וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ואז הגיע פולי

ליבי אביכזר

25.9.2008 / 7:54

כמו מוריסי, ציפי לבני ועוד רבים וטובים, גם פול מקרטני יודע מה כל אוהב בעלי חיים צריך לעשות. וואלה! אג'נדה מקבלת את החיפושית בברכה

פול מקרטני, או "מקה" אם נרצה להיות רשמיים פחות ולהשתמש בכינוי החיבה הבריטי, נחת בישראל לפני יומיים. הזמר שגרם למאות אנשים לחכות שעות בתור כדי לרכוש כרטיס להופעתו ב- 400 שקלים במקום ב – 490, לשינוי התאריך של טקס חלוקת פרסי האופיר ולהת'ר מילס להצטער על כך שלא התחתנה עם יוקו אונו, יופיע היום בערב בפארק הירקון. החיפושית לשעבר הוא אחד האמנים הפעילים ביותר למען הסביבה, זכויות בעלי- חיים ובני אדם וגם לא נועל נעלי עור.

הוא צמחוני ורוצה שגם אתם תהיו

בראיון שהעניק לאנשי ארגון זכויות בעלי החיים הבינלאומי [[PETA]] אחרי שהצטרף לקמפיין הארגון הקורא לאנשים להפוך צמחונים, אמר מקרטני כי הוא חושב שהשינוי הגדול ביותר שאדם יכול לחולל בחייו הוא לעבור לתזונה צמחונית. "תעשיית הבשר העולמית היא אחת הגורמים העיקריים להתחממות הגלובלית עם כמויות המשאבים שהיא צורכת." הסביר מקרטני "אני מצר על כך שארגונים למען הסביבה לא כוללים את הצמחונות כאחת ממטרותיהן המרכזיות. ברור שהסיבה העיקרית היא אינטרסים כלכליים של תאגידי המזון." מקרטני הפסיק לאכול בשר בהשפעת אשתו הראשונה, לינדה, שנפטרה בשנת 1998. לדבריו, מי שחש חמלה כלפי בעלי – חיים ורוצה למנוע את סבלם חייב להיות צמחוני.

הוא נלחם למען כלבי הים

ביולי השנה הצטרף מקרטני לפעולת מחאה בבריסל, שקראה להפסיק את יבוא פרוות כלבי – ים אל מדינות האיחוד האירופאי ולהטלת סנקציות אירופאיות על מדינות בהן מתבצע ציד וסחר בכלבי ים, ביניהן קנדה ונמיביה. הממשלה הקנדית טוענת כי בחופיה המזרחיים של קנדה יש כמעט פי שלושה כלבי ים מאשר היו בשנות השבעים וכי הם מזיקים לדגים ועל כן מותר לצוד אותם. מנגד טוענים פעילים למען בעלי חיים כי הציד נועד להציל את תעשיית הפרוות וכי שיטות הציד המותרות בחוק, בהן הכאת כלבי הים באלות וגרירתם באמצעות קרסי ברזל הן אכזריות ואסורות. "הפסקת יבוא פרוות כלבי הים לאירופה תשים קץ להתעללות הברוטאלית בהם. אנא בקשו מהאיחוד להטיל חרם על הייבוא." כתב מקרטני באתר שלו.

הוא מנקה פסולת מחופים ונוהג בהיברדית

טוב, הוא לא ממש מרים שקיות ובקבוקים ומשליך לאשפה, אבל הוא עיצב גלשן כדי לגייס כסף לקמפיין למען ניקיון החופים. הגלשן עשוי מחומרים ידידותיים לסביבה והוא יוצע במכירה פומבית באוקטובר בלונדון. כדי להגיע לחוף הוא עולה על המכונית ההיברדית שלו שפועלת על מנוע חשמלי הנעזר בסוללות שמותקנות בתא המטען של הרכב כדי לחסוך בשימוש בבנזין. המכונית שנשלחה אליו מיפן גררה גל ביקורת של שוחרי איכות הסביבה שטענו כי כמות האנרגיה שהושקעה בהטסת המכונית מיפן לאנגליה מזהמת ולא חסכונית. הדובר של מקרטני השיב למבקרים והסביר שהמכונית ניתנה במתנה. כנראה שכרטיס הברכה היה מנייר ממוחזר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

הוא נגד שימוש בפצצות מצרר

במאי השנה קרא מקרטני לחתימה על עצומה נגד שימוש בפצצות מצרר "הפצצות גורמות נזק והרס זמן רב אחרי שהמלחמות נגמרות" אמר מקרטני. כזכור, במהלך מלחמת לבנון השנייה השתמש צה"ל בפצצות מסוג זה ומאז סיומה נהרגו מנפלים עשרות אזרחים לבנונים ומאות נפצעו, כפי שנכתב בדוחות של הארגונים "בצלם" ו"האגודה לזכויות האזרח".

לקראת ביקורו בישראל פורסם באתר שלו ראיון בו נשאל מקרטני האם הוא חושב שהקונצרט שלו יכול לסייע בהפצת מסרים חיוביים באזור מסוכסך כמו המזרח התיכון. "זה אחד הדברים המעניינים בביקור שלי בישראל. העולם יודע שמדובר במדינה שנמצאת בקונפליקט ואילו המסר שלי הוא מסר של שלום ואותו ארצה להעביר לקהל שלי. אני בטוח שהרבה מהאנשים שיבואו לצפות במופע שלי חולקים איתי את הרצון בשלום ובשלווה. אני חושב שמוזיקה יכולה לשנות דברים." אמר מקרטני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully