וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתו של הארי טרומן מתה בגיל 83

30.1.2008 / 14:55

מרגרט טרומן מתה כתוצאה מסיבוכים של זיהום. היא נודעה בעיקר בתור סופרת מצליחה של ספרי מתח וביוגרפיות

מרגרט טרומן דניאל, בתו היחידה של נשיא ארה"ב לשעבר הארי טרומן, מתה אתמול (שלישי) בגיל 83. טרומן הלכה לעולמה במוסד סיעודי בשיקגו מסיבוכים של זיהום בו לקתה באחרונה. טרומן, זמרת חובבת ומארחת תוכניות טלוויזיה ורדיו, נודעה בעיקר בתור סופרת מצליחה של ספרי מתח וביוגרפיות.

מרגרט טרומן נולדה ב-17 בפברואר, 1924 באינדיפנדנס, מיזורי. ב-1934 נבחר הארי טרומן לסנאט של ארצות הברית והמשפחה העתיקה מגוריה לוושינגטון. ב-1944 נבחר טרומן לסגן הנשיא רוזוולט וכמעט מיד אחר כך נכנס לתפקיד הנשיא כיורשו, לאחר שזה מת ממחלה בשלהי מלחמת העולם השנייה. טרומן היה הנשיא ה-33 של ארה"ב.

מרגרט לא נתנה לעובדת היותו בתו של הנשיא להפריע לה מלפרוץ בקריירה של זמרת. בגיל 16 לקחה את שיעור פיתוח הקול הראשון שלה וב-1947 נתנה את הופעת הבכורה שלה ביחד עם התזמורת הסימפונית של דטרויט. קריירת הזמרה של מרגרט נמשכה כעשור וכללה מספר הופעות, לרבות אחת באולם קרנגי המפורסם שבניו יורק.

ב-1956, נישאה מרגרט לקליפטון דניאל, שהפך ברבות השנים לעורך בפועל של ה"ניו יורק טיימס". דניאל מת ב-2000, אותה שנה בה נהרג וויליאם, בנם של בני הזוג טרומן, בתאונת דרכים.

בשנות ה-70 החלה לכתוב מרגרט ספרי ביוגרפיה על משפחתה והחיים בבית הלבן. ב-1980 היא ייסדה ז'אנר ספרותי משלה – ספרי מתח שעלילתם מתרחשת אך ורק בוושינגטון. שמותיהם של 19 ספרי המתח, שלא כולם ראו אור עדיין, כוללים כולם אתרים מפורסמים בעיר הבירה. לדוגמה, "רצח בבית הלבן", "רצח בבית המשפט העליון", "רצח בבניין ווטרגייט" וכן הלאה. "רצח ברחוב K” ראה אור ב-2007. מרגרט הותירה אחריה שלושה בנים וחמישה נכדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully