וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציור הגנוב - על הקיר של ספילברג

4.3.2007 / 9:20

ציור של נורמן רוקוול שנגנב בסוף שנות ה-80, התגלה על הקיר של ספילברג חובב האמנות. למי שחשש - הציור נקנה במחיר מלא

ציור גנוב של הצייר [[נורמן רוקוול]] נמצא לאחר חיפושים רבים, דווקא על קיר משרדו של [[סטיבן ספילברג]]. הציור, שמן על בד, בשם "כיתה רוסית" (Russian Schoolroom), מציג ילדים בכיתה רוסית על רקע פסל של [[ולדימיר לנין]].

מרי אלן שורטלנד, עובדת לשעבר בגלרית האמנות קלייטון, סיפרה, כי זכור לה שמישהו שילם 25 אלף דולר עבור הציור, לאחר שראה אותו בתערוכת ליטוגרפיות של רוקוול. הקונה הסכים להציג את התמונה שקנה בגלריה, אך מספר ימים לאחר מכן, היא נגנבה. "זה כל מה שלקחו, הציור הזה", נזכרה שורטלנד.

רשת FOX דיווחה, כי בשנת 2004, עם הקמתה של יחידה למלחמה בגניבות אמנות ב-FBI, הוקם צוות שניסה להתחקות אחר עקבות היצירה של רוקוול. הפעם האחרונה בה נודעו עקבותיה הייתה בשנת 1989, אז נמכרה ככל הנראה במכירה פומבית.

משם התגלגלה היצירה באופן חוקי לידיו של ספילברג, חובב ידוע של יצירותיו של רוקוול. הוא אף סייע בהקמת מוזיאון נורמן רוקוול במסצ'וסטס, והוא יושב בחבר הנאמנים עד היום.

"בשנייה שמישהו אמר 'אני חושב שזה הציור', משרדנו התקשר ל-FBI”, כך הודיע דוברו של ספילברג, מרטין לוי. לוי ציין עוד, כי הוא אינו בטוח כמה מיצירותיו של רוקוול נמצאות ברשותו של ספילברג., אך "בהחלט ניתן לכנות אותו אספן של רוקוול".

ציוריו של רוקוול עסקו בעיקר בחיי היומיום האמריקאים. בציוריו הוא לכד רגעים כמו סעודת חג ההודיה, נערה במדידות שמלה ובן צופה באביו מתגלח. רוקוול הלך לעולמו בגיל 84 בשנת 1978.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully