וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיפורו של שודד הברינקס - עכשיו למכירה

יובל אביבי

30.4.2007 / 12:56

אילן קופרמן-סגל, ששדד 4.7 מיליון שקלים, רוצה עוד קצת: מציע להוצאות הספרים להשתתף במכרז לרכישת הזכויות על סיפור חייו

אילן קופרמן-סגל, שהתפרסם כ"שודד ה[[ברינקס]]", פנה באמצעות עו"הד דוד טוויג להוצאות הספרים הגדולות בארץ, והציע להן להשתתף במכרז לרכישת זכויות היוצרים לסיפור חייו. במכתב ששלח טוויג להוצאות הספרים הוא ציין כי פרטים רבים בסיפור השוד נותרו מסתוריים גם היום, כמעט ארבע שנים אחרי המקרה. בכך רמז אולי טוויג למקום המחבוא של 4.7 מיליוני השקלים שנשדדו, כסף שרובו לא הוחזר מעולם, ושמיקומו מהווה את התעלומה הגדולה של הפרשה.

טוויג כותב כי הוצאת הספרים הנבחרת תיקבע ב-15 במאי, וכי היא תזכה גם בזכויות לסרט שיופק על פי הסיפור. בשיחה עם וואלה! חדשות, אמר טוויג כי הספר יגולל את כל פרטי הפרשה, כולל גורל סכום הכסף הגדול שנשדד, ופרטים על חייו של קופרמן-סגל ועל פרשת השוד.

ניצול פשע לטובת רווח אישי

קופרמן-סגל ביצע את השוד המפורסם ב-19 באוגוסט 2003, לאחר שהתקבל לעבודה בחברה תחת זהות בדויה. ב-28 באוגוסט הסגיר עצמו למשטרה, אחרי מצוד נרחב אחריו שנכשל. מקצת מן הכסף נתפס אצל שותפו של קופרמן-סגל, וכ-700 אלף שקלים נוספים הוחזרו בפברואר 2005 על ידי עורכת דינו דאז, במטרה להביא להקלה בעונשו. מקום הימצאו של שאר הכסף לא נודע עד היום. לדברי טויג, לקופרמן-סגל אין " אפילו מאה שקלים לקניות בקנטינה של הכלא".

בתגובה לטענה כי מדובר בניצול מעשה פשע לטובת רווח אישי, אמר טוויג כי הדבר מתאזן עם "המסר החברתי החשוב", לדבריו, "העולה מן הספר". הוא סיפר כי קופרמן-סגל נולד לאם עם רקע פסיכיאטרי וגדל עם מודל אב בעייתי, ולמרות שהתבגר במסגרת לנוער בסיכון, היה "אינטיליגטי מעל לממוצע".

הוא הוסיף, שבנעוריו צפו לו עתיד מזהיר, ולמרות זאת הוא לא הצליח להשתלב בחברה. "הספר יעסוק גם בנושא החשוב הזה, בלי קשר אם זו אשמת החברה או אשמתו", אמר טוויג. הוא הדגיש כי אחת ממטרות הספר היא לשנות את התדמית שלו בציבור, ובעיקר בקרב חלק מאוכלוסיית המצוקה בישראל, לפיה הוא מעין "גיבור" (תפיסה שתועדה בסרט "4.7 מיליון", לדוגמה. י"א).

רם אורן מהוצאת 'קשת', אחת ההוצאות הגדולות בארץ, סיפר לוואלה! כי ההצעה טרם הגיעה אליו, אך כי "לא היה מטרפד" הצעה כזו לו התקבלה. נציג אחת ההוצאות הגדולות, לעומת זאת, שביקש שלא לחשוף את זהותה - סיפר כי ההצעה התקבלה בזלזול במערכת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully