וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי הגראמי: דאפט פאנק זוכים, שורדי הביטלס מתאחדים

הצמד הצרפתי הפתיע וזכה בפרס הגדול של טקס הגראמי ה-56, ג'יי זי התרגש, ביונסה הדהימה, טימברלייק לא עלה לקבל את הגביע שלו ושורדי הביטלס ריגשו את הקהל עם הופעה משותפת

טקס הגראמי ה-56 שנערך אמש (ראשון) בלוס אנג'לס סיפק לתעשיית המוזיקה האמריקאית מנה גדושה של אהבה עצמית וגאווה, אבל את ההפתעה הגדולה סיפקו דווקא הצמד הצרפתי-רובוטי דאפט פאנק, שזכו בפרס הכי גדול של הערב בקטגוריית אלבום השנה על אלבומם "Random Access Memories" ממנו לקוח אחד הלהיטים הכי גדולים של השנה החולפת, "Get Lucky", אותו שר פארל וויליאמס. הצמד הביס מתמודדים כמו טיילור סוויפט (המפסידה הגדולה של הערב שלא הצליחה לקחת הביתה אפילו את פרס אלבום הקאנטרי וניסתה למשוך תשומת לב עם הופעה פסאודו חושנית) עם אלבומה "Red" והראפר העולה קנדריק לאמר שהיה מועמד באותה הקטגוריה בזכות אלבומו המעולה "Good Kid, M.A.A.D. City".

דאפט פאנק הופיעו כמובן על הבמה עם הלהיט הגדול יחד עם וויליאמס, סטיבי וונדר ונייל רוג'רס. הם לקחו הביתה פרסים נוספים בקטוגוריות בהן היו מועמדים, בין היתר פרס על אלבום הדאנס הטוב ביותר ופרס על עבודת ההפקה באלבומם. הם הופיעו על הבמה לבושים כמו סטורם טרופרז וקיבלו כל פרס באופן המתאים להם - בשתיקה, למעט וויליאמס שעלה לקבל את פרס האלבום שכתב יחד איתם ודווקא סיפר בנאומו על "שני רובוטים" שביקשו ממני לעשות איתם אלבום". יש לציין כי מה שמשך את תשומת לב הקהל היה דווקא כובעו המוזר של וויליאמס (שנפתח עבורו בשעשוע חשבון טוויטר משלו לו נרשמו במהלך הטקס 5000 עוקבים).

וגם הזוג המלכותי של סצינת המוזיקה לא בושש להגיע - הטקס נפתח בביצוע חי ומשותף של ביונסה ובעלה ג'יי זי לשיר "Drunk In Love" ששוחרר כסינגל מתוך אלבום האולפן החמישי של הזמרת שהונחת בהפתעה גמורה על מעריציה בסוף השנה שעברה. זי הוביל את רשימת המועמדים בתשע קטגוריות וזכה בפרס "שיתוף הפעולה בראפ הטוב ביותר" על "Holy Grail" יחד עם ג'סטין טימברלייק שלא נכח בטקס. כשעלה לקבל את הפרס, התייחס בנאומו לבתו הקטנה ואמר "אני רוצה להגיד לבלו שלאבא יש גביע קטן בשבילה".

טקס פרסי הגראמי ה56. GettyImages
מביא לילדה שלו גביע. ג'יי זי/GettyImages

טימברלייק, שיופיע בארץ, זכה בפרסים על הוידאו הטוב ביותר של השנה על השיר "Suit And Tie" וגם בקטגוריית שיר האר נ' בי הטוב ביותר על שירו "Pusher Love Girl". יחד עם הפרס המשותף עם ג'יי זי, מדובר בשלושה פרסים בסך הכל, הישג לא רע למי שלא נכח כלל בטקס.

סנסציית הפופ לורד זכתה בשני פרסים - בראשם הפרס המכובד על "שיר השנה"- "Royals", ואמרה בנאומה "תודה לכל אחד שאיפשר לשיר הזה להתפוצץ". לורד זכתה גם בפרס בקטגוריית "מופע הפופ הטוב ביותר".

טיילור סוויפט על השטיח האדום בטקס הגראמי ינואר 2014. Jason Merritt, GettyImages
מתנחמת בשמחה זוהרת. טיילור סוויפט/GettyImages, Jason Merritt

הצמד מלקמור אנד לואיס היה מועמד לשבעה פרסים, לקח הביתה ארבעה פסלונים מוזהבים בקטגוריות "אלבום הראפ של השנה" על האלבום "The Heist", הופעת הראפ של השנה ושיר הראפ של השנה על "Thrift Shop" והאמן החדש הטוב ביותר. מדונה הצטרפה לצמד על הבמה כשהם הופיעו עם המנון האנטי-הומופוביה שלהם "Same Love" כשעשרות זוגות של מדמים על הבמה חתונת המונים והופעה מיוחדת נוספת סיפק פול מקרטני שהתאחד עם החבר הוותיק רינגו סטאר על הבמה לשיר "Queenie Eye".

טקס פרסי הגראמי ה56. GettyImages
לא נופלת. אדל זוכה עם :"סקייפול"/GettyImages

את הפרס שלהם קיבלו מקטרני וסטאר לפני הטקס, פרס מיוחד על מפעל חיים השניים זכו בפרס הישג מפעל חיים אותו קיבלו יחד עם האלמנות של חבריהם להרכב הביטלס, אלמנתו של ג'ון לנון יוקו אונו ואלמנתו של ג'ורג' האריסון, אוליביה.

גם מקומה של הזמרת הבריטית אדל לא נפקד מהטקס. הזמרת, שהיתה הזכייה הגדולה בטקס לפני שנתיים, זכתה בפרס על ביצוע השיר "סקייפול" מסרט ג'יימס בונד באותו השם. פרסים נוספים קיבלו זיגי מארלי על אלבום הרגאיי הטוב ביותר, סטיבן קולבר על הספוקן וורד הטוב של השנה, טרי לין קרינגטון על אלבום הג'אז האינסטרומנטלי של השנה וגם ריהאנה עם זכייה בקטגוריית האלבום האורבני של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully