וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מייקל ג'קסון יקבל פרס נובל לשלום?

אורי טננבוים

4.8.2009 / 21:17

למעלה מ-16 אלף גולשים חתמו על עצומה בדרישה להעניק למלך הפופ את הפרס היוקרתי. הסיבה: "הוא הקדיש את חייו למען האנושות"

אחרי שכבר יוצרו חטיפי מזון בדמותו והוכנו מטבעות לזכרו, מגיעה ההערצה למייקל ג'קסון לשיאים חדשים: למעלה מ-16 אלף מגולשים ברשת האינטרנט חתמו על עצומה בדרישה להעניק למלך הפופ המנוח פרס נובל לשלום לשנת 2010.

בעצומה, שיזם סטודנט אמריקאי, נאמר שמלך הפופ ראוי לפרס בשל פועלו למען מטרות הומניטריות. "אנו החתומים מטה", נאמר בעצומה שנשלחה לוועדת הפרס בנורבגיה, "מאמינים שמייקל ג'קסון הקדיש את חייו כדי לסייע לאחרים, בשעתם הקשה ביותר. יהיה זה כמעט בלתי אפשרי לספור את מיליוני הדולרים שמייקל תרם לצדקה מהונו האישי".

"המסר של ג'קסון לאנושות", הוסיפו מחברי העצומה ששואפים להגיע למיליון חתימות, "תמיד התבסס על חמלה. הוא הקדיש את חייו לרווחת האנושות". לדבריהם, הוא חצה גבולות פוליטיים, חברתיים וכלכליים והפיץ באופן עקבי מסר חיובי של אחדות, ריפוי ואהבה.

עם זאת, קלושים הסיכויים כי שמו של ג'קסון אכן יוסף לרשימת המועמדים. ראשית, לפי כללי ועדת הפרס, לא ניתן להעניק את הפרס היוקרתי לאחר מותו של אדם. שנית, לא כל גורם רשאי להמליץ על מועמדות לפרס. רק חברי ממשל ופרלמנטים ברחבי העולם, אנשי אקדמיה, אנשים שקיבלו בעבר את הפרס וחברי הוועדה רשאים להציע מועמדויות.

בתוך כך, בית המשפט בלוס אנג'לס מינה אתמול את קתרין ג'קסון, אמו של מייקל ג'קסון לבעלת המשמורת היחידה על 3 ילדיו של ג'קסון. בכך, אישר למעשה בית המשפט את הדיווחים על ההסכם בין ג'קסון לרואו, כשפסק כי האחרונה תזכה לביקורים אצל ילדיה. השופט אף פסק כי רואו תמשיך לקבל סיוע כלכלי על פי ההסכם שהיה לה עם מייקל ג'קסון לפני מותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully