וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאור הכתבה: פניה למועצת העיתונות

אמילי גרינצווייג

12.5.2010 / 18:18

ארגוני זכויות נשים דורשים לנקוט בצעדים נגד עיתון העיר, על הפרה לכאורה של כללי אתיקה בכתבתו של יצחק לאור. אבי סולומון: "הכתבה עומדת בכל הקריטריונים העיתונאיים"

מספר ארגוני זכויות נשים פנו היום לנשיאת מועצת העיתונות, דליה דורנר, בדרישה לנקוט בצעדים כנגד עיתון העיר בגין הפרה לכאורה של כללי האתיקה העיתונאית. הארגונים החתומים על המכתב, ביניהם הקשת המזרחית הדמוקרטית והמרכז סיוע לנפגעות ולנפגעי תקיפה מינית, דורשים ממועצת העיתונות לפתוח בהליכים משמעתיים כנגד המקומון בגין הפרה לכאורה של כללי האתיקה העיתונאית, בעקבות פרסומה של כתבה מאת יצחק לאור ב-7 במאי, בה הוא שוטח את גרסתו לתלונות על הטרדה מינית נגדו.

הפנייה למועצה נעשתה לאחר שבקשת הארגונים מעיתון העיר למתן במה שווה למענה מטעם המתלוננות נדחתה. הכתבה, כך טוענים הארגונים "נתנה במה חופשית, מופרזת ובלתי מבוקרת לטיעוניו של לאור". ובכך, נטען, יש משום פגיעה חמורה באמון הציבור והולכתו שולל. בין הסעיפים בגינם נדרשת נקיטת צעדים הנם החובה ליושר והגינות, ואיסור ניגוד עניינים ופגיעה בפרטיות ובשם הטוב.

עוד נטען כי גם כאשר נתבקשה תגובה מן המתלוננות, לא קיבלו הללו את המובאות המדוייקות מהטקסט ובכך נמנעה מהן זכות תגובה אמיתית, "הנשים, להפתעתן, פתחו את העיתון ומצאו שהוא טוען נגדן טענות שהכתבת כלל לא טרחה להזכיר באזניהן".

הכתבה, כך טוענים הארגונים, מצביעה על ניגוד עניינים ברור שכן העובדה כי לאור כותב בעיתון הארץ, של קבוצת הארץ שהיא גם המוציאה לאור של עיתון העיר, לא לוותה בגילוי נאות וככלל, "קשה שלא לשער כי מתן בימה כה חריגה בהיקפה הנרחב ובאופיה, קשורה לקשריו האישיים, המקצועיים, הכלכליים והחברתיים עם בעלי העיתון ועורכיו".

אבי סולומון, העורך הראשי של מקומוני העיר, מסר בתגובה לטענות: "נגד יצחק לאור פורסמו לפני שלושה חודשים האשמות אונס והטרדות מיניות. מאחר שאדם הוא בחזקת חף מפשע עד שהוכח אחרת, עיתון העיר איפשר ללאור למסור את גרסתו להאשמות. גרסתו עברה מסננים רבים של עריכה וייעוץ משפטי ובעינינו היא עומדת בכל הקריטריונים העיתונאיים. ארגוני הנשים שהגישו את התלונה דרשו לקבל במה בהיקף זהה לגרסתו של לאור. דרישה זו מופרכת מאחר שהיא לא לוקחת בחשבון את העובדה שהדברים של לאור הם התגובה לתוכנית "המקור" שם ניתנה במה נרחבת לטענות המתלוננות. יתרה מכך, כל מי שהוזכר במאמרו של לאור נדרש לתגובה ואף קיבל במה מכובדת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully