וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היכל תרבות ייחנך בקריית ארבע: "למנוע מהם תקצוב"

יהושע בריינר

14.6.2011 / 14:01

הסערה הבאה בדרך? בקריית ארבע צפוי להיחנך בשבועות הקרובים היכל תרבות חדש. המחזאי שמואל הספרי: "מעניין אם 'הבימה', 'הקאמרי', וכל מי שהסכים להופיע באריאל, יהיה מוכן להופיע גם שם"

היכל התרבות בהתנחלות אריאל עורר סערה פוליטית בזמנו כששורה של אמנים סירבו להופיע בו, וכעת ייתכן שאולם נוסף יעורר מחלוקת. בקריית ארבע צפוי להיחנך בשבועות הקרובים היכל תרבות חדש, וביישוב הוותיק כבר נשמעים קולות הקוראים שלא לאפשר להציג בו מופעים בעלי גוון פוליטי מסוים, ולא להפכו ל"בימת השמאל".

האולם החדש, המכיל כ-500 מקומות ישיבה, צפוי להיחנך בצורה רשמית בעוד כחודשיים. בשבוע שעבר היה אמור לחנוך את היכל כנס "מחקרי חברון" הראשון, אולם מסיבות טכניות האירוע לא התקיים בהיכל אלא באולם סמוך. במועצה המקומית טרם החליטו אילו הצגות יופיעו באולם, למעט ההצגה הראשונה המתוכננת לעלות בו שתכלול מופע מוזיקלי.

עוד בנושא:
הספרי מאיים לפעול משפטית אם יוצג באריאל
אי אפשר לחייב שחקנים להופיע בהתנחלויות
הוחרם פסטיבל ים המלח שנמצא בשטח פלסטיני

אליזבת מקגוברן בטקס פרסי האמי, ספטמבר 2011. Kevin Winter, GettyImages
האולם החדש, המכיל כ-500 מקומות ישיבה, צפוי להיחנך בצורה רשמית בעוד כחודשיים/GettyImages, Kevin Winter

הספרי: "אני מופיע רק במדינת ישראל"

"אנחנו שמחים על פתיחת ההיכל, אבל קוראים להחרים את כל ה'אמנים הבוגדים' שתומכים בפלסטינים", אמר בתגובה חבר המועצה בנצי גופשטיין. "יש לנו תרבות יהודית, ואמנים עם גאווה יהודית. עלינו להזמין אותם - ולא להזמין אחרים. כל מי שמטיף נגד היהדות בהצגות כמו שמואל הספרי, ותומך בנרטיב הפלסטיני, מוזמן להופיע בג'נין ובעזה, לא בקריית ארבע", הכריז. "אני מקווה שלא נתפתה לנסות ולהזמין כל מיני הצגות שלא מוסיפות הרבה תרבות. ההבדלה היחידה שאני מכיר היא בין ישראל לעמים ולא הצגה כלשהי".

שמואל הספרי, בתגובה, לא נותר חייב. "אותם מתנחלים שאיימו שאם לא אופיע עם הצגותיי בהיכל באריאל תופסק התמיכה בתקציבי התאטראות, קוראים עכשיו להחרים אותנו. על כן אני קורא לראש הממשלה ולשרת התרבות למנוע את התקצוב להיכל בקרית ארבע, ולהכריח אותם לקחת את ההצגה שלי. זה יהיה כבוד להופיע לצד קברו של גולדשטיין", הוסיף הספרי בציניות.

לדברי המחזאי, "מעניין יהיה לראות אם 'הבימה', 'הקאמרי', וכל האחרים שהסכימו להופיע באריאל, יהיו מוכנים להופיע בקריית ארבע. אם הם יסכימו, אני מקווה רק שלא ישכחו לעלות לקברו של הרוצח ברוך גולדשטיין לפני ההופעה". הוא הוסיף כי "בכל מקום שבו יש חוק אחד ליהודי וחוק אחר לערבי - ובכל מקום שנמצא תחת שלטון צבאי - הוא מחוץ לתחום אצלי. אין הבדל מבחינתי בין אריאל לקריית ארבע. אני קורא לממשלה לספח את אריאל וקריית ארבע, אבל עד אז, אני מופיע רק במדינת ישראל".

מתנועת שלום עכשיו נמסר בתגובה כי "בהתנחלות שבה מקימים כיכר ופארק לזכרו של הרוצח ברוך גולדשטיין אין מקום להיכל תרבות, מופעי בידור או הצגות תיאטרון. קרית ארבע היא סמל לדיכוי, אלימות ואפליה ולא לתרבות, מוסר וערכים. על משרדי הממשלה שלא לתקצב את המקום".

לפניות לכתב: joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully