וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזוכה הגדול של גלובוס הזהב: כפרה

סוכנויות הידיעות

14.1.2008 / 8:17

הסרט שהגיע עם 7 מועמדויות, יצא עם 2 זכיות: הסרט הטוב והפסקול המקורי. לצידו: ארץ קשוחה. דניאל דיי לואיס וג'ולי כריסטי זכו בפרס השחקנים

הסרט "כפרה" זכה הלילה בפרס הסרט הטוב ביותר בטקס צנוע של גלובוס הזהב. הטקס התקיים השנה במתכונת של מסיבת עיתונאים, בדומה למתכונת בה מתנהלת הכרזת המועמדויות בשל שביתת התסריטאים הנמשכת בארצות הברית. "כפרה", בכיכובם של קירה נייטלי וג'יימס מקאבוי, המבוסס על הרומן המצליח של איאן מקיואן הנושא את אותו השם, אחז בשבע מועמדויות, בהן מועמדויות לשחקנים הראשיים. למרות ההבטחה – הסרט זכה רק בשתיים, בהן גם פרס הפסקול הטוב ביותר.

ההימור הבטוח של הפרס, הסרט "ארץ קשוחה", אכזב בשתי הקטגוריות בהן היה מועמד – הסרט הטוב ביותר בקטגורית הדרמה, ופרס הבמאי הטוב ביותר, אותו לקח ג'וליאן שנבל על "הפרפר ופעמון הצלילה". סרטו של שנבל עוסק באדם שעובר אירוע מוחי, ומכתיב את זכרונותיו על ידי מצמוצי עיניו בלבד. הסרט זכה גם בפרס הסרט הטוב ביותר בשפה זרה, עובדה שעשויה לסייע לו במועמדותו לאוסקר.

דניאל דיי לואיס זכה בפרס השחקן הטוב ביותר על תפקידו כמגלה נפט חסר רחמים בדרמה "זה ייגמר בדם", וגבר על ג'ורג' קלוני, ויגו מורטנסן, דנזל וושינגטון וג'יימס מקאבוי. את פרס השחקנית הטובה ביותר קטפה השחקנית הוותיקה ג'ולי כריסטי, על תפקידה כחולת אלצהיימר בסרט "הרחק ממנה". זהו תפקידה הראשון של כריסטי אחרי הפסקה של יותר מעשור, והזכייה הראשונה שלה בגלובוס הזהב ב-42 השנים האחרונות. היא גברה בזכייה על קייט בלאנשט, ג'ודי פוסטר, אנג'לינה ג'ולי וקירה נייטלי.

אין מועדפים לאוסקר

את הסרט הקומי או המוזיקלי הטוב ביותר לקח "סוויני טוד" של טים ברטון ובכיכובו של ג'וני דפ, שזכה אף הוא על תפקידו בסרט בפרס השחקן הטוב ביותר בז'אנר. דפ היה מועמד שבע פעמים בעבר על סדרת הסרטים "שודדי הקאריביים", אך זוהי זכייתו הראשונה. בפרס השחקנית הטובה ביותר בקומדיה או סרט מוזיקלי זכתה מריון קוטילאר על תפקידה כאדית פיאף בסרט "החיים בוורוד", והיא נחשבת מועמדת מועדפת בהימורים למועמדויות האוסקר.

בקטגוריית שחקני המשנה זכו קייט בלאנשט על תפקידה בסרט על חייו של בוב דילן "אני לא שם", וחאבייר בארדם על תפקידו כרוצח פסיכופט ב"ארץ קשוחה".

פרס גלובוס הזהב מוענק על ידי איגוד העיתונאים הזרים, והוא מוענק זו השנה ה-65. כאמור, בשל שביתת התסריטאים, הוא הוענק השנה בטקס צנוע במלון בברלי הילטון בבברלי הילס. גלובוס הזהב נחשב לפרס שמנבא את הזכיות בטקס האוסקר, שיתקיים השנה בהוליווד ב-24 בפברואר. הזכיות השנה, לא סימנו מועמד מועדף לגרוף את הפרסים באוסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully