וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלי התאטראות דורשים להפגש עם אולמרט

7.11.2006 / 16:08

בעקבות התפטרותו של שר התרבות אופיר פז-פינס וקיצוצי המלחמה, גורמים בעולם התרבות מראש הממשלה לאחד את משרד התרבות עם משרד החינוך

מנהלי התאטראות החליטו השבוע שבמצב הנוכחי עדיף לאחד את משרד התרבות עם משרד החינוך. לטענת מנהלי התאטראות "הניתוק המלאכותי בין המשרדים גרם לפגיעה מתמשכת במוסדות התרבות בישראל", כלומר בעיות בירוקרטיות תקציביות שונות המקשות על התנהלות המוסדות התרבותיים.

במכתב שנשלח אמש לראש הממשלה, לשרת החינוך יולי תמיר ולשר הבטחון עמיר פרץ נכתב: "אנו עוקבים בדאגה אחר הפרסומים אודות קרנבל המועמדים להחלפת שר התרבות המתפטר מר אופיר פז-פינס.

אנו נחרדים לראות כיצד הליכי מינויו של המועמד החדש נעדרים כל שיקולים ענייניים ומקצועיים ואין בבסיסם כל התייחסות להיכרות המועמד עם התחום שנמצא תחת אחריות המשרד, כי אם שיקולים פוליטיים פנים-מפלגתיים בלבד.

נוכח המאבקים הארוכים שידענו לאחרונה לשימור תקציב התרבות ולקידום היצירה הישראלית, אין אנו יכולים לעמוד מנגד ולהתבונן כיצד מפעל התרבות הישראלי צועד אחורה וכיצד הישגיו יורדים לטמיון.

בשל התקופה המשברית בה שרויה התרבות הישראלית עקב הקיצוץ הרוחבי אשר הושת אך לאחרונה, אנו קוראים לאיחוד מחודש של משרד התרבות עם משרד החינוך ולהעברת סמכויותיו ופעילותו של משרד תרבות אל משרד החינוך כפי שהיה בעבר בטרם הניתוק המלאכותי בין המשרדים, ניתוק אשר גורם לפגיעה מתמשכת במוסדות התרבות בישראל."

על המכתב חתומים מנכ"ל תאטרון הקאמרי נעם סמל, מנכ"לי הבימה אודליה פרידמן ובני צרפתי, מנכ"לית בית לסין ציפי פינס, מנכ"ל גשר אורי לוי, מנכ"ל החאן יקי הר טל, מנכ"ל תאטרון חיפה עודד פלדמן, יו"ר שח"ם יורם חטב, ועוד כמה מהגורמים החזקים בתעשייה, הפנייה הועברה למשרדי רה"מ והשרים אתמול, וטרם נתקבלה תגובתם.

ב-1 בנובמבר פורסמה כתבה בעיתון הארץ בה הועלתה הבקשה של מנהלי התאטראות לאיחוד משרדים, בזמנו יהושע סובול התנגד ואמר שכאשר התרבות היתה במסגרת משרד החינוך, היא היתה "איבר מדולדל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully