וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס? ציפור? חומר תואם קריפטונייט!

25.4.2007 / 9:41

מינרל חדש שהתגלה חולק התאמה כמעט מושלמת לקריפטונייט, החומר המומצא שלקח לסופרמן את כוחות העל שלו

זה ציפור! זה מטוס! לא! זה מינרל חדש שנמצא ומכיל את אותם הרכיבים כמו קריפטונייט! כן. מסתבר שמינרל חדש שהתגלה לאחרונה בסרביה חולק את אותם מרכיבים כימיים כמו קריפטונייט, החומר המומצא שגזל מסופרמן את כוחותיו לאורך חייו כדמות קומיקס.

בסרט "סופרמן חוזר", הפרק האחרון בסדרת האיש עם הגלימה, חושפים את המרכיבים הכימיים של הקריפטונייט. החומר הירוק מזוהה כ"נתרן, ליתיום, בור, צורן דו חמצני הידרוקסייד עם פלואור".

למינרל התאום קוראים דווקא ג'אדרייט, והוא מכיל את אותה הנוסחה, מלבד פלואור. "המינרל החדש לא מכיל פלואור, והוא לבן ולא ירוק – אבל בכל שאר האופנים, יש התאמה כימית בינו לבין הסלע שעשוי מקריפטונייט" אומר כריס סטנלי, מומחה למינרלים ממוזיאון המדע בבריטניה.

באינפורמישן וויק דווח כי סטנלי סייע בזיהוי המינרל, שהתגלה על ידי מדענים בקבוצת ריו טינטו לכריית מינרליים. הוא מרגיע כי הג'אדרייט לא ישדוד מאיש את כוחותיו, ולמעשה ייתכן שהוא אפילו יימצא שימושי. ג'אדרייט יכול לעזור בפעולות ניקוי בזכות רכיב הבור שבו, חומר פעיל בחומרי ניקוי. יתרה מכך, אם החומר יימצא בשפע, הוא אפילו יעניק כוחות - רכיב הליתיום שהג'ארדייט מכיל יכול לשמש כדי להפיק בטריות.

למי שמסוקרן, הג'אדרייט ייחשף היום לציבור במוזיאון המדע בלונדון. עניין של שש שעות טיסה עבורכם - שנייה וחצי לסופרמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully