וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 4 נפרד מ"האח הגדול"

ענת קם

26.8.2009 / 15:15

הערוץ הבריטי הודיע כי תכנית הריאליטי תרד במהלך 2010 לאחר 11 עונות. בבריטניה מעריכים כי רשת טלוויזיה אחרת תרכוש את זכויות הפורמט מחברת אנדמול

ערוץ 4 הבריטי הודיע היום (רביעי) כי יוריד את תכנית הריאליטי "האח הגדול" בתום עונתה ה-11 במהלך 2010. הבוקר חשף הערוץ את לוח שידורי הסתיו שלו ושם נודע כי אין בכוונתו לחדש את ההסכם עם בעלת הזכויות ומפיקת הפורמט, חברת אנדמול, וכי בינואר הקרוב תעלה עונה של "האח הגדול סלבס" שתהיה העונה האחרונה של התכנית. עם תום העונה ה-11 יסתיים החוזה בן השלוש שנים שיש כעת לערוץ עם אנדמול, בשווי 180 מיליון לירות שטרלינג. ההערכות הן כי חברת אנדמול תמכור את ורמט הסדרה לרשת טלוויזיה אחרת בבריטניה.

הערוץ צפוי לנצל את הורדת "האח הגדול" למהפכה היצירתית היסודית ביותר ב-27 שנותיו, זאת בהשקעה של עוד 20 מיליון ליש"ט מדי שנה בדרמה, דוגמת Red Riding ו- The Devil's Whoreשזכו לשבחי המבקרים. בנוסף, יחפש ערוץ 4 אחר תכנים בידוריים מתאימים לקהל צעיר יותר עבור אתר האינטרנט של הערוץ, בו יתפנו כ-200 שעות תוכן שהוקדשו עד עתה ל-"האח הגדול".

ג'וליאן בלאמי, יושב ראש ערוץ 4 אמר: "'האח הגדול' הייתה התכנית הפופולארית והמשפיעה ביותר בעשור האחרון. היא תשאיר חלל גדול שמילויו יכלול את המהפכה היצירתית היסודית ביותר בהיסטוריה שלנו. יש לנו 18 חודשים לשנות את לוח השידורים. התכנית הייתה חדשנית ביותר, יצרה דיון ציבורי רחב והייתה מקרה בוחן לגיוון חברתי ותרבות נוער שלא זכתה להערכה מספיקה. הצלחתה סייעה לתמוך במגוון תכניות בערוץ 4. באופן בלתי נמנע אנחנו גם נרגשים וגם מעט מבועתים בציפייה להסתדר בלעדיה".

קווין לייגו, מנהל התוכן של הערוץ, אמר שהערוץ עדיין הרוויח מהתכנית על אף הירידה בנתוני הצפייה בה בשנים האחרונות. לייגו הוסיף שהורדת "האח הגדול" לא תפתור את בעיות המימון של ערוץ 4, שיוכל כעת להשקיע בתכניות 125 מיליון ליש"ט פחות משהשקיע ב-2007.

בין השנים 2002-2006 זכתה התכנית להכנסות בגובה 88 מיליון ליש"ט בשנה ולרווחים של 68 מיליון ליש"ט. בשיאה משכה התכנית כשמונה מיליון צופים ב-2002, העונה בה השתתפה ג'ייד גודי וניצחה קייט לאולר. גודי היא הדוגמה המובהקת ביותר לפופולאריות האדירה לה זכתה התכנית בבריטניה: מאז השתתפה בה הפכה לאחת הכוכבות הבולטות במדינה, עד כדי כך שחזרה להשתתף באחת מעונות הסלבס שלה. בחודש מרץ האחרון גודי הלכה לעולמה לאחר מאבק במחלת הסרטן שזכה לכיסוי תקשורתי חסר תקדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully