וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצת אחד השוורים בשדרות רוטשילד

14.12.2005 / 15:30

למערכת וואלה! הגיעו עדויות על הצתה מכוונת במחאה על "חדירת הבורסה לרחוב". השור המפויח בהליכי שיקום

שורת השוורים שהוצבה בשבועות האחרונים בשדרות רוטשילד עוררה בציבור הרבה גילויי התפעלות. השוורים, שמסמלים בשפה הבורסאית את עליות שווקים וצמיחה בשוק ההון, הונחו ברחבי השדרות כחלק מחגיגות 70 השנה לפעילות הבורסה. מאידך, היו גם כאלו שלא ממש אהבו את העניין. בין היתר נכתב כי השוורים חומסים את המרחב הציבורי, שהשור הינו חיה ברוטאלית, ועוד.

נראה שכמה מאלו שלא התלהבו מהשוורים החליטו לעשות מעשה. למערכת וואלה! הגיעו עדויות על כך שאחד השוורים, שממוקם מול רוטשילד 86, הוצת במכוון על ידי קבוצה שמטרתה "לסלק את הבורסה מהרחובות". האירוע התרחש לפנ ייומיים, לפנות בוקר. השור שנפגע, בצבעי כחול ולבן שמסמלים את חברת אל על, הוא מעשה ידיה של האמנית נטע אהרונסון.

בריאיון לוואלה! אמרה אורנה גורן, ממלאת מקום דובר הבורסה: מדובר בקצר שנגרם על הבמה, כתוצאה משני פנסים שמופעלים באמצעות בטריות. בכל מקרה לא מדובר בהצתה". לדבריה, המידע בנוגע לקצר הגיע ממכבי האש.

ליאור שני, דובר מכבי אש, נשמע פחות נחרץ מגורן. לדבריו, צוות השומרים שהציבה הבורסה על השוורים הצליח לכבות את האש עוד לפי שכילתה לחלוטין את השור. אנשיו רק ביצעו את מה שמכונה "כיבוי סופי". אולם בנוגע לקצר, לא יכול היה למסור מידע: "אינני יודע אם היתה כאן הצתה שכן לא נערכה חקירה בעניין". כך שלא ברור בעצם מנין שאבה גורן את המידע שברשותה.

נטע אהרונסון, האמנית שמאחורי השור של אל על, סיפרה שהשור שלה כבר עבר כמה התעללויות. בין היתר נלקח ממנו מטוס קטן שהיה מחובר אליו בבורג. אבל לשריפה היא לא ציפתה: "הייתי בהלם. במקרה עברתי שם עם חברה בבוקר שאחרי השריפה, רציתי להראות לה את הפסל. להפתעתי – הפסל לא היה שם. חשבתי שהזיזו אותו, אבל אז סיפרו לי מה שקרה בלילה".

אבל גם היא מבינה שככה זה עם אמנות רחוב: "חבל שמתייחסים ככה לאמנות וחבל שבחרו דווקא את השור שלי. אני מאד מקווה שיגבירו עכשיו את השמירה, אבל מי שרוצה לפגוע פוגע, זה חלק מהסיכון".

כאמור, השור לא התכלה לחלוטין, וגוף הפיברגלס שלו כבר תוקן. גורן: "העברנו את השור להאנגר שלנו, והאמנית עובדת כעת על שיקומו". לסיום הוסיפה: "הציבור ימשיך ליהנות מהפרויקט המקסים הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully