וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון טרבולטה נגד ה-BBC

שי אילן

13.5.2007 / 16:00

הרשת הבריטית הכינה סרט בו היא חושפת מעשים אפלים של כת הסיינטולוגיה. המאמינים, ביניהם ידועני על יוצאים במתקפת נגד

אחרי שבוע עם הסיינטולוגים, כתב ה-BBC ג'ון סוויני לא יכול עוד. הוא התפרץ בצרחות על אחד הסיינטולוגים ומיאן להירגע במשך כמה דקות. בהתחשב בעובדה שלדברי סוויני עקבו אחריו, שלחו אנשים לשכנים שלו ואפילו פלשו לחתונה שלו, קשה להאשים אותו. אם לוקחים בחשבון גם את הנסיבות: תערוכה ששמה "פסיכיאטריה: תעשיית המוות" שמנסה להוכיח שהפסיכיאטריה היא שגרמה לשואה, התפרצותו נראית כמעט מוצדקת. סוויני התנצל, אבל חמת זעמם של הסיינטולוגים כבר בערה.

ג'ון טרבולטה, למשל, כתב לעורכיו של סוויני: "הכתב נגוע בדעות קדומות, קיצוניות, איבה ושנאה נגד הדת שלי". הוא דרש מרשת ה-BBC לבטל את הקרנת הסרט שעשה סוויני, במסגרת התוכנית "פנורמה". התפרצותו של סוויני הוסרטה, הופצה באתר YouTube וכעת מתכוונים הסיינטולוגים להפיץ את הווידיאו על גבי 100 אלף תקליטורי די-וי-די. בשורות הכת מפורסמים רבים כמו טום קרוז וקייטי הולמס ואומן הפאנק אייזק הייז. לאחרונה הצטרפו לשורותיה דיוויד וויקטוריה בקהם.

סוויני התעמת עם טרבולטה בעת הקרנת בכורה בלונדון. טרבולטה התלונן שהכתב "צעק עלבונות על הדת שלי מהקהל". לדעתו, "כעיתונאי של גוף מכובד כמו ה-BBC, אין לתת לו במה לבטא את האיבה האישית שלו". מן הצד השני פרסמה ה-BBC פרומו לתוכנית בו נראה דובר הסיינטולוגיה בארה"ב נוזף בעיתונאי בזעם על כך שכינה את הסיינטולוגיה "כת", ואחר כך הולך ומסרב לענות לשאלותיו.

"ניתוקים" מהמשפחה ותשלומי עתק

בסרטו של סוויני הוא מראיין חברים לשעבר בכנסיית הסיינטולוגיה שאולצו לנתק מגע עם משפחותיהם. אחת מהן, רוזמרי מבריטניה ספרה לו על בתה ש"הייתה חברתה הטובה ביותר". לרוזמרי היה עוד בן שמת. אחרי שהצטרפה הבת לסיינטולוגיה, היא פגשה את אימה לעתים נדירות יותר ויותר. לבסוף היא שלחה לאם מכתב "ניתוק" שבו הודיעה לה על הפסקה מוחלטת של הקשר איתה. סוויני אמר שזה היה אחד הראיונות המזעזעים והמרגשים ביותר שניהל.

באופן מפתיע, שלוש שעות אחרי שיצא צוות ההסרטה מביתה של רוזמרי, הופיעה שם הבת פתאום, לראשונה מזה שנתיים. היא "השלימה" עם האם והתחננה אליה שתבקש מהרשת לא להשתמש בראיון. הרשת נעתרה. סוויני מספר על מאמינים ששלמו סכומי עתק לתנועה.

סוויני מספר שסכום של 100 אלף ליש"ט מאפשר למאמין ההולך בדרכה של התנועה ללמוד על זינו, חייזר שביקר בכדור הארץ לפני 75 מיליון שנים ופיזר נשמות טפיליות של חייזרים הנצמדות לבני אדם. תכלית התנועה היא להשתחרר מטפילים אלה. סוויני אומר היום: "למרות הלחץ, המכתבים מעורכי דין וחברי פרלמנט, הזרים שדפקו על דלתות שכני ומשפחתי, אם בני משפחה שנותקו אומרים לי שהסיינטולוגיה היא כת, אני אדווח על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully