נהפך לעד מדינה נגד קובי פרץ".

בנוגע לפרשת ואנונו הוא הוסיף כי "את השאלה האם ניתן או לא ניתן לסמוך על עדותו של מרשי בפרשת ואנונו, יש להשאיר לכבוד השופט רוזן מבית המשפט המחוזי, אשר שמע לאחרונה ראיות בנושא והוא עתיד ליתן בקרוב החלטתו. יחד עם זאת, יש לזכור כי ההרשעה בתיק ואנונו הסתמכה על מארג של ראיות שכלל בין היתר קלטות מפלילות כנגד ואנונו שלא נסתרו".

ממשרד המשפטים נמסר כי התיק נמצא בשלבים מתקדמים, ובזמן הקרוב תתקבל החלטה האם להגיש כתב אישום נגד פרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully