וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יימס גנדולפיני ("הסופרנוס") הלך לעולמו

20.6.2013 / 2:57

השחקן הענק, שנודע בזכות תפקידו כראש המאפיה טוני סופרנו בדרמה עתירת השבחים, הלך לעולמו כשהוא בן 51 כתוצאה מהתקף לב

כוכב הטלוויזיה והקולנוע ג'יימס גנדולפיני, שנודע בעיקר בזכות תפקידו בדרמה "הסופרנוס", הלך לעולמו בגיל 51 כתוצאה מהתקף לב, כך מדווחות הלילה סוכנויות הידיעות בארה"ב. דובר HBO, ששידרה את הסדרה הפופולרית, אישר את הפרטים ומסר כי גנדולפיני התארח בפסטיבל סרטים באיטליה כשלקה בליבו.

גנדולפיני, שגילם ב"הספורנוס" את ראש המאפיה טוני סופרנו, זכה בשלושה פרסי אמי ופרס גלובוס הזהב על תפקידו, כאשר רבים הגדירו אותו כמי שלקח חלק פעיל בקידום תור הזהב המחודש של הטלוויזיה האמריקאית.

הרגעים הגדולים של ג'יימס גנדולפיני
ג'יימס גנדולפיני: לא רק טוני סופרנו
הוליווד מתאבלת על ג'יימס גנדולפיני: "הוא היה גאון"
הסוד הוא במבט: פרידה מגנדולפיני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'יימס גנדולפיני ב"הסופרנוס"/מערכת וואלה!, צילום מסך

גנדולפיני, יליד ניו ג'רזי למשפחה ממוציא איטלקי, החל בקריירת המשחק שלו בשנת 1987, כאשר שיחק בתפקיד משנה בסרט "Shock! Shock! Shock!". בשנת 1992 החל להשתתף בסרטים מצליחים דוגמת "כוננות מיידית", "המושבעת", "תפוס את שורטי" ועוד. לאור ההצלחה של "הסופרנוס" שיחק גנדלופיני בתפקידים משמעותיים יותר בקולנוע, בין היתר ב"האיש שלא היה שם" של האחים כהן", "המקסיקני" של גור ורבינסקי ו"In The Loop" של ארמנדו יאנוצ'י. בשנה שעברה גילם בסרט זוכה האוסקר "כוננות עם שחר" את ראש ה-CIA. נוסף על אלה, דיבב גנדולפיני את קרול, דמות המפלצת בסרט הפנטזיה "ארץ יצורי הפרא" משנת 2009.

כמו כן, הפיק עבור רשת HBO שני סרטים דוקומנטריים, בראשון, "Alive Day Memories: Home from Iraq" שיצא בשנת 2007, ראיין עשרה חיילים אמריקאים שנפצעו בעיראק וזיכה את גנדולפיני במועמדות לאמי; השני,"Wartorn: 1861-2010", שיצא שלוש שנים לאחר מכן, עסק בהשפעות של פוסט-טראומה על חיילים ועל משפחותיהם לאורך המלחמות בהיסטוריה האמריקאית.

טוני סופראנו: הרגעים הגדולים

"העולם איבד את אחד משחקניו הגדולים"

ג'וזף ר. גנסקולי, שגילם את ויטו ספטפורה ב"הסופרנוס", אמר לאתר TMZ ש"ג'יימס אף פעם לא הפנה אליי את הגב, הוא היה השחקן הכי צנוע ומוכשר שאי פעם עבדתי איתו. הוא היה אדם נהדר ולנצח אהיה אסיר תודה".

"הוא היה איש מיוחד. כישרון גדול, אבל חשוב מזה, הוא היה איש עדין ואוהב אדם שהתייחס לכל אדם באופן שווה מבלי להייחס בתפקידו או מעמדו. הוא נגע בכל כך הרבה מאיתנו במהלך השנים עם ההומור שלו, החום שלו והאנושיות שלו", נכתב בהספד לגנדולפיני שיצא מטעם HBO.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ג'יימס גנדולפיני ב"המקסיקני"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כוכבים רבים בהוליווד נפרדו מגנדולפיני בחשבונות הטוויטר שלהם. "איזו אבידה עצומה", כתב השחקן סטיב קארל, כשלצידו הגיב בהלם יואן מקרגור: "ג'יזס, העולם איבד כעת את אחד משחקניו הגדולים. מחשבותי עם משפחתו. איזה כישרון. אני עצוב". גם ג'ונה היל הגיב בצער לבשורות הקשות וכתב "אני באמת שבור לב לשמוע על מותו של ג'יימס גנדולפיני. הוא היה אחד מהשחקנים האהובים עלי ביותר בכל הזמנים". מנחה הלייט נייט ג'ימי קימל כתב שהוא "עצוב על ג'יימס גנדלפיני יותר מעל כל אחד אחר".

גנדולפיני הותיר אחריו אישה, הדוגמנית דבורה לין, לה נישא לפני כחמש שנים, להם בת משותפת, ועוד בן מנישואים קודמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully