וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר ווטרס ואליס ווקר קוראים לאלישיה קיז לא להגיע לישראל

31.5.2013 / 18:03

חבר להקת פינק פלויד והסופרת האמריקאית המוערכת קוראים לזמרת להצטרף לחרם התרבותי ולא להגיע להופעתה בישראל, אליה כבר נמכרו כל הכרטיסים. קיז: "אני מצפה להופעה בישראל"

(עדכון אחרון - 20:30)

כחודש לפני הגעתה של אלישיה קיז להופעה בישראל ב-4 ביולי בהיכל נוקיה בתל אביב, אליה אזלו כל הכרטיסים, מדווח היום (שישי) אתר האינטרנט של עיתון הגרדיאן הבריטי על מכתבים של המוזיקאי הבריטי רוג'ר ווטרס (חבר להקת פינק פלויד) והסופרת האמריקאית אליס ווקר שפורסמו מוקדם יותר השבוע וקוראים לזמרת שלא להופיע בישראל.

"אלישיה קיז היקרה, פעם הייתי בלהקה שנקראה פינק פלויד", כתב ווטרס. "תאמיני או לא, אני עדיין עובד. אני קורא לך להצטרף להתנגדות למתן לגיטימציה לממשלת ישראל להשתמש במדיניות לא חוקית של מדינת אפרטהייד וכיבוש של שטחים השייכים לאנשי פלסטין". ווטרס הופיעהבישראל בשנת 2006 ביישוב נווה שלום ובעבר שלח מכתב לסטיבי וונדר בעקבותיו, בין היתר, ביטל הזמר הופעה מתוכננת באירוע התרמה לצה"ל.

אלישיה קיז. GettyImages
אלישיה קיז/GettyImages

גם ווקר, מחברת הספר "הצבע ארגמן" (עליו גם התבסס הסרט באותו השם שביים סטיבן שפילברג בשנת 1985) קראה לקיז לבטל את הופעתה, להצטרף לחרם תרבותי על ישראל ולבקר את ילדי עזה במקום "לתמוך במערכת אכזרית, לא צודקת ומרושעת באופן לא ייאמן". עוד כתבה ווקר, ככל הנראה בעידוד ארגוני החרם, ש"מעולם לא נפגשנו אך אני מעריכה כי שתינו מלאות כבוד והערכה לעבודה האחת של השנייה. יצער אותי מאוד לדעת כי את שמה את עצמך במצב של סכנה (סכנה נפשית) על ידי הופעה במדינת אפרטהייד שיש עליה חרם מצד אמנים מצפוניים רבים מארצות שונות. 'הפשע' הכי גדול של הפלסטינים הוא שהם גרים בשטח שלהם, שישראל רוצה לשלוט עליו".

כזכור, אמנים כמו אלביס קוסטלו, הפיקסיז, דבנדרה בנהארט וגיל סקוט-הרון ביטלו בעבר הופעותיהם בישראל בעקבות לחץ דומה שהופעל עליהם. מצד שני, אמנים כמו פול מקרטני, מדונה ואלאניס מוריסט לא נכנעו לקריאות והופיעו בארץ אף יותר מפעם אחת.

קיז הגיבה לקריאות בכתבה שפורסמה בניו יורק טיימס וסיקרה את המכתבים המדוברים. "אני מצפה להופעה הראשונה שלי בישראל", אמרה הזמרת. "מוזיקה היא שפה בינלאומית שנועדה לאחד קהלים בשלום ואהבה, וזו הרוח של המופע".

נידר עוז, המטפלת ביחסי הציבור של שוקי וייס, מפיק המופע בישראל: "זו כבר בפעם השלישית שוואלה! תרבות מפרסמים את אותה הידיעה בדיוק. כנראה שממשיך המחסור באייטמים או שיש בעיה בהבאת תוכן חדש מטעם הכתבת החתומה על אייטם זה. כל הכרטיסים למופע המדובר של אלישיה קיז בישראל אזלו וההתרגשות לקראת ההופעה בשיאה".

על אף שביחסי הציבור של הפקת המופע בחרו לנצל את זכות התגובה למטרת התנגחות בלתי עניינית, וואלה! תרבות דיווחה, מדווחת ותמשיך לדווח לקהל הקוראים הישראלי מידע רלוונטי, עדכני ואובייקטיבי באשר למתרחש בזירה התרבותית ומסביב לה בארץ ובעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully