וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל סרטים ירוקים בסינמטק

30.4.2007 / 10:39

דואגים לאיכות הסביבה מעל מסכי הקולנוע בפסטיבל הסרטים הבינלאומי "אקולנוע". שי אביבי צועד בראש

"אקולנוע", פסטיבל הקולנוע הסביבתי, מנסה לעורר מודעות לכל מה שקלקל האדם בעולמנו הקטן- מהתחממות כדור הארץ ועד לזיהום מי תהום. בשנתו הרביעית של הפסטיבל שייסד צור מישעל, איש הסביבה הירוקה, ומובילים שי אביבי והמפיק דן, יוקרנו סרטים עלילתיים, דוקומנטרים, סרטי אנימציה וסרטים קצרים מישראל ומהעולם.

בין השאר יוקרן סרטו של העיתונאי זוכה פרס הפוליצר, תום פרידמן, "מכורים לנפט". פרידמן רואה בסרטו "המשך מן הנקודה שבה הסתיים סרטו של אל גור. התחממות כדור הארץ כבר איננה מוטלת בספק. עכשיו השאלה היא מה אנחנו עושים בעניין". פרידמן מסייר מזה שנתיים ברחבי ארה"ב ובודק כיצד אמריקה יכולה, אם תבחר בכך, להפסיק את תלותה בנפט ולהוציא את עצמה ובמידה רבה את העולם ממשבר התחממות כדור הארץ.

בפסטיבל יוצגו בבכורה גם הסרטים "מקמשפט", "כוחה של קהילה- איך קובה שרדה את משבר הנפט" ו"החיים עם לווייתנים". בנוסף תתארח הבמאית ג'ודית הלפנד ("הכול בסדר", "ויניל כחול" ועוד), ויתקיימו מפגשים עם במאים ופעילים, דיונים בנושאי איכות הסביבה, פעילויות מיוחדות לילדים, תחרות סרטי סטודנטים ותערוכת צילומים.

במסגרת הפסטיבל יתקיים "הפנינג הירוק",ב- 22 במאי, שיכלול מיצגים בנושאי הרגלי חיים סביבתיים בעיר, יריד אוכל ומוצרים אורגאניים ואקולוגיים, הופעות חיות ותיאטרון רחוב. באירוע תתקיים הפרדת פסולת, איסוף זבל אורגאני ושימוש באנרגיה סולרית, בעזרתה של המועצה לישראל יפה.

אירוע סגירת הפסטיבל ייערך בחסות קק"ל, ומנקודת האיסוף בסינמטק תל אביב, ייצאו הסעות מאורגנות ליער בן שמן. שם, בין נופי היער, על מסך ענק, יוקרנו הסרטים: "האיש ששתל עצים", סרטו זוכה האוסקר של ז'אן ג'וניו, ו"אמת מטרידה", סרטו של אל גור. לאחר ההקרנות יתקיים סיור לילי רומנטי מודרך ביער, בו יסופרו אגדות היסטוריות ושאר פעילויות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully