וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכושה של ספרנית עניה נמכר במיליונים

29.1.2008 / 15:45

גי'ן פרסטון בת ה- 77 הותירה אחריה אוסף אמנות, שכלל ציורים של פרה אנג'ליקו ומהדורה נדירה של כתבי צ'וסר

אוסף של יצירות אמנות שנמצא בעיר אוקספורד בביתה של ספרנית בריטית בת 77 הניב רווח של 8 מיליון דולר, פי 20 מערך הבית בו נמצאו הציורים.

ג'ין פרסטון, רווקה זקנה וצנועה שנהגה לנסוע באוטובוס ולאכול ארוחות קפואות, נפטרה ב-2006. לאחר מותה גילו, לתדהמתם, קרובי משפחתה ומומחי אמנות כי אספה במהלך חייה יצירות אמנות בעלות חשיבות בינלאומית, ששוויין האמיתי נודע רק עתה לאחר השלמתה של סדרת מכירות פומביות.

בין אוצרות האמנות נמצאו שני ציורים של פרה אנג'ליקו, אמן הרנסאנס האיטלקי מהמאה ב-15. ציורים אלו היו במקור חלק מקישוט מזבח. שני הציורים נמכרו כזוג בעבור 3.4 מיליון דולר וככל הנראה יוחזרו למוזיאון האמנות "אופיצי" שבפירנצה.

במטבח נמצא תלוי ציור מים מהמאה ה-19 של האמן הפרה-רפאליטי דנטה גבריאל רוזטי ובחדר האורחים, מעל לאח החשמלית, היתה תלויה יצירת אמנות של בן זמנו סר אדוארד ברנס-ג'ונס. שני הציורים נמכרו בעבור 2 מיליון דולר. לפי הערכות, הם יוצגו בעתיד במוזיאון אשמולן שבאוקספורד.

אוצר חבוי נוסף שנמצא חבוי בארון הבגדים של פרסטון היה מהדורה נדירה של כל כתבי צ'וסר, שנמכרה בעבור 150 אלף דולר. פרסטון ירשה את מרבית היצירות מאביה, אספן להוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully