וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצרים: "הציור הגנוב של ואן-גוך לא אותר"

הציור "פרחי הפרג" של האמן ההולנדי נגנב ממוזיאון בקהיר. לאחר מספר שעות דיווחה מצרים כי הפריט אותר בנמל התעופה. מאוחר יותר הבהיר שר התרבות: "הציור לא בידינו"

רויטרס

(צילום ארכיון: רויטרס, עריכה: יותם בן דוד)

פארוק חוסני, שר התרבות המצרי חזר בו מהצהרתו אמש (שבת) כי הציור של וינסנט ואן-גוך שנגנב אתמול ממוזיאון "מחמוד חליל" בקהיר אותר, ומסר כי ישנו חוסר בהירות לגבי מיקומו של הציור ששוויו מוערך בכ-55 מיליון דולרים. בסוכנות הידיעות המצרית דווח מפי השר כי "נמשכים המאמצים לאתר את הציור" ושהמידע המוקדם על לכידתו בנמל התעופה היה "לא מדויק ולא אומת עד כה מול הרשויות האמונות על כך".

הרשויות במצרים דיווחו אתמול כי הן נלכד אזרח מצרי וכן אזרח איטלקי בחשד שגנבו ציור של האמן ההולנדי הנודע. הציור, היצירה, "אגרטל עם פרחים", המכונה גם "פרחי פרג", נגנבה כבר בעבר מהמוזיאון בשנת 1978.

העיתון הבריטי "טלגרף" דיווח כי הגנבים נתפסו רגע לפני שעלו למטוס עם היצירה יקרת הערך. לדברי שר התרבות המצרי, עדיין לא ברור כיצד הצליחו לגנוב את הציור, שנשמר תחת אבטחה.

ואן גוך, בן המאה ה-19, נחשב לאחד מגדולי הציירים ההולנדים. הוא מזוהה עם הזרם הפוסט-אימפרסיוניסטי, והשפיע רבות על אמנות המאה ה-20. הוא מת בגיל 37, לאחר ששם קץ לחייו, כשאמנותו לא זוכה עדיין להכרה הרחבה ממנה היא נהנית היום.

(עדכון ראשון: 21:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully