וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה זכתה באירוויזיון, מעודה במקום ה-9

25.5.2008 / 1:07

בועז מעודה, הנציג שלנו לאירוויזיון ה-53, הגיע למקום התשיעי. רוסיה, בעזרת הזמר דימה בילאן, ניצחה עם 272 נקודות

רוסיה היא המנצחת הגדולה של תחרות האירוויזיון ה-53, שהתקיימה הערב בעיר בלגרד שבסרביה. הזמר דימה בילאן הצליח לגרוף עבור המדינה שלו 272 נקודות עם השיר "Believe". בועז מעודה, הנציג הישראלי, סיים את התחרות במקום התשיעי ועם 124 נקודות, מתוך 25 המדינות המתחרות. אוקראינה זכתה במקום השני עם 230 נקודות, ויוון במקום השלישי עם 218 נקודות.

מעודה העפיל לגמר שנערך הערב אחרי שצלח את חצי הגמר עם השיר "כאילו כאן" ("The Fire In Your Eyes"), שכתבו והלחינו דנה אינטרנשיונל, כוכבת אירוויזיון בעצמה, ושי כרם. הוא לבש שוב את וסט הכסף השנוי במחלוקת שזכור לנו מחצי הגמר, ולמרות רעידות התרגשות קלות, נתן הופעה מוצלחת, אבל לא קיבל דוז פואה מאף אחת מהמדינות. ישראל, אגב, נתנה את 12 הנקודות שלה למנצחת, רוסיה.

תחרות השירים של איגוד השידור האירופי נפרשה השנה לראשונה על פני שלושה ערבים: שני חצאי גמר וגמר. בכל אחד מערבי חצי הגמר השתתפו 19 שירים, ש-10 מתוכם עלו שלב והשתתפו בגמר הגדול. המדינה המארחת, סרביה, וארבע המדינות שהן המממנות העיקריות של התחרות - בריטניה, גרמניה, צרפת וספרד, לא היו צריכות להשתתף בשלב המוקדם, ומקומן בתחרות היה מובטח מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully