וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות ה-SMS: עירקית ניצחה ב"כוכב נולד"

יוני מנדל

1.4.2007 / 11:30

תכנית הגמר של סטאר-אקדמי, המקבילה של כוכב-נולד בעולם הערבי, הסתיימה אתמול. "המנצחת הצליחה לאחד את עירק"

העירקית שדא חסון היא המנצחת הגדולה של התכנית "סטאר אקדמי", המקבילה הפאן-ערבית הפופולרית ל"כוכב נולד". חסון, בת 26, הגיעה לשלב הגמר של התכנית, שבתחילתה השתתפו מאות זמרים מכל מדינות ערב.

בתכנית האחרונה והמסכמת התקשו השופטים להחליט מי מבין המתמודדים יזכה בתואר: שידי העירקית, מתחרה מצרי, מתחרה לבנוני או זמרת תוניסאית. בסופו של דבר הועברה ההכרעה לידי הצופים בבית. בתוך זמן קצר נשלחו לא פחות משבע מיליון הודעות SMS שתמכו בבחירתה של חסון. כשנחשפו התוצאות הסופיות התברר שחסון זכתה ל-40% מהקולות של הצופים, ובכך היא הוכרזה כמנצחת הגדולה של התחרות.

"האמנות מאחדת בין בני האדם"

מרגע היוודע ניצחונה של המתחרה העירקית ניתן האות לחגיגות בעירק. בעיר הולדתה אירביל מדרום לבגדד יצאו תושבי העיר לרחובות כשהם מנופפים בתמונתה של הכוכבת הלאומית.

לדברי כתב רשת הטלוויזיה אל-ערביה, "הצליחה חסון במשימה שאפילו ראשי המדינה נכשלו בה – איחוד עירק". "הודעות ה-SMS בעדה הגיעו מכל רחבי המדינה", ציין הכתב, "תוך התעלמות מהשסעים החברתיים, הדתיים והפוליטיים בהם נתונה המדינה".

מבקר התרבות העירקי בסאם עבד-אלאחד הצטרף אל הקביעה הזו ואמר, כי "לא ניתן לתאר את האושר שנפל בחלקם של תושבי המדינה". לדבריו, "מדובר בבחורה צנועה שאין לה דבר מלבד קולה, ושהוכיחה שהאמנות יכולה לאחד בין אנשים, להבדיל מפוליטיקה - שיכולה רק להפריד ביניהם".

דברים דומים אמר סבאח אחמד, נציג התנועה האיסלמית בעיר נג'ף, הקדושה לשיעים. לדבריו, "כל העירקים מברכים את חסון, שהניפה אל על את הדגל העירקי, ושאיחדה את כולנו. זהו בדיוק הרגע בו אנו זקוקים לאחדות יותר מתמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully