וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת משקיעה בדוקומנטרי

יעל ולצר

26.8.2007 / 17:05

קשת יוזמת מכרז לסרטים דוקומנטריים בעלות כוללת של כ-3.5 מיליון שקל. דורון צברי ומנהלי המחלקה הדוקומנטרית יבחרו את הזוכים

קשת הודיעה היום על מכרז חדש לסרטים דוקומנטריים, שעתידים להשתלב בלוח השידורים במהלך 2008, כדי לענות על הדרישה להגדיל את ההשקעה בז'אנר הסרטים התיעודיים. מדובר במכרז להפקת 10 סרטים תיעודיים בסכום כולל של כ-3.5 מיליון שקל. אורך כל סרט לא יפחת מ-48 דקות. הלקטורים שיבחרו את ההצעות הזוכות הם היוצר דורון צברי ולצידו מנהלי המחלקה הדוקומנטרית של קשת, יורם זק ונילי קלימובסקי.

בחודשיים הקרובים יוקרנו שלושה סרטים דקומונטריים בקשת כחלק מתשובתם למחוייבויות התוכן שלה כלפי מועצת הרשות השנייה. השבוע יוקרן הסרט הדקומונטרי על חייו המסתוריים של הזמר היווני אריס סאן. הסרט, "תעלומת אריס סאן", של דליה מבורך ודני דותן, מנסה לברר לראשונה איך הפך צעיר יווני אנונימי בן 17 לכוכב ענק בשמי המוזיקה הישראלית, מדוע עזב את הארץ בגיל 29, כשהואשם שהוא מרגל עבור מדינות ערב, ובילה את שארית חייו בניו יורק, וישב בכלא במשך שנתיים בעוון הדחת עד וסחר בסמים, ומת בנסיבות מסתוריות בהונגריה בגיל 52.

בספטמבר ישודר הסרט "5 ימים באוגוסט", של יואב שמיר, בהפקת משה לוינסון ובשיתוף ערוץ סאנדנס, הערוץ הדוקומנטרי של קנדה, SBS TV אוסטרליה ורשת VPRO ההולנדית. הסרט מתעד באמצעות שמונה צוותי צילום את מהלך פינוי הישובים מרצועת עזה שהחל ב-15 אוגוסט 2005. חלק מהצוותים היו צמודים לגיבורים מקרב הכוחות המפנים, שמיר ליווה באופן אישי את האלוף דן הראל שפיקד אז כאלוף פיקוד הדרום על המבצע.

באוקטובר ישודר סרטו של תומר היימן, "שחור על לבן", שליווה את עידן רייכל ולהקתו במסעם המשותף הראשון לבירת אתיופיה, וכחלק מהביקור נכח בהופעה שהתקיימה באדיס אבבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully