וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחאה לא עוצרת: הפגנת ענק תתקיים במוצ"ש בת"א

יוזמי מחאת הדיור מקווים שמאות אלפי בני אדם יגדשו במוצ"ש את אזור הקריה, במה שנראה כמבחן הכוח הגדול ביותר שנראה עד כה. באירוע יופיעו הזמרים שלמה ארצי, ריטה ויהודית רביץ

שלושה שבועות מאז החלה מחאת הדיור בתל אביב, מתכננים מארגני המחאה להעצים את קול זעקתם ולקיים במוצאי שבת צעדה שתצא מאזור המאהל בשדרות רוטשילד ליד כיכר הבימה ותגיע בסיומה לרחוב קפלן סמוך לקריה. עם הגעת הצועדים לאזור הקריה צפויה להתקיים במקום הפגנת ענק. מארגני המחאה מקווים שלהפגנה יגיעו מאות אלפי בני אדם.

במהלך ההפגנה ייחסמו הרחובות קפלן, מרמורק ואבן גבירול. הנואמים הצפויים במהלכה הם הסופר סמי מיכאל, יו"ר אגודת הסטודנטים, איציק שמולי, מנהיגת המאבק, דפני ליף, והרב בני לאו. מארגני ההפגנה אף הזמינו לאירוע את הזמרות ריטה ויהודית רביץ. כמו כן, הזמר שלמה ארצי צפוי ליטול חלק בהפגנה, ואף לחתום את האירוע עם שלושה משיריו.

המחאה נמשכת - הכותרות האחרונות:

ההסתדרות מצטרפת למחאה: "איבדנו את החמלה"
מסמך דרישות המוחים: "חינוך חינם והפחתת מע"מ"
במחאה על חוק הווד"לים: כבישים נחסמו בכל הארץ

עצרת מחאת הדיור בתל אביב רחבת המוזיאון, יולי 2011. נמרוד סונדרס
ההפגנה בשבוע שעבר מול מוזיאון תל אביב/נמרוד סונדרס

יגאל רמב"ם, ממייסדי גרעין המחאה, אמר כי "המיקום שנבחר מול קריית הממשלה הוא סמלי. בשלב זה אין שום סיכוי למשא ומתן מכיוון שהצבנו לבנימין נתניהו אולטימטום על חוק הווד"לים. הוא התעלם מאיתנו ולכן אין סיכוי בשלב זה למו"מ". יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי אמר כי "זו תהיה עצרת ענק שתכלול בתוכה את כלל הפעילים במאבק ואת תנועות הנוער".

בתוך כך, מול בניין ההסתדרות בתל אביב נערכה אמש עצרת גדולה, שבה השתתפו אלפי עובדים מהוועדים הגדולים במשק. יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר בנאומו במהלך העצרת כי "אחרי הרבה שנים של שינוי תפיסה ממדינה סוציאליסטית, איבדנו את החמלה והפכנו להיות מדינה קפיטליסטית. אבל לא סתם קפיטליסטית, אלא קפיטליסטית חזירית".

לדבריו, "ממשלות ב-20-25 השנים האחרונות, בתהליך מגמתי, הלכו וחיסלו את הכוח המאורגן. אין קשר בין מה שקורה בכלכלה למה שקורה בכלכלה איתנו. מחירי הדיור שעלו בשנים האחרונות הם לא גזירה משמיים - זו תולדה של החלטות ממשלה לבנות פחות. וכשיש פחות דירות ויותר אנשים שרוצים לקנות דירות – המחירים עולים. ומי המרוויח העיקרי? הממשלה, לא אף אחד אחר".

עיני פנה לראש הממשלה ואמר: "נתניהו, תקשיב לעם, תשמע אותו. אין כאן אנשים ממפלגה מסוימת. יש כאן ציבור שאומר: 'תשמע אותנו'. הכאב יצא מהבטן לפני כשבועיים. הצעירים חשו שהם לא יכולים יותר". עיני הוסיף כי "העובדים מצטרפים למחאה בכל העוצמה. מיד כשאמרתי שהעובדים רוצים להצטרף, אני שומע שהעובדים הפכו להיות טייקונים. חברת החשמל הם טייקונים? סונול הם טייקונים? הם עם ישראל ובקושי גומרים את החודש".

boby1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully