וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לו ריד הלך לעולמו

27.10.2013 / 19:40

המוזיקאי האגדי ופורץ הדרך, מייסד הולווט אנדרגראונד, מת כשהוא בן 71, זאת ככל הנראה בשל סיבוכים של מחלות כבד, לאחר שעבר השתלה בחודש מאי האחרון

לו ריד, אחד מהזמרים והגיטריסטים המוערכים והחשובים בעולם המוזיקה, מת היום (ראשון) בגיל 71, כך פורסם לראשונה במגזין המוזיקה האמריקאי רולינג סטון. לפי סוכנות הידיעות AP, סיבת המוות של ריד הינה סיבוכים של מחלות כבד. בהקשר זה יש לציין כי במאי האחרון עבור ריד השתלת כבד.

לו אלן ריד נולד בברוקלין בשנת 1942. לאחר שסיים את הקולג', עבד ככותב השירים של הלייבל פיקוויק רקורדס. באמצע שנות השישים חבר ריד למוזיקאי ג'ון קייל, ויחד הם הקימו את ההרכב The Primitives, שלימים הפך להיות להקת הוולווט אנדרגאונד המיתולוגית. בשנות ה-70 החל ריד את קריירת הסולו שלו, בה המשיך להוציא אלבומים שמיצבו אותו כאחד האמנים המשפיעים ביותר בהיסטוריית הרוק. בתקופה האחרונה עבד ריד בקידום ספר תצלומים חדש, המנציח אותו יחד עם שאר אגדות רוק בצילומים מאת מיק רוק.

ריד תרם רבות למוזיקת הרוק במשך חמישים השנים האחרונות ונחשב לאחד מאבות הרוק האלטרנטיבי, כאשר את תחילת הדרך הוא עשה, כאמור, עם הולווט אנדרגראונד. כבר כנגן צעיר, עירבב ריד מוזיקת רוק פשוטה ובוסרית יחד עם אלמנטים מורכבים ואוונגרדים, יוצר מוזיקה רועשת אך מלודית, תוך כתיבת טקסטים כנים ומושחזים שהפכו לחלק בלתי נפרד מהקאנון של שירי רוק קלאסיים. אלבום הלהקה "Loaded" שיצא בשנת 1970, אמנם הוקלט כאשר ריד עזב את ההרכב, אך היה כה משפיע כך שעד היום נחשבת ולווט אנדרגראונד לאחת הלהקות האלטרנטיביות האמריקאיות המשפיעות בכל הזמנים.

ריד הופיע בישראל ב-1994 בפארק הירקון ובסינרמה בשנת 2000. בשנת 2008 חבר לאישתו, לורי אנדרסון, לביצוע מספר שירים על הבמה במהלך הופעתה בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • לו ריד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully