וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם נתן זך ישוט לעזה - אסור ללמד את שיריו"

5.10.2010 / 12:45

חברת הכנסת מירי רגב פנתה לשר החינוך בדרישה להסיר מתכנית הלימודים את שיריו של נתן זך, אם זה יממש את כוונתו להשתתף במשט הבא לעזה. "ילדי ישראל לא צריכים ללמוד משיריו של משורר שמחנך בהתנהגותו לערכים אנטי-ציוניים"

מערכת וואלה!

(ההקלטה באדיבות גלי צה"ל)

ח"כ מירי רגב נגד נתן זך: חברת הכנסת מהליכוד פנתה בצהריים (שלישי) לשר החינוך גדעון סער בדרישה להסיר מתכנית הלימודים בבתי הספר את שיריו של זך, אם זה יממש את כוונתו להצטרף למשט הבא שייצא לכיוון עזה. לדברי רגב, "ילדי ישראל לא צריכים ללמוד משיריו של משורר שמחנך בהתנהגותו לערכים אנטי-ציוניים שמטרתם פגיעה בחוסן הביטחוני של ישראל".

פנייתה של רגב לשר החינוך נעשתה לאחר שזך הצהיר הבוקר בראיון לגלי צה"ל: "אני מוכן להתנדב למשט הבא, אני אביא כמה ספרים לקרוא וכמה סופרים מהעולם למשט". זך סיפר בראיון כי המחזאי הבריטי היהודי הרולד פינטר אמר לו לפני מותו בשלהי שנת 2008 כי אם זך ינקוט בצעדי מחאה נגד המצור על עזה, הוא יצטרף אליו. "הוא אמר לי שאם אני אלך לאיזו פעולה, זה היה לפני המשט, הוא יבוא לארץ רק בשביל להצטרף אלי", אמר זך.

אין זו הפעם הראשונה שזך מעורר סערה בהתבטאויותיו. לפני מספר חודשים עלה המשורר לכותרות בשל ראיון שהעניק לתוכנית "המקור" בערוץ 10, בה התבטא בחריפות נגד בני עדות המזרח. "קם הרעיון הזה לקחת אנשים שאין להם שום דבר משותף, אלה באים מהתרבות הגבוהה ביותר - התרבות המערב אירופית - ואלה באים מהמערות", אמר זך באותו ראיון. בעקבותיו עלתה קריאה להוציא את שיריו הנלמדים בשיעורי הספרות בבתי הספר. בנוסף, נערכה הפגנת מחאה מול ביתו בתל אביב.


זך הוא אחד היוצרים הישראלים המפורסמים בעולם. שיריו תורגמו לשפות רבות, והוא זוכה גם בימים אלו לפרסים מהקהילה הספרותית הבינלאומית להכרה על פועלו. באחרונה, זכה זך לפרסים באיטליה, בזכות "אני שומע משהו נופל", ספר דו-לשוני (עברית ואיטלקית) שהוציא, שאמו היא ממוצא איטלקי. בשנה שעברה זכה בפרס גבריאלה ד'אנונציו על שיריו ובקרוב יזכה בפרס נאפולי ובפרס ל'אקווילה על אותו הספר. בישראל, זכה זך בפרס ישראל ובפרס ביאליק וכן בפרס מפעל חיים מטעם אוניברסיטת בר אילן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully