וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה נגד השמצת האיסלם

יוני מנדל

21.8.2007 / 9:58

17 במאים התכנסו בטהרן כדי לשפר את הדימוי השלילי של האיסלם בקרב העולם המערבי. "במערב שוקדים על דימוי גס של האיסלם"

השבוע מתקיימת בטהרן פגישה ראשונה של במאים החברים ב"אגודת הסרט הקצר בארצות האיסלם". 17 המתכנסים, נציגי מדינות במזרח התיכון ובאירופה, החליטו לקיים את המפגש לאור מה שהם טוענים "היווצרות דימוי שלילי של האיסלם בקרב העולם המערבי". אי לכך הוגדרה המטרה הרשמית של הכינוס כ"ניסיון למצוא דרכים להעביר תמונה אמיתית וחיובית יותר של עולם האיסלם לעולם המערבי".

הבמאים, המייצגים את איחוד אמירויות ערב, לבנון, הרשות הפלסטינית, פקיסטן, תוניס, קירגיזסטן, סוריה, כווית, אפגניסטן, סודן, טג'יקיסטן, בוסניה, טורקיה, קזחסטן, אוזבקיסטן והמארחת אירן, ינסו למצוא פתרון למה שהם מכנים "תמונה לא הוגנת של המציאות". הנציג האירני נאסר עלי-באקידה אמר בראיון לאל-ג'זירה, כי "המטרה הראשונית לשמה התכנסנו היא ניסיון להילחם בתמונות ובדימויים שמופצים בתקשורת המערבית על עולם האיסלם". לדבריו, "התקשורת המערבית שוקדת על בניית דימוי גס ומחוספס של האיסלם ושל המוסלמים".

במהלך הכינוס צפויים הצדדים לחתום על אמנה משותפת לאיגוד, כצעד מקדים לתחילת עבודה מעשית בשטח. הרעיון להקמת האיגוד עלה במהלך "פסטיבל הסרט הקצר הבינלאומי" שנערך בשנת 2006 בטהרן. מספר בימאים מוסלמים שנכחו בפסטיבל דנו בנושא דימוי האיסלם והחליטו להקים אגודה שתפעל לקידום הנושא. אתמול התקיימה פגישתם הראשונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully