וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוצאה צרפתית תובעת את "גוגל" על 10 מ' יורו

מור שני

7.6.2006 / 8:47

ההוצאה לאור, המחזיקה בזכויות יוצרים של כותרים רבים, תובעת את חברת האינטרנט בגין הפרת זכויות יוצרים

חברת ההוצאה לאור הצרפתית La Martiniere החלה בצעדים משפטיים נגד חברת האינטרנט "גוגל", בטענה כי האחרונה סרקה כ-100 קטעים מספרים שלה ללא רשות לספרייה המקוונת שלה, ובכך הפרה את חוק זכויות היוצרים. ההוצאה תובעת 100 אלף יורו על כל קטע מתוך ספר שנסרק לאתר, ובכך בעצם דורשת מגוגל פיצוי של כ-10 מיליון יורו סך הכל. היא תגיש את התביעה בבית משפט בפריז, ותכוון אותה הן נגד גוגל צרפת והן נגד חברת האם – גוגל ארה"ב.

פרויקט הספרייה של גוגל, במסגרתו סורקת החברה מיליוני קטעי טקסט ומציעה אותם לגולשים לקריאה חינם, זכה בעבר לגינויים רבים על ידי אגודות הסופרים באירופה ועל ידי הוצאות הספרים. בשלב מסוים אף הועלתה הטענה כי סדר הגודל של הפרויקט עלול להגביר את האדנות של השפה האנגלית בתחומי הקריאה המקוונת, וכמה חברות אירופיות החלו בפרויקט הקמת ספרייה מקוונת בשפות המקור, בתמיכת איגוד הסופרים האירופי.

לאחרונה איגוד המוציאים לאור הצרפתי גינה גם הוא את הפרויקט, ואיים גם הוא בצעדים משפטיים.

גם בארצות הברית ספג הפרויקט של גוגל ביקורת חריפה, דווקא מצד עמותת העיתונות של האוניברסיטאות האמריקאיות, המייצגת מוציאים לאור ללא כוונות רווח המדפיסים חומר אקדמי.

לפי BBC, חברת גוגל לא מסרה את תגובתה לדבר התביעה, אולם תומכיה שבים וטוענים כבעבר, שהיצירות שנסרקו אינן מוגנות בזכויות יוצרים כיוון שרובן שייכות לסופרים מתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully