וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת לרשות: ההופעות ב”כוכב נולד” - יצירה דוקומנטרית

4.7.2012 / 8:10

זכיינית ערוץ 2 מבקשת מהרשות השנייה להכיר בפרקי ההופעות של התכנית "כוכב נולד" כסוגה עילית – כך נודע לוואלה! ברנז'ה. הסיבה: "היקף צילומי החוץ ובפריפריה"

זכיינית ערוץ 2 קשת מבקשת מהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו להכיר לה בפרקי ההופעות של התכנית "כוכב נולד" כסוגה עילית – כך נודע לוואלה! ברנז'ה. כיום נחשבים פרקי האודישנים של "כוכב נולד" לתכניות תעודה, וככאלו הם נספרים בסך הכולל של סוגה עילית אותו מחויבת קשת לשדר על פי תנאי הזיכיון שלה. "כוכב נולד" משודרת בקשת זו העונה העשירית.

בקשת מדגישים כי העונה העשירית של "כוכב נולד" שונה מקודמותיה, ונעשו שינויים בפורמט שלה כך שכיום גם פרקי ההופעות שלה מתאימים להגדרה של תכנית תעודה. על פי ההגדרה של הז'אנר, תכני תעודה היא תכנית " העוסקת בעדויות תיעוד ופרשנות של תופעות חברתיות, תרבותיות או פוליטיות [...] המורכבת בחלקה מצילומים בשטח או מצילומים ארכיוניים ובחלקה מקטעים המצולמים באולפן...". אחת מתתי הסיווגים לתכנית תעודה היא "תכנית על יוצרים ויצירה", וככזו מבקשים בקשת להכיר בעונה הנוכחית של "כוכב נולד": "תכנית תעודה על יוצרים ויצירה בכל ענפי התרבות והאמנות, או על אנשי רוח".

מבדיקה של דו"חות הרשות השנייה האחרונים שפורסמו, דו"חות המתייחסים לשנים 2007-2010, עולה כי חלה עלייה בהיקף שידורי "כוכב נולד" המוכרים כיצירות דוקומנטריות. על פי כללי הרשות, קשת מחויבת לשדר לפחות 180 שעות של סוגה עילית ושעות נוספות בכפוף להכנסותיה הכספיות.

בעוד בשנים 2007 ו-2008 הכירה הרשות לקשת בכ-11 שעות של "כוכב נולד" כתוכן תיעודי, בשנת 2009 עלה מספר השעות לכ-14, ובשנת 2010 האמיר לכ-16 שעות. בחישוב השעות נכללים גם פרקי אודישנים של התכנית המכונים ברשות "תיעוד האודישנים", וגם שידורים של סרטים שקידמו את התכנית כגון "המסע לברזיל של כוכב נולד" או "כוכב נולד בדרך לירושלים". אחד מהטיעונים המרכזיים של קשת להכרה בשלבי האודישנים של "כוכב נולד" כתכניות תעודה הוא היקף צילומי החוץ והצילומים בפריפריה.

במהלך השנים 2006-2010 הוציאה קשת על הפקה ורכישה של תוכניות סוגה עילית כ-450 מליון שקלים. בשלוש השנים הראשונות לשידוריה לא עמדה קשת בתנאי הזיכיון בתחום זה וצברה פערים משמעותיים. כאשר באו ברשות לסכם את פעילותה בחמש השנים האחרונות הם מסרו כי "פערים אלו הצטמצמו במהלך השנתיים האחרונות לאור העובדה שקשת שינתה באופן בולט את התנהלותה בתחום זה". אולם ארגוני היוצרים, מנגד, טוענים זו תקופה ארוכה כי דווקא זו הרשות השנייה ששינתה את אופן התנהלותה ובלחץ הזכיינית – הכירה לה כסוגה עילית בתכנים שלא הוכרו ככאלה בעבר. "כוכב נולד" היא דוגמה בולטת לכך, ועתה תידרש הרשות להכריע בבקשתה של קשת להגדיל את מכסת שידורי "כוכב נולד" המוכרים לה לצורך התחייבותה לשדר סוגה עילית.

מהרשות השנייה נמסר בתגובה: "פרקי התחרות והמופעים בתוכנית הבידור "כוכב נולד" מעולם לא הוכרו ואין כוונה להכיר בהם כתוכניות תעודה. במסגרת מכסות התעודה הוכרו עד היום פרקי האודישנים בלבד מכיוון שבפרקים אלו נמצא שהיה תיעוד של תופעות חברתיות וצילומי שטח מחוץ לאולפן וזאת בהתאם להגדרת הז'אנר התיעודי".

עוד הוסיפו ברשות כי "ההכרה למכסות הסוגה העילית נעשית על פי פרמטרים מקצועיים הקיימים בהגדרות הקיימות בחוק ובכללים". תגובת קשת לדברים טרם התקבלה.

david_a@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully