וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות אלפים בוושינגטון קראו "להחזיר את השפיות"

31.10.2010 / 0:13

המונים השתתפו בעצרת "להחזרת השפיות ו/או הפחד" של הסטיריקנים ג'ון סטיוארט וסטיבן קולבר. השניים נמנעו מהצגת עמדה פוליטית וקראו שלא להיכנע לקיטוב העולה בפוליטיקה האמריקאית

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

בזמן שעשרות אלפים האזינו לנאומים בעצרת הזיכרון בכיכר רבין בתל אביב, מעבר לים קראו מאות אלפים לשובה של השפיות. או לחזרתו של הפחד, תלוי את מי שואלים. קרוב ל-200 אלף איש הגיעו אמש (שבת) לוושינגטון להשתתף ב"עצרת למען החזרת השפיות ו/או הפחד", אירוע שיזמו שני הסטיריקנים הבכירים של ארה"ב ושל ערוץ "קומדי סנטרל", ג'ון סטיוארט וסטיבן קולבר.

העצרת, שלוותה בהופעות בדרנים ובנאומים של הקומיקאים, נועדה לטענת המארגנים "לקרוא לשובו של השכל הישר לקראת הבחירות". בין האומנים שהופיעו בעצרת היו טוני בנט, אוזי אוסבורן, שריל קרואו ואפילו יוסוף איסלם, שהיה ידוע בעבר בתור קט סטיבנס, עד שהתאסלם ושינה את שמו. רבים ממשתפי העצרת באו בתחפושות, שמן הסתם היו מוכנות כבר לכבוד ליל כל הקדושים.

סטיוארט וקולבר, שניהם מנחים של תוכניות טלוויזיה קומיות פופולריות, העושות שימוש תכוף בפוליטיקה כחומר גלם, קראו בעצרת שלא להיכנע לטינה הבין מפלגתית שמעוררת לטענתם התקשורת. השניים נמנעו מלהציג עמדות פוליטיות ברורות במהלך העצרת, אם כי הם נתפסים כליברלים עם נטיות שמאלניות ברורות. במהלך האירוע אמר סטיוארט כי אמריקה אינה מפולגת כפי שהתקשורת נוהגת להציגה. "אנחנו שומעים כל יום עד כמה שברירית ארצנו, עד כמה אנחנו על סף אסון, קרועים על ידי שנאה שמקטבת אותנו. האמת היא, שאנחנו עובדים יחדיו בכל יום ארור, כדי שדברים יתבצעו".

אליטיסטים עוקצנים ממנהטן

רגע משעשע נרשם כאשר קולבר הגיח אל הבמה בתוך קפסולה הדומה לזו שחילצה לפני כשבועיים את 33 הכורים מהמכרה בצ'ילה. בצאתו, החל קולבר לקרוא: "צ'י-לה" - קריאת עידוד זהה לזו שקראו הכורים הלכודים בצאתם. הקהל כמובן, שיתף עימו פעולה.

אזרחי ארה"ב יבחרו ביום שלישי הקרוב מושלים וחברי קונגרס חדשים. הסקרים מצביעים על אבדן הרוב הצפוי של הדמוקרטים לרפובליקנים בבית הנבחרים, וחלקם חוזים לדמוקרטים גם מפלה בסנאט, הבית העליון. העצרת אמורה, לטענת הקומיקאים, להפיג במעט את המתח שנוצר מעלייתה של תנועת "מסיבת התה" הקונסרבטיבית, והתלהטות הדיון הפוליטי במדינה.

המשתתפים נשאו שלטים עם מסרים שונים. על שלט אחד נכתב "זהו יום עצוב כשהפוליטיקאים הם קומיים, ואני צריך לקחת קומיקאים ברצינות". על שלטים אחרים נכתב "מסיבת התה הירוק", ו"הממשלה היא סבבה".

בימין התייחסו לעצרת בביטול. הפעיל הפוליטי והבלוגר הקונסרבטיבי אנדרו ברטייברט אמר כי העצרת ביטאה את "הבוז הטיפוסי של התקשורת השמאלנית כלפי האמריקאי הפשוט". ברטייברט אמר כי זה נותן מוטיבציה לשמרנים לראות קבוצה כזו של "אליטיסטים יודעי-כל עוקצניים ממנהטן, המסתכלים מגבוהה על האמריקאי הממוצע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully