וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האח הגדול מקרב בין נשות המחסומים לחיילים

10.1.2010 / 14:22

"האח הגדול" מפיל את החומות: לדברי חיילים במחסומים ופעילות הארגון "מחסום ווטש", בעקבות כניסתה של פעילת הארגון עדנה קנטי לבית המפורסם במדינה, יש להם עכשיו על מה לדבר

האם הקרח בין החיילים לפעילות ארגון "מחסום ווטש" נשבר בזכות תכנית הטלוויזיה "האח הגדול"? חיילים ופעילות של הארגון מדווחים כי מאז כניסתה הדיירת עדנה קנטי, פעילה בארגון, לבית "האח הגדול" חלה "התקרבות" בין הצדדים. זאת בניגוד למקרים בהם נתקלו הפעילות בעוינות מצד חיילים ושוטרים ביהודה ושומרון.

מאז הצטרפותה של הפעילה הכי מפורסמת של הארגון לתוכנית, מצאו שני הצדדים נושא משותף לדיון. הפעילות מדווחות כי החיילים עצמם פונים אליהן ומתעניינים בעשייתן בזכות הדיירת החדשה בתוכנית, ובאחד המקרים אף ביקשו חומרים של הארגון.

"בשבוע שעבר כשהיינו במרחב התפר סמוך לאלפי מנשה עצר אותנו חייל אחרי שראה את השלט 'ווטש' על הרכב", מספרת דליה גולומב, פעילה בארגון. "הוא סיפר שעדנה הביאה אותו להתעניין בארגון שלנו. במקרה אחר ניגשו אלינו חיילים ומ"האח הגדול" התחלנו לשוחח על נושא הכיבוש והמחסומים. עצם העלאת השם של עדנה ואי ההסכמה שקיימת, מעורר אצל החיילים סקרנות".
גולומב הוסיפה כי היא "חושבת שהכניסה שלה לבית תורמת בעיקר לכך שהמדינה מבינה שיש לפחות ארגון אחד שפועל להתריע בפני הסכנה שהמדינה מדרדרת לפאשיזם, וזו הסכנה הגדולה ביותר".

במקרה אחר באזור חברון עצרה ניידת משטרה את הפעילות, בעיקר בשביל להתעניין ב"אח הגדול". "השוטר שאל אותנו האם גם אנחנו עוברות על החוקים ועוברות מחסומים", מספרת חגית בק, "השיחה נפתחת על עדנה אבל עוברת לדיון על הכיבוש. אין ספק שהנושא הזה של המחסומים, והכיבוש בגדה עולה יותר לסדר היום בזכות עדנה וזה מאוד חשוב לנו. אם עד עכשיו הישראלים העדיפו לטמון את הראש בחול ולהגיד שמה שקורה בגדה לא מעניין אותם, עכשיו הנושא עולה לדיון ולשיח הציבורי".

למרות תופעת 'עדנה', חלק מהפעילות מציינות כי עדיין ישנם חיילים המקבלים את פניהן במחסומים בצורה עוינת. "תמיד יש כאלה שרואים בנו כבוגדות, למרות שאנחנו חושבות שאנחנו דווקא הפטריוטיות", הוסיפה גולומב. עם זאת, בארגון מציינים כי כניסתה לבית הגבירה את המודעות הציבורית לארגון, ואף הביאה להצטרפותה של פעילה אחת נוספת לארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully