וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: לא נממן אמנים שמחרימים ישובים

29.8.2010 / 11:42

יומיים לאחר שנחשף המכתב עליו חתמו עשרות אנשי תיאטרון הדורשים להחרים את היכל התרבות באריאל, התייחס ראש הממשלה לנושא. לדבריו, "הדבר האחרון שאנו צריכים זה ניסיון של חרמות מתוכנו". שטייניץ: "ניסיון לחרחר מלחמת אחים"

מערכת וואלה!

(עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר (ראשון) למכתב עליו חתמו מספר שחקני תיאטרון המודיע כי הם אינם מוכנים להופיע בעיר אריאל משיקולים אידיאולוגיים. נתניהו אמר כי "מדינת ישראל נתונה במתקפת דה-לגיטימציה מגורמים שונים בעולם, כולל ניסיונות לחרם כלכלי אקדמאי ותרבותי. הדבר האחרון שאנחנו צריכים זה ניסיון של חרמות מתוכנו".

נתניהו הוסיף כי הוא אינו "פוסל את זכותו של כל אמן להביע את עמדתו אך איננו צריכים לממן חרמות ולתמוך בהם בצורה כלשהי. שמחתי לשמוע שהתיאטראות הודיעו שימשיכו לקיים מופעים כמתוכנן, זו הגישה הנכונה".

שר האוצר יובל שטייניץ התייחס אף הוא לחרם ואמר כי "זאת לא מחאה. ההחרמה הזאת היא שנאת חינם המהווה ניסיון לחרחר כאן מלחמת אחים. אין לה מקום, היא מסוכנת מאוד לכולנו, וכולנו על אותה ספינה".

"מי שיחרים - מקומו לא בתיאטרון"

שטייניץ הוסיף ואמר כי "כשר האוצר אני גאה מאוד שהבניין הולך ונשלם. תיאטרון שיחרים יישוב בישראל, ולא חשוב איזה, יוחרם. מדינת ישראל משקיעה כסף בתיאטראות האלה וסייעה גם לבניית התיאטרון היפה באריאל. מי שמחבל בכך, אין מקום להעסיקו בישראל. אני בטוח, ושמעתי גם את השרה לימור לבנת, שהתיאטראות יופיעו באריאל ומי שלא יקיים את חוזה – מקומו לא יהיה בתיאטרון".

לפני יומיים פרסמו שורת יוצרי תיאטרון בכירים מכתב המופנה למנכ"לי התיאטראות בישראל, בו הודיעו כי יסרבו ליטול חלק בהצגות שיתקיימו בהיכל התרבות באריאל. במכתב, עליו חתומים בין היתר יהושע סובול, איתי טיראן, דרור קרן ועשרות יוצרים נוספים, נאמר כי הופעה במקום מנוגדת לצו מצפונם.

בתגובה למכתב הודיעה שרת התרבות והספורט לימור לבנת כי היא מתנגדת לתוכן המכתב וקוראת להמשיך בהצגות במקום כרגיל. "שרת התרבות קוראת למנכ"לי התיאטראות להתגייס באופן מיידי לטיפול במשבר שנוצר, בו החליטו שחקנים ויוצרים לחלק את החברה בישראל", אמרה השרה. "דבר חמור זה יוצר קרע בחברה, המפלה בין קהלים על פי השקפתם הפוליטית של היוצרים והאמנים. התרבות הינה גשר חברתי ויש להשאיר את הוויכוח הפוליטי מחוץ לחיי התרבות והאמנות".

עדכון ראשון: 10:42

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully