וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גינטר גראס: "אלי ישי מזכיר לי את מפקד השטאזי"

הסופר הגרמני, שהוגדר על ידי שר הפנים כ"פרסונה נון גראטה", אמר כי רק 3 מדינות הגבילו את כניסתו לשטחן - מזרח-גרמניה, ישראל, ומיאנמר. "רק האחרונה עוד מעוררת תקווה"

"אלי ישי מזכיר לי את מפקד השטאזי" – כך אמר הסופר הגרמני גינטר גראס, על החלטתו של שר הפנים להגדיר אותו כ"פרסונה נון גראטה", ובכך למנוע את כניסתו לישראל, אם יבקש לעשות כן. בדברים שכתב ושיפורסמו מחר בעיתון "סדויטשה צייטונג", השווה הסופר זוכה פרס הנובל את ישי לבכיר המזרח-גרמני אריך מילקה, שבדומה לו, הגביל גם הוא בזמנו את כניסתו של גראס למדינה. לדבריו, פרט לשניהם, רק מיאנמר הגבילה את כניסתו של גראס לשטחיה, אלא שהוא התייחס אליה כיחידה, להבדיל מישראל, שמראה סימנים של תקווה לשינוי, בעוד שישראל היא "כוח גרעיני בלתי מפוקח".

ישי, בתגובה, אמר הערב (רביעי) כי "במידה ויהיה מעוניין להניח עטו מכתיבת שירי אנטישמיות, אשמח להסביר לו בארץ נייטרלית מדוע גרמני שהתנדב ליחידת האבטחה, או בשמה 'יחידת הגולגלות', של האס.אס בראשות הנאצי, היינריך הימלר, אין לו הזכות להיכנס למדינת עם אשר ניסה לקדם את השמדתו. טעותי היחידה כשר הייתה שלא קידמתי ההנחיה בכניסתי לתפקיד, אך עדיף מאוחר מאשר אף פעם".

גינטר גראס. AP
ממשיך לתקוף את הממסד הישראלי. גינטר גראס/AP

גראס, בן 84, עורר בשבוע שעבר סערה כשפרסם בעיתון שיר בו תקף את ישראל, והציג אותה כאיום לשלום העולם. השיר זכה לביקורת נרחבת בגרמניה עצמה, בה נאמר שהוא אנטישמי, ועורר גם ביקורת חריפה מצדו של ראש הממשלה הישראלי, בנימין נתניהו. "כעת שר הפנים של דמוקרטיה, מדינת ישראל, העניש אותי בסירוב כניסה לישראל, והטון הצדקני שלי מזכיר לי את מילקה", אמר גראס, שהשווה את ישי ל"מאסטר הפחד" של מזרח גרמניה, מי שעמד בראש המשטרה החשאית הידועה לשמצה במשך יותר מ-40 שנה. עם זאת, הדגיש גראס: "אני עדיין רואה את עצמי מחובר לישראל".

"שיפיץ את שיריו מאירן"

בראשית השבוע נימק ישי את החלטתו: ?שיריו של גראס הם ניסיון ללבות את אש השנאה נגד מדינת ישראל ועם ישראל, ובכך לקדם את הרעיון שהיה שותף לו פומבית בלובשו בעבר את מדי ה-SS. אם גינטר גראס רוצה להמשיך להפיץ את יצירותיו המעוותות והשקריות אני מציע כי יעשה זאת מאירן שם יוכל למצוא קהל אוהד".

גראס, שפרסם בשבוע שעבר שיר ובו טען כי "ישראל היא סכנה לשלום העולמי", הספיק לעורר את חמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שפרסם הודעת תגובה חריפה ביום חמישי נגד הסופר. "במשך שישה עשורים הסתיר מר גראס את עברו כחבר ב'וואפן SS'", תקף נתניהו. "לכן, אין זו כנראה הפתעה שהוא מגדיר את המדינה היהודית היחידה כאיום הגדול ביותר לשלום העולם ומתנגד להצטיידותה באמצעים להגנה עצמית. אולם, אנשים הגונים בכל העולם צריכים לגנות בחריפות את ההצהרות הנבערות והמבישות הללו".

עוד על פרשת גינטר גראס
איל מגד על גראס: "אלי ישי הוא בור, גזען וחשוך"
אלי ישי אסר את כניסתו של גינטר גראס לישראל
בנימין נתניהו נגד גינטר גראס: ”אירן מהווה איום לשלום, לא ישראל”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully