וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי היוצרים מאיימים בשביתה

ענת קם

25.1.2009 / 13:44

המשנה למנכ"ל רשת הודיע היום לרשות השניה כי הזכיינית לא תגיע לדיון בנושא חילוט הערבויות בשל כוונת היוצרים לפוצץ את הישיבה

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכה: בת גולן)

שבעת איגודי היוצרים הודיעו היום כי במידה שלא ימולאו שלוש דרישותיהם הם ישביתו בעוד חודש את תעשיית הטלוויזיה. במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר הודיעו נציגי האיגודים כי הם דורשים שעד ה-24 בפברואר יוחזרו כל הפקות המקור ועבודות הפיתוח החתומות בחוזה שהוקפאו, תוצג תכנית עבודה, כולל תאריכי שידורים, להפקות המקור ב-2009-2010 וכן יוצג מתווה להחזרת חובות 2005-2007 הנאמדים בכ-200 מיליון שקלים.

במידה שהשביתה תצא לפועל, בין התאריכים 24-26 בפברואר לא יגיעו לעבודה חברי שבעת איגודי היוצרים - פורום היוצרים הדוקומנטריים, איגוד התסריטאים, איגוד הבמאים, איגוד המפיקים בקולנוע ובטלוויזיה, איגוד שחקני המסך, איגוד העובדים בקולנוע ובטלוויזיה ואיגוד עורכי הקול והתמונה. תכניות מוקלטות שאמורות להיות משודרות באותו יום לא תופעלנה על ידי העובדים הטכניים ובמידה שיתקיימו ימי צילום באותם תאריכים הם ישובשו.

קשת ורשת סירבו להגיב להודעת היוצרים. מערוץ 10 נמסר בתגובה: "זכות השביתה היא זכותם הלגיטימית של איגודים מקצועיים. אנו שותפים למצוקתם של היוצרים – שהיא גם מצוקתנו - נוכח המשבר החמור בשוק הטלוויזיה שהביא, בין היתר, לקיצוץ השקעות בכל התחומים לרבות הפקות המקור. ללא התעשתות הרגולטורים אנו חוששים כי המשבר ילך ויחריף וכי 2009 תיזכר כשנה שבה חזרה הטלוויזיה הישראלית שנים רבות אחורה".

במקביל, הודיע לפני שעה קלה המשנה למנכ"ל רשת שאול מגנזי ליושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש כי אין בכוונת נציגי רשת להגיע היום לשימוע המתוכנן לה לקראת חילוט הערבויות. מגנזי כתב, כי לאור כוונת איגודי היוצרים לפוצץ את הישיבה, אין טעם בהגעת רשת לדיון: "בתנאים כאלה, בהם הישיבה העניינית שלנו והדיאלוג הרציני שאנו מקיימים עם הרשות ינוצל לקמפיין צבעוני ואגרסיבי שעיקרו השתלחות ברשת, לא יהיה נכון מצידנו להשתתף בדיון, אלא לקיימו במועד אחר".

מגנזי כתב לדאבוש, כי איגודי היוצרים מוזמנים לקיים דיאלוג שוטף עם רשת כדי להגיע להבנות, כפי שנעשה בעבר, אולם " לא נשתף פעולה עם גימיקים, שביתות, השגות גבול והשמצות כנגד אנשי רשת, שעושים ימים כלילות למען היצירה המקורית בישראל". מהרשות השניה נמסר כי הישיבות והשימועים יתקיימו היום כסדרם.

מאיגודי היוצרים נמסר: השאלה היא לא אם רשת תופיע או לא לדיון, אלא אם רשת תמשיך להפר את החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully