וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמן פרנסיס בייקון בשיאו, גם לאחר המוות

טלי גולדשטין

15.5.2008 / 13:38

עולם האמנות המודרנית גועש: "טריפטיכון", יצירה של האמן האירי , שברה שיאים ונמכרה בעבור 86 מיליון דולר

ציור של האמן האירי פרנסיס בייקון נמכרה בעבור 43 מיליון לירות שטרלינג (86.3 מיליון דולר) במכירה פומבית של בית המכירות "סותבי'ס" שבניו יורק, המחיר הגבוה ביותר ששולם בעבור יצירה של האמן.

"טריפטיכון 1976" היא יצירה המורכבת משלושה ציורים. בציור המרכזי מתוארת דמות ללא ראש שסביבה חגים שלושה עופות טרף. בשני הציורים הצדדיים נראים פנים אנושיות מעוותות.

הציור שואב את השראתו מהמיתולוגיה היוונית. הדמות המרכזית מרמזת לסיפור פרומתאוס, שגנב את האש מהאלים, העניקה לבני האדם ונענש על כך. האגדה מספרת כי פרומתאוס נקשר לסלע לעולמי עד וכבדו נטרף על ידי נשרים.

לדברי טוביאס מאייר, ראש מחלקת האמנות המודרנית ב"סותבי'ס", ה"טריפטיכון" הוא יצירת מופת של המאה ה-20. "העולם המתין זמן רב ליצירה מסוג זה", הוסיף. אספן אירופי אנונימי הציע את היצירה למכירה לאחר שהחזיק בה מאז הוצגה בפעם הראשונה בציבור ב-1977 בפריז.

מכירת הציור נכללה בערב הרווחי ביותר לו היה עד בית המכירות "סותבי'ס" במהלך 300 שנות קיומו. במכירה גרף "סותבי'ס" 362 מיליון דולרים, כולל עמלות.

למרות שלא היה בעל השכלה פורמלית כאמן, בייקון, שנולד בדבלין, החל להציג את עבודותיו בשנות ה-30. הוא מוכר במיוחד הודות לסגנונו המקברי ודמויותיו המעוותות, רוויות הזעם. בייקון, אחד האמנים המשפיעים ביותר בתקופתו, זכה לכבוד גדול מעולם האמנות. רטרוספקטיבות של בייקון הוצגו בפריז ב-1971, ב"מוזיאון לאמנות מודרנית" בניו יורק ב-1975 ובמוזיאון ה"טייט" שבלונדון ב-1985. ב-1992 מת בייקון מהתקף לב בעת ששהה במדריד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully