וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות לחץ פוליטי: אהוד בנאי ביטל הופעה בהתנחלות

הזמר, הידוע בעמדות שמאליות, אמור היה להופיע בבית הכנסת העתיק שלמרגלות ההתנחלות סוסיא, אך לבסוף המופע בוטל. ראש מועצת הר חברון: "מצאנו את עצמינו נפגעים"

הזמר אהוד בנאי ביטל הערב (שני) הופעה שתוכננה להתקיים בהתנחלות סוסיא שבדרום הר חברון לאחר שדבר הופעתו שם עורר מחאה ודיון פוליטי ער משמאל ומימין. בנאי היה אמור להופיע ביום ראשון הקרוב בבית הכנסת העתיק שלמרגלות ההתנחלות אולם לאחר פניות של פעילי שמאל אליו - ותגובות סוערות מצד פעילי ימין בתגובה, יצר הערב הזמר קשר עם ראשי המועצה ולאחר שיחה הוחלט לבטל את המופע המתוכנן. בשיחה עימו אמר ראש מועצת הר חברון צביקי בר-חי: "ההתיישבות ביהודה ושומרון מגלה מעורבות פעילה בכל תחומי החיים במדינה, ופותחת שעריה בפני כל חלקי החברה הישראלית. דווקא משום כך מצאנו את עצמינו נפגעים מהמצב אליו הגיעו הדברים".

בנאי היה אמור לקיים הופעה במקום כחלק מאירועי סוכות ב"סוסיא הקדומה", אתר עתיקות הנמצא בסמוך להתנחלות כאשר מרבית הכרטיסים להופעה כבר נמכרו. לאחר שהדברים הגיעו לכדי סערה, בנאי פנה הערב אל המתנחלים וביקש כי "ברוח חגי תשרי" להרגיע את הרוחות ולמעשה לבטל את ההופעה.

עוד לפני שהוחלט סופית על הביטול, לפני כשעות ספורות פורסמה בעמוד הפייסבוק של הזמר ההודעה הבאה: "חברים יקרים, דעותיו של אהוד בנאי כנגד הכיבוש בפרט וכנגד עוולות בחברה הישראלית בכלל, ידועות לכל ובאו לידי ביטוי בשיריו כמו גם הושמעו בפלטפורמות תקשורתיות שונות". עוד נכתב בהודעה כי "בהופעה בסוסיא אין בשום פנים תמיכה או עידוד במעשים שגורמים לחוסר צדק, גזל ועוולה, ההפך הוא הנכון. הרצון הוא להגיע אל המקום במסר שאומר שעלינו להכיר בזכויות הבסיסיות והאנושיות של שכנינו. אין ספק שהופעה בסוסיא לא תפתור את המחלוקת, לא תתקן את העוולות ולא תיישב את בעיית הכיבוש, אך מקווים שתגרום למודעות למתרחש שם ואולי תתרום במשהו לתיקון. כולנו תקווה שתאפשר צעד קטן לכיוון של חיפוש הדרכים לשלום, מבית ומחוץ".

מטעמו של בנאי נמסר כי "אהוד אמר לא פעם, שהוא לא מחרים הופעות מעבר לקו הירוק למרות המחלוקת שלו עם אנשי ההתנחלויות. במקום חרם ונידוי הוא מחפש דיאלוג דווקא במקום בו אין הסכמה וכך ימשיך לעשות".

ומה אתם חושבים על זה? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד בנאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully