וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי ניר מציע: ועידת שלום

ענת קם

24.2.2009 / 12:28

מנכ"ל קשת הציע לנציגי היוצרים ועידה בת חמישה ימים בה יקחו חלק גם נציגי שלושת הזכייניות ונציגי הרשות השניה במטרה לפתור את המשבר

מערכת וואלה!

צילום: יונתן אופק. עריכה: אייר ענבר

נציגי היוצרים עמית ליאור, רני בלייר ואבירם לוי נכנסו בצהריים לפגישה עם מנכ"ל קשת אבי ניר. בפגישה הציע ניר ליוצרים חמישה ימים של דיונים מרתונים בהם יקחו חלק נציגי שלוש הזכייניות, הרשות השניה והיוצרים, בנסיון לפתור את המשבר בתעשיית הטלוויזיה.

לפני שעה קלה שוחח גם מנכ"ל רשת יוחנן צנגן עם נציגי היוצרים, במהלך הפגנה מצומצמת שהתקיימה מתחת לבניין רשת. צנגן ירד להפגש עם היוצרים ובמשך כחצי שעה דן עם עמית ליאור, רני בלייר, אסף אמיר ונפתלי גליקסברג. בתום השיחה, שהוגדרה כטעונה אך עניינית, סוכם להמשיך בדיונים לפתרון המשבר. אנשי רשת טרם החליטו אם לקבל את יוזמת מנכ"ל קשת לדיונים מרתוניים, אך מסרו כי כל מסלול של הידברות הוא לגיטימי.

מוקדם יותר היום ניסו נציגי היוצרים להיכנס לתוך בית קשת ברמת החי"ל, אולם המאבטחים במקום מנעו זאת מהם. משלא הצליחו להיכנס, קרא עמית ליאור, לשעבר יושב ראש איגוד התסריטאים במגה-פון לניר שיאפשר את כניסתם ולאחר מספר דקות הם הורשו להיכנס לבניין.

מאות מחברי שבעת אירגוני היוצרים הפגינו מוקדם יותר מול בית זכיינית ערוץ 2 קשת. הפגנה זו מסמלת את תחילתה של שביתה בת שלושה ימים עליה הכריז מטה המאבק של איגוד היוצרים. בין המפגינים: גילה אלמגור, מנשה נוי וקרן מור, אנחל בונני, טלי אורן, עמוס לביא ותסריטאים ובימאים רבים. ההפגנה יצאה לדרך בשעה 10:30 בהתכנסות בכניסה לרמת החי"ל, משם צעדו היוצרים לבית קשת. בהמשך הגיעו כ-30 מפגינים בתיאום עם המשטרה להפגין מול בניין זכיינית ערוץ 2 רשת. היוצרים מוחים על הקיצוץ בתקציב הפקות המקור על ידי זכייניות ערוץ 2 רשת וקשת.

מקשת נמסר: "בפני נציגי היוצרים הוצגו העובדות, שחלקן לא היו ידועות, כי קשת בפרט וערוץ 2 בכלל, הוא גוף התוכן שמזרים מדי שנה לשוק את ההשקעה הגדולה ביותר ביצירה ישראלית והמעסיק את המספר הגדול ביותר של אנשי תעשיה בהפקות השונות ובכל הז'אנרים. עוד הוסכם כי יש להתכנס למרתון אינטנסיבי על מנת למצוא פתרון מיידי למשבר. שני הצדדים הביעו אכזבה לנוכח כישלון יישומו של הסדר היוצרים שגובש יחד לפני כחצי שנה ולא יצא לפועל. קשת קוראת לשותפיה לתעשייה - רשת, ערוץ 10 וכן לרשות השנייה להתכנס בהקדם , להגיע להסכמה כוללת, שתאפשר התמודדות ריאלית עם המציאות הכלכלית הקשה במטרה להציל את הענף מקריסה".

בתגובה להודעת קשת מסר מטה מאבק היוצרים: "למעלה מאלף עובדי תעשיית הקולנוע והטלוויזיה אמרו היום את דברם, השביתה היום היא שלב נוסף במאבק. במידה שתוך 45 יום לא תחזור תעשיית הטלוויזיה לעבודה כפי שנקבע במסגרת החוק, המאבק יעלה שלב נוסף. כל משא ומתן, אם יתקיים, יהיה בתנאי שהוא גלוי במסגרת החוק וקידום היצירה הישראלית המקורית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully