וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי קיי רולינג מואשמת בגניבה ספרותית

מחברת ספרי "הארי פוטר", סדרת הספרים המצליחה בעולם, מואשמת כי גנבה חלקים מהעלילה של הספר "הארי פוטר וגביע האש" מספר אחר. רולינג :"הטענות מגוחכות"

ג'יי קיי רולינג, הסופרת העשירה ביותר בעולם, מואשמת בגניבה ספרותית מסופר ילדים אחר. שמה של רולינג נוסף לרשימת הנתבעים במשפט המתקיים בלונדון נגד ההוצאה לאור שמפרסמת את ספרי הארי פוטר הפופולריים, בטענה שהיא העתיקה חלק מספר ילדים בספרה "הארי פוטר וגביע האש".
מנהלי עיזבונו של הסופר הבריטי אדריאן ג'ייקובס טוענים כי בספר שיצא בשנת 2000 מופיע חלק מספרו של ג'ייקובס "הרפתקאות ווילי הקוסם: מספר אחת בארץ ליביד", שפורסם ב-1987, כך פורסם אתמול (רביעי) בטיימס הבריטי.

עיזבונו של ג'ייקובס תבע בחודש יוני את הוצאת בלומסברי מאחר שלטענתם, ג'ייקובס השתמש ברעיון של בית סוהר לקוסמים, בית חולים לקוסמים, ובית ספר לקוסמים הרבה לפני שרולינג כתבה עליהם. בהצהרה שפורסמה אתמול על ידי מנהלי העיזבון, נטען כי לרולינג ולג'ייקובס היה אותו סוכן ספרותי.

"אני מעריך את התביעה במיליארד דולר", אמר מקס מרקסון, סוכנו של מנהל העיזבון של ג'ייקובס, לטיימס. "כשאני חושב על כל הכסף שמעורב בזה, הייתי אומר שמיליארד דולר זאת הערכה שמרנית".

אמנם מדובר בסכומים גבוהים, אך הם קיימים בחשבון הבנק של רולינג. "הארי פוטר וגביע האש" הוא הספר הרביעי בסדרת שבעת הספרים המצליחים, שהפכו למותג בינלאומי משגשג בשווי המוערך ביותר מ-10 מיליארד דולרים. ספרו של ג'ייקובס, לעומת זאת, מכר 5,000 עותקים בלבד. ג'ייקובס מת חסר כל ב-1997 לאחר שהפסיד את כל הונו במפולת בוול סטריט ב-1987.

"מעולם לא קראתי את הספר"

"אני עצובה שעוד טענה עלתה על כך שלקחתי חומר ממקור אחר לכתוב את הארי", אמרה רולינג בהודעה המגיבה להאשמות. "האמת היא שמעולם לא שמעתי על הסופר או על הספר לפני שההאשמה הראשונה הועלתה על אלה הקשורים לעיזבונו של הסופר ב-2004. מעולם לא קראתי את הספר. הטענות הן לא רק בלתי מבוססות אלא גם מגוחכות, ואני מאוכזבת שאני וההוצאה לאור הבריטית שלי בלומסברי, נמצאים בעמדה שבה אנו צריכים להגן על עצמנו".

רולינג עצמה הגישה בעבר תביעת הפרת זכויות יוצרים. ביוני 2008 היא הגישה תביעה נגד אנציקלופדיית הארי פוטר, שזכתה בעבר בתחרות של אתר אינטרנט של מעריציה. היא אף הודתה שהיא השתמשה באנציקלופדיה כמקור סימוכין שימושי מאוד בזמן שכתבה את ספריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully